Candida

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Vandaag bij een nanatuurgeneeskundige / homeopaat geweest voor t eerst!
    Tob al bijna 4 jaar nu met klachten, voornamelijk depressief en angsten!
    Slik hier ook een lichte vorm van ad voor en loop nog altijd bij een psych!
    Nu kwam er vandaag naar voren dat ik hoog scoor op de candida bacterie!
    Verder lijk ik ineens gevoelig voor koemelk, kaas, ei en suiker!
    Weet nu Echt niet meer wat wel en niet te eten?
    Zijn er meer die dit hebben gehad?
    En wat kan ik t beste doen?
    Krijg volgende week wel pilletjes van haar voor de candida!

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat word heel veel ingrediënten lijsten bekijken, wie weet kan een dieeetist je er wel mee helpen? Zijn nog genoeg dingen die je wel mag eten denk ik hoor, alleen suikers zijn volgens mij best moeilijk te mijden, omdat dat in veel dingen zit.

Heel veel dingen zelf gaan maken denk ik, recepten Googlen?

3. penseel

penseel Niet meer actief

Als ik advies mag geven ga niet modderen tijdens je zwangerschap met medicatie. Je hormoonhuishouding is nu anders dan als je straks bevallen bent.

Acceptatie van wie je bent gaat je veel meer helpen. Het alternatieve bezoeken of antwoorden vinden het lijkt een oplossing dat is het niet wil je toch op je klachten letten ga dan naar een diëtiste.

4. penseel

penseel Niet meer actief

Wat is Candida?
    Candida Albicans, kortweg Candida, is een gist die zich van nature voornamelijk in de darmen bevindt, maar ook op andere vochtige plaatsen zoals in de mond en de vagina. In de darm is Candida Albicans een gecontroleerd bestanddeel van de darmflora. Wanneer zich door omstandigheden een verandering in de darmflora voordoet, kan de daar normale gistvorm van de Candida overgaan in een schimmelvorm. Vanuit de darmen kan deze schimmel zich via het bloed naar andere delen van het lichaam verspreiden. Dit kan leiden tot een (chronische) Candida infectie. Een Candida infectie is een zeer vervelend maar ook hardnekkig probleem dat verantwoordelijk kan zijn voor maanden tot zelfs jaren van chronische klachten.

De belangrijkste klachten op een rijtje:

Klachten van je spijsverteringsorganen (opgezette buik, slijm in de ontlasting, spastische darm, darmkrampen, maagklachten, winderigheid, constipatie of diarree, anale jeuk, geregeld last van vage misselijkheid)

Klachten van je geslachtsorganen (steeds terugkerende vaginale infecties, jeuk, vieze witte afscheiding, libidoverlies)

Klachten van je immuunsysteem (klachten die verband houden met een overreactief of verzwakt immuunsysteem zoals allergieën, verstopte en/of jeukende neus, eczeem, toegenomen overgevoeligheid of intolerantie voor voedsel, blaasontstekingen, steeds terugkerende infecties, chronische bijholte ontstekingen, kwakkelen met je gezondheid)

Klachten met je energieniveau (afnemende energie, minder puf hebben, chronische vermoeidheidsklachten, snel uitgeput raken, toegenomen slaapbehoefte, slaapproblemen)

Klachten van je spieren en gewrichten (pijnlijke spieren en gewrichten ook al bij normale aanraking, snel uitgeputte spieren, het gevoel van lood in je armen en benen)

Klachten van je hormonale systeem (menstruatiestoornissen, hoofdpijn, trek in zoet, "vreetaanvallen", altijd koude handen en voeten)

Klik hier voor een overzicht van alle mogelijke symptomen

De meeste mensen met een Candida infectie hebben in meer of mindere mate te maken met een ontregelde bloedsuikerhuishouding (= hypoglykemie). Een stabiele bloedsuikerspiegel is van groot belang, onder andere voor een optimale energievorming. Het functioneren van onze hersenen is zelfs vrijwel geheel afhankelijk van een constante aanvoer van bloedsuiker. Klachten als gevolg van een te lage of ontregelde bloedsuikerspiegel doen zich dan ook vaak als eerste voor op hersenniveau, bijvoorbeeld wisselende stemmingen, depressie, concentratiestoornissen en geheugenproblemen.

De symptomen van Candida verergeren door het eten van geraffineerde koolhydraten, gist, schimmelkazen, champignons, de meeste fruitsoorten, alle koolsoorten, zoete groenten en alcohol. Verder kan het weer ook invloed hebben, vooral wanneer het warm, benauwd en vochtig is.

Al deze klachten kunnen ook andere oorzaken hebben dan Candida. Ga daarom altijd eerst naar je huisarts om het een en ander uit te sluiten en dring aan op een goed onderzoek. Wordt er niets gevonden en scoor je hoog op de lijst met Candida symptomen dan is de kans aanwezig dat je te maken hebt met een Candida infectie.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Candida Albicans Schimmelinfectie

De link na die site.

Bedankt trouwens voor je topic.

Vanmiddag ha gebeld deze week heb ik ab geslikt en wederom een schimmel down under.

Ik ga toch ook maar eens beter op mijn suikers letten moet ik toch eigenlijk al ben diabeet. :):):)

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha

Deel Deze Pagina