candida

Discussie in 'De lounge' gestart door Rdas, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh zeker kun je ook oraal behandelen, maar gangbaarder is om eerst lokaal te behandelen en als dat niet goed werkt, dan oraal met bv fluconazol.

In geval van ts kan fluconazol ook goed, omdat het op twee plekken is uitgebroken. Maar bij een eerste lokale infectie is plaatselijke behandeling het meest logisch.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Precies dit!

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Oraal fluconazol is even effectief gebleken als gynodaktarin lokaal.. De huisartsenrichtlijn zegt dat het gelijkwaardige opties zijn qua werkzaamheid, maar dat de orale behandeling mogelijk wat meer bijwerkingen geeft (omdat het in je hele lichaam komt) en dat de persoonlijke voorkeur van de vrouw leidend is.. Ik kies ook voor fluconazol capsules..

4. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Een pot goede probiotica slikken , als je echt Candida heb kun je dat idd op meer plekken krijgen . Caprylzuur tabletten kunnen ook helpen

5. Rdas

Rdas Niet meer actief

Ik heb Daktarin gekregen voor mijn mond en voor beneden miconazolnitraat voor 14 dagen. Crème voor inwendig gebruik. Ben benieuwd of het allemaal werkt vooral de crème voor mijn mond want dat doet echt pijn.

Deel Deze Pagina