Pcos bij 1e kindje nu voor ronde 2.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Myhappyfamily, Oct 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje.
    Ik weet niet of ik het hier goed zit maar dan hoor ik het wel.
    Bij mijn eerste kindje werd ontdekt dat ik Pcos heb. De hele mmm in en uiteindelijk werd ik zwanger.
    Nu willen mijn vriend en ik voor een 2e kindje gaan maar mijn vriend wil dit keer het helemaal zonder ziekenhuis doen. Hij wil de stress niet nog een keer. We hebben zoiets we proberen het 2 jaar en anders als het niet is dan stoppen we ermee. Hij wil het gewoon op de normale manier doen zonder dat er nog dokters etc erbij komen. Maar nu weet ik niet of de Pcos weg kan zijn of dat ik het nu nog gewoon heb. Ik weet dat als flinkere vrouwen afvallen dat het dan weg kan zijn maar of dat in mijn geval ook kan zijn met mijn normaal figuur.
    Hoop het wel heel graag want wil toch wel graag een 2e kindje en dat maakt het wel makkelijker.
    Hebben er nog meerdere hier ervaring mee?

2. Marloa

Marloa Lid

Sep 1, 2015
    65
    1
    8
    Hallo,
    ik heb ook PCOS en wij zijn nu zelfs bij onze eerste kinderwens alles op natuurlijke manier aan het proberen. Wij hebben nu al de bewuste keuze gemaakt geen hormonen te willen nemen of in de mmm terecht te komen.
    Zelf ben ik alles gaan uitzoeken over PCOS, vooral omdat ik helemaal geen overgewicht had wou ik alles goed begrijpen.
    Ik had een half jaar geen maandstonden en door voeding en lifestyle (beweging & ontspanning) aan te passen heb ik nu een cyclus van +/- 40 dagen waar ik steeds beter mijn lichaam leer kennen en probeer mijn vruchtbare periode te herkennen adhv mijn cervixslijm.
    Dus het is niet zo dat je van PCOS af komt, het is wel zo dat je cyclus regelmatiger kan worden en je van je klachten af kan geraken.
    Ondertussen heb ik al veel positieve verhalen gehoord van vrouwen die met PCOS natuurlijk zwanger zijn geworden. Wij houden er de moed in en ik wens je veel succes!

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Bij de eerste de mmm in geweest (ook door een flinke cyste toen) en na 1,5 jaar zwanger met behulp van clomid. Toen onze dochter 11 maanden was bleek ik zwanger van onze zoon. Een echte verrassing en niet in de planning :). Nu is zoon 2,5 jaar en willen we voor een derde gaan. Helaas weer een sterk wisselende cyclus. Toen we begonnen voor nr 3 gezegd we proberen het tot dec 2017. Is het dan nog niet raak dan is het klaar. Inmiddels 7 maanden bezig en de gang naar het ziekenhuis al gemaakt. De wens is te groot. Nu eerst een cyclus volgen zonder medicijnen en daarna beginnen met clomid.

Dus met pco natuurlijk zwanger raken kan natuurlijk, maar je zal misschien wat meer geduld moeten hebben.

Maar denk jij er het zelfde over als je vriend? Snap dat een medisch traject stressvol is, maar jij moet alle behandelingen ondergaan. Kan jij je leven leven als je dit gewoon afwacht en het niet lukt? Is iets wat ik me afvraag hoor, want als mijn man dat zou zeggen dan zou ik erg verdrietig worden omdat de wens dus erg groot is.

4. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

Jan 29, 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook pco! Probeer is Teunisbloemolie en tarwekiemolie dat heeft bij mij gewerkt! Zelfs zo goed dat ik een regelmatig cyclus kreeg !

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik ken vrouwen waarbij de PCOS uit zichzelf verdwenen is na een zwangerschap en die spontaan en vrij snel zwanger geworden zijn. Maar ook waarbij de PCOS gebleven is, waaronder ik zelf, die daarna opnieuw medische hulp nodig hadden.

Teunisbloemolie, tarwekiemolie, granaatappelsap, vitaminesupplementen hadden bij mij geen enkel effect, jammer genoeg.

6. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    hier ook pcos en bezig voor een 2e ik weet wel dat je met pcos spontaan zwanger kan worden
    alleen denk ik dat het bij mij veel met gewicht te maken heb
    4 jaar geleden zwanger geworden spontaan menstruatie was al 3 maand uit
    vorige jaar zwanger gelijk 1e ronde met ovulatie testen alleen heeft dat zich geuit in een mk

7. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook pcos, zoals je in mijn handtekening kan zien heel even in het zkh onder beh geweest maar wegens prive redenen de kinderwens op een laag pitje en weer terug aan de pil.
    Sinds het stoppen met de pil ben ik zoals je hieronder kunt lezen met een aantal supplementen begonnen die bij mij tot nu toe baat hebben met het verkorten van mijn cyclus.. wij hopen ook dat de mmm ons bespaard kan blijven.
    succes!!

8. loirinha

loirinha Bekend lid

Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ik heb pcos en bij de eerste de mmm ingegaan pas na purogon en pregnyl icm iui zwanger geraakt.
    Bij de 2de was ik 3 maanden gestopt met de pil, en toen op natuurlijke wijze zwanger. 3de heb ik een aantal maanden clomid geslikt en was toen ook vrij vlot zwanger dat werd een vroege miskraam maar maand erna was ik weer zwanger deze keer een blijvertje. 10 weken na de geboorte van nr 3 bleek ik zwanger van nr 4.
    Dus ondanks de pcos en het moeilijk zwanger worden bij de eerste is het absoluut niet uitgesloten dat je op natuurlijke wijze zwanger kan raken.

9. Myhappyfamily

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Bedankt allemaal voor jullie reactie.
    Er zijn een aantal dingen die ik kan doen waardoor mijn cyclus redelijk stabiel kan worden zonder de mmm in te gaan. Die ga ik vast en zeker ook proberen. ik wacht nu even een maand of 2-3 om te kijken wat mijn lichaam vanzelf doet. Mijn spiraal is der net pas 2 weken uit dus kan er nog niet veel over zeggen.
    Wel fijn dat ik lees dat er toch nog vrouwen zijn ondanks de pcos en een eerdere zwangerschap wat niet vanzelf ging dat de volgende wel spontaan was. Dat geeft me dan toch weer hoop dat het bij mij misschien ook zo kan lukken.
    Mijn vriend wil de mmm niet meer in, ondanks ik het meeste allemaal moet doen. Voor hem is het alleen zo of helaas geen 2e. We hebben het er samen ook goed over gehad, al zal het voor mij wel moeilijk zijn als het uiteindelijk niet lukt en het bij 1 kindje blijft. Al ben ik wel al super blij met haar want ze is gezond en het is met hulp van het ziekenhuis toch gelukt, sommige vrouwen lukt het nooit dan denk ik dan mag ik ook weer niet klagen.
    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Bij de eerste met hulp van het ziekenhuis zwanger geraakt, daarna 2 keer in de 3e ronde (wel lange cyclus van rond de 40 dagen) zwanger geraakt, waarvan de eerste zwangerschap een miskraam werd.

11. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

Aug 27, 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat alles mogelijk is. Er zijn zo veel verschillende ervaringen.

Ik ben er bij het proberen voor de eerste achter gekomen dat ik pcos had. Uiteindelijk heel snel met clomid zwanger geworden. Ondertussen 20 kg afgevallen, andere lifestyle én een redelijk stabiele cyclus (32 - 37 dagen) dus had ik hoop dat het bij een 2e makkelijker zou gaan, maar niks lijkt minder waar. Ondertussen al een jaar aan de clomid en nog niks...

12. Myhappyfamily

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female

Alles kan zeker. Let nu ook meer op mijn eten en alles maar je doet er verder helaas niks aan. balen zeg dat het zolang duurt ondanks de clomid. Lijkt me dan ook heel moeilijk om positief te blijven. Gelukkig heb je wel een redelijke stabiele cyclus. Hoop voor je snel een positieve test hebt

Share This Page