canesten gyno tablet

Discussie in 'De lounge' gestart door Bizzy, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij de kruidvat en andere drogist kun je een merk kopen zonder recept. Zowel de tube met zalf als zachte ei (2 stuks)voor in te brengen. Weet het merk zo niet maar komt ook wel is in de reclame. Wellicht voor volgende keer een idee. Moet het toch zelf betalen en heb je de keuze ;)

Harde ei een keer gehad en nooit meer. Herken nu de klachten en ga dan dus meteen kopen bij kruidvat ;).

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    De Daktarin is ook maar 1 eitje tegenwoordig en idd hoger gedoseerd. Ik zweer daarbij want de Canesten werkt bij mij minder goed.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Uhm...denk dat je de Canesten bedoeld. Maar die heeft ze dus al gehad ;)

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja t verergert t eerst daar waarschuwde mijn huisarts ook voor.

Die zei ook voor t slapen inbrengen zodat je blijft liggen

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Fluconazol is wel een oplossing als je er echt niet van af komt maar is niet heel gezond voor de rest van je lijf. Dood ook meteen alle schimmels in je darmen die je daar wel nodig hebt...

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Had die ellendige tablet voorgeschreven gekregen van mijn huisarts terwijl ik in het verleden van die hulzen kreeg...wel 14 dagen inbrengen met creme maar dit pakte ook de buitenkant aan en nooit geen pijn ervan gehad en dit werd vergoed.
    Vanmorgen weer gebeld en overlegt dat het gister en vannacht zo pijn deed...ik krijg niks anders want 500mg werkt 2 tot 3 dagen in je lijf!
    Serieus ik moet zo het weekend in?
    Zelfs mijn onderbroek doet zeer en tot overmaat van ramp word ik ongi aankomende zondag ( pil).
    Word hier zo niet happy van bah.
    Vriendlief zei dan bel je vanavond de huisartsenpost toch?
    Wel leuk maar maandag krijg mijn arts dan de overdracht dan en als ze gelijk hebt ( moet ik vanuit gaan) dat deze pil 2 a 3 dagen werking heeft gaan ze mij bij de hap ook niks voorschrijven lijkt me?!

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Het kan zijn dat als je ongesteld wordt het over is. Even geen tampons dragen. Ik heb het ook wel eens gehad en dan bleef het jeuken tot de volgende ongesteldheid.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Menstruatie zou heel goed kunnen helpen. Bij mijn helpt het meestal wel. Vooral tegen de pijn. Waarschijnlijk omdat het toch vochtig blijft ofzo daarbinnen. Rotzooi komt er ook meteen mee uit. Zou wel aanraden geen tampons te gebruiken en verband liefst zonder plastic laagje er onder ( deze broeien minder). balen zeg. Pijn kan indd verschrikkelijk zijn ;( zelf ook is gehad. Zelfs buiten kant was op Den duur zo pijnlijk en gezwollen dat plassen zelfs pijn deed ;( beterschap

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik gebruik al jaren geen tampons meer en zou het nu ook niet in me hoofd durven halen
    Het liefs gooi ik gewoon nu alles uit maar ja staat zo raar bij de kids hihi.

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik heb ook 1 keer zo'n ei gehad. 's Avonds ingebracht, niets aan de hand. Maar de volgende dag bij het opstaan liep het natuurlijk terug, nou jemig, wat een hel! Branden, jeuken, ik stond in de fik. Het de douche erop gezet in de hoop het weg te spoelen. Na een uurtje werd het gelukkig minder en minder. Nooit meer voor mij!

11. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    ok niet lachen maar sinds ik het advies op volg van mn huisarts heb ik (ff afkloppen) geen schimmel meer gehad.
    heb ook vanalles geprobeerd en het ei vind ik het onhandigste, idd pijnlijk en lost niet fatsoenlijk op.

ik doe 1x per week een tampon doppen in de yoghurt en die inbrengen. even een half uurtje laten zitten en er weer uit.
    omdat ik zo vaak een schimmel had heeft de huisarts wat extra testen gedaan en blijkt dat mijn natuurlijke afweer in de vagina en ph niet goed was. hierdoor kreeg ik iedere keer weer die schimmel. sinds ik de yoghurt gebruik nergens last van.

niet dat jullie zelf aan de slag moeten , maar wellicht als je het vaak hebt de huisarts ff wat extra onderzoek laten doen.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Zo gek is dat niet hoor. Je zorgt er gewoon op een natuurlijke manier voor dat de zuurgraad omhoog gaat, omdat yoghurt zuur is natuurlijk. Baat het niet dan schaadt het niet lijkt me.

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    En het zal nog verkoelen ook.

Dat je ongi wordt is niet handig want dan kun je geen inwendige medicijnen gebruiken. Hopelijk dat het daarna wel weg is.
    Ik geloof dat het ei van de Daktarin een vele hogere dosis heeft van 1200mg. Inbrengen voor t slapen gaan en t branden zal nog even aanhouden ben ik bang. Wellicht kun je wat creme krijgen voor het uitwendige gedeelte. Succes ermee.

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    raad mijn huisarts ook en raad ook aan verschillende soorten yoghurt te gebruiken :)

15. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Dit heb ik vaker gehoord. .

Deel Deze Pagina