Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, het ziet er niet ernstig uit, maar vanochtend ontdekte ik een pigmentvlekje op mijn borst, van ongeveer een centimeter breed zonder duidelijke vorm. Het is iets donkerder dan mijn eigen huidskleur. Nou heb ik wel meer pigmentvlekken, op mijn armen en op mijn bil, maar die op mijn borst had ik nog niet eerder gezien. Het is toch wel een beetje een enge plaats Er zit geen voelbare knobbel oid onder. Is dit iets wat ik zou moeten laten nakijken of stelt het niks voor? Ik wil niet voor elk lullig dingetje naar de ha. Ik geef trouwens nog borstvoeding aan mijn 9 maanden oude dochter, zou het kunnen zijn dat de huid gewoon een beetje uitgerekt is?
Zeker even na laten kijken. Collega had een donkere tepel en laterna trok die naar binnen. Het was al uitgezaaid. Borsten nooit mee wachten vind ik.
Inderdaad voor de zekerheid even laten nakijken. Grote kans dat het onschuldig is, maar dan ben je zelf gerustgesteld. Doet het ook pijn, jeukt het? Even in de gaten houden of het groter wordt, enz. Er zijn borstkankersoorten waarbij je geen knobbeltje voelt, maar waarbij de symptomen meer in de huid zelf zitten. Die soorten zijn wel zeldzaam, daar hoef je niet meteen aan te denken. Maar om even aan te geven dat je ook met rare plekjes zonder een knobbeltje beter naar de huisarts kunt gaan. Moedervlekken en andere verkleuringen moet je natuurlijk ook altijd in de gaten houden. Als het plekje blijft, kun je het dus voor de zekerheid beter even laten checken. Succes!
Kan heel goed een schimmeltje zijn. Die geven ook lichtbruin gekleurde vlekjes. Zou even door de huisarts naar laten kijken.
Ja, wel gaan en jezelf van de onzekerheid afhelpen. Grote kans dat 't niks is maar het is niet raar of overdreven om 'm te laten checken. Succes!