Goedenavond, Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met de canesten gyno capsules? Ik heb mijn huisarts gebeld omdat ik vermoedelijk een schimmelinfectie heb. Ik ben op dit moment 21 weken zwanger. Volgens de assistente was het niet nodig om langs te komen, en mocht ik bij de drogist zo'n capsule halen. Deze in huis gehaald, maar nu twijfel ik of het geen kwaad kan mocht het helemaal geen schimmel zijn. Ik weet het immers niet zeker... Op de meeste sites staat dat je deze capsules zonder problemen kan gebruiken, maar ik las ook ergens dat je de capsules niet moet gebruiken als je helemaal geen last hebt van een schimmel...
Tijdens mn zwangerschap krijg ik altijd een kuurtje op voorschrift van de huisarts als ik een schimmelinfectie heb. En ja dat je ze niet moet gebruiken als je geen last hebt van een schimmel lijkt me logisch. Je gebruikt ook geen neusspray als je neus niet verstopt is of begrijp ik je fout?
Helaas een veelvoorkomend kwaaltje in de zwangerschap. De vaginale ovules kun je zonder problemen gebruiken, alleen wordt de inbrenghuls wel afgeraden.
Dat klopt, en daarom twijfel ik omdat ik niet ben nagekeken door de huisarts. Volgens de assistente hoefde ik niet op spreekuur te komen en kon gerust zo'n capsule halen en gebruiken. In eerste instantie dacht ik; fijn dat is makkelijk. Alleen nu ik dat ding wil gaan gebruiken ben ik er zelf wat huiverig voor aangezien de huisarts niet heeft kunnen bevestigen dat ik daadwerkelijk een schimmel heb.
Vaak hoeven ze niet te kijken hoor, op basus van je klachten weet je t vaak al. Ik heb m ooit gebruikt en werkte perfect!