buggy voor op reis

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hallo,

in het voorjaar gaan we op vakantie met het vliegtuig en nu ben ik aan het zoeken voor een buggy,
    Zelf hebben we een joolz kinderwagen waar we erg tevreden zijn, maar deze mag niet mee, alleen een paraplubuggy/ snel in te klappen buggy.
    Ik lees veel positieve verhalen over maclaren, maar ja om nou zoveel geld uit te geven... ik ben nl bang dat de buggy met de vliegreis er helemaal beschadigd uitkomt, en dan is het best zonde als je zoveel geld voor je buggy hebt uitgegeven..
    En bovendien , ga ik die buggy verder thuis wel gebruiken? Ik heb nl toch ook de joolz kinderwagen?

Wat zou jullie advies zijn?

2. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik heb voor de vakantie een buggy geleend van een vriendin, deze was al wat ouder en hierdoor was het niet al te erg als er iets mee zou gebeuren. Inmiddels heb ik wel een eigen buggy (Koelstra) en deze gebruik ik regelmatig. Voor de langere stukken en in de buurt van ons huis gebruik ik de Joolz.

3. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wij hebben voor op vakantie een mc mila gekocht. Ons meisje was toen net 8 maanden en vond het belangrijk dat hij helemaal plat kon en makkelijk en klein in te klappen was. Mc paste er trouwens ook op.
    Nu gebruiken we hem nog steeds. Hij ligt standaard in de koffer van mijn auto. Handig voor snelle uitjes en neemt niet de hele kofferbak in zoals de mcmura

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Misschien via marktplaats? Het is wel fijn om een goede buggy bij je te hebben op reis is mijn ervaring. Let er iig op dat de buggy helemaal in ligstand kan en idd goed opvouwbaar. Plus niet te zwaar, zeker als je gaat vliegen moet je er toch veel mee sjouwen. McLarens staan ook regelmatig op Marktplaats en zijn echt hele fijne buggy's.

5. Luja

Luja Niet meer actief

Voor vakantie hadden wij er 1 van de trekpleister, was maar 20/30 euro. Niet erg stevig dat je er tassen aan kon hangen oid maar perfect voor vakantie! Een duurdere buggy meenemen zou ik zonde vinden..stel dat ie kapot gaat... De duurdere houden wij mooi thuis

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij hebben de eerste vakantie gewoon onze joolz mee genomen!
    Je mag volgens mij 10 kg voor je kindje mee nemen. Dat weegt de joolz niet. Onderstel en wageninzet in een grote flightback was ong 8 kg dus heb daar nog wat losse zooi bij gedaan. Ging prima!

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Is een ergonomische draagzak geen optie?

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou een goedkope buggy kopen! je weet nooit wat ermee gebeurd...
    een vriendin dr kinderwagen is zelfs een keer gestolen op vakantie! hoe brutaal!! je hebt er al 1 voor 30 euro of zo....
    ik heb zelf een maclaren. wel superding. gebruik ik eigenlijk ook niet zo vaak. maar de keren dat ik m gebruik wil ik er wel plezier van hebben.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik zou een goedkope buggy nemen. Wij zijn 3 keer met vliegtuig op vakantie geweest en elke keer vond ik de buggy na de heen- en terugreis toch echt niet meer zo fijn als daarvoor. Ik weet niet wat ze met die dingen doen.

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Een buggy gaat toch mee waar jij zelf ook instapt zeg maar? Hij ligt toch boven je hoofd in het vliegtuig? Wat kan er dan mee gebeuren? Of heb ik het mis?

Ik zou voor een goedkopen gaan, zeker als je van plan bent om het thuis eigenlijk niet tot nauwelijk te gebruiken.
    Ik hoor ook goede verhalen over die van het kruidvat. 35 euro geloof ik.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Kijk kan wel mee hoor je joolz alleen mag hij niet mee de cabine in. Die moet je buiten achter laten en worden dan in het ruim geplaatst

12. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    heb zitten zoeken op marktplaats, naar een maclaren. Alleen nu lees ik toch ergens dat die mac laren quest niet helemaal plat kan..
    Zucht... welke kan wel helemaal plat?

13. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    en nu lees ik ergens anders weer van wel.. ik snap er niets van, wil wel graag zon mac laren 2e hands..
    Welke mac laren zou ik nu moeten nemen als mijn zoontje zon 7 maanden is straks en ik ook wil dat hij kan liggen?

Alvast heel erg bedankt!

14. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    ik kom er dus niet aan uit..
    Volgens mij zijn die maclaren quest allemaal versies die niet helemaal plat kunnen, en pas vanaf 1 1/2 jaar ofzo?
    Wie kan me advies geven?

Beter de koelstra simba t3?

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij hebben de Koelstra Twiggy die is het lichtst en is ook nog eens fijn

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden/hebben de Chicco Liteway.
    5 lig/zit standen, kan heel klein worden en in het vliegtuig was hij ook super.
    Bij het vliegveld moet je hem op een speciale buggy plek zetten en dan komen ze er als eerste uit *bij een speciale pick up plek*
    Je zit dus nooit lang zonder buggy.
    Het was dat we hem konden bestellen met korting anders hadden we nooit zo'n 'dure' genomen.
    Maar we gebruiken hem nog elke week, zeker als we ergens naartoe gaan waar de kleine man anders veel moet lopen.

17. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maclaren is ideaal en erg sterk!!Hier bij ons zit de 3e er al in en is al zijn geld waard geweest! Hij is tot nu toe nog elke keer goed uit het vliegtuig gekoemn. En ik heb hem standaard in de auto liggen is altijd makkelijk als je even weg moet dan moet je die grote wagen niet elke keer meenemen.

We zijn net terug van vakantie en heb toen nog een maclaren aangeschaft via marktplaats we hebben een zoon van 8 maanden en een dochter van net 2 en vond het wel makkelijk om voor beiden een buggy te hebben op vakantie. Ik heb €30 inclusief verzenden ervoor betaald!

18. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zit net nog te lezen.
    De maclaren quest kan idd niet helemaal plat maar wel plat genoeg voor een dutje hoor.
    Hier is het nog nooit een probleem geweest.

19. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    is dat goed genoeg voor dutjes op vakantie? En voor als hij 6 1/2 maand oud is?

20. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wij hebben deze ook en zijn er onwijs blij mee. Gebruikte hem ook wanneer ik bv alleen weg ging met het openbaar vervoer. Hij is licht en makkelijk te tillen, beter dan mijn bugaboo, die met gepriegel de tram ingaat. Nu hebben wij hem afgelopen vakantie meegenomen en mijn oudste dochter zat er eigenlijk continu in en de kleine ging mee in de draagzak. De liteway kan verder helemaal plat en kun je vanaf de geboorte gebruiken.

Verder is een reisverzekering erg handig. Hier onze buggy stuk gegaan op de terugweg en via de verzekering het hele bedrag terug gekregen. Misschien kun je kijken naar de oudere modellen, die zijn vaak goedkoper en anders de prijzen vergelijken. Suc6

Deel Deze Pagina