wie heeft onderzoek laten doen naar ovulatiepijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mayon, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

De vraag zegt het al ;)

Wat kun je verwachten als je hiermee naar de dokter gaat? Wordt je dan doorgestuurd naar de Gyn? Ik ben twee keer geweest toen wist ik nog niet wat het was. De HA heeft me niet veel wijzer gemaakt maar ben er zelf achter gekomen wat het was. Na een paar maand werd ik zwanger maar nu heb ik het weer terug. Het duurt wel een week en is echt niet leuk meer. Maar heb zon vrees voor ziekenhuis, ben er nog nooit geweest.. En ben ook licht vaginistisch en weet nu al dat ik dat niet durf te zeggen..

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi,

ik ben ook in het ziekenhuis geweest voor ovulatiepijn. dat weet ik nu doordat ik er ook zelf achter ben gekomen.

ik had een gegeven moment 2 weken buikpijn. toen ben ik naar de ha geweest. zij heeft van alles onderzocht en uitgesloten, zoals blaasontsteking, zwangerschap, baarmoederontsteking en of er iets met mijn darmen was. alles was goed.
    ik ben, op mijn verzoek, doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een echo.
    uiteindelijk heb ik 5 weken buikpijn gehad en toen had ik mijn eisprong. toen was de buikpijn over.

de gynaecoloog kon geen dingen vinden die mijn buikpijn konden verklaren. ik ben die ronde zwanger geraakt. helaas is dit een miskraam geworden.
    ná mijn miskraam en de bijbehorende bloeding kwam de buikpijn weer terug. deze heeft dit keer 3 week aangehouden en toen had ik weer een eisprong. nu is die buikpijn weer over. vandaar ook dat ik er zelf achter ben gekomen dat dit met mijn ei te maken had. je lijf oftewel je eierstokken werken naar een eisprong toe.

ik heb later de gynaecoloog nog weer gesproken over de buikpijn. ze vertelde dat ze er niks aan kan doen en dat het ook niet erg is. ze wilde ook geen hormonen prikken want daarvan kreeg je geen buikpijn, zei ze. ik moest maar paracetamol slikken...

ik heb in het ziekenhuis een inwendige echo gehad.
    het is inderdaad vervelend die buikpijn. ik heb 1 nacht krom gelegen van de pijn. verder komt het zo nu en dan even om de hoek kijken, maar valt de pijn mee. ik vind het eerder lastig dan vervelend.

probeer je niet te veel zorgen te maken.
    mocht je wel naar het ziekenhuis gaan, dan zijn de artsen vaak heel aardig. ik moet de 1e nog treffen die dat niet is.
    voor hen is het heel belangrijk dat je vertelt als je angstig bent of in jouw geval vaginistisch bent. ze kunnen daar dan rekening mee houden. ze maken dat echt vaker mee en weten hoe ze daarmee om moeten gaan. ze zullen echt heel voorzichtig zijn.
    ik zelf heb een chronische ontsteking aan het begin van mijn vagina, en dat vertel ik ook elke keer. dan zijn ze extra voorzichtig en ze stoppen zodra ik het aangeef.
    dat kun je ook met (meestal) haar afspreken. jij bent de baas en jij bepaalt hoe ver ze mag gaan.

ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb en je hoeft echt niet bang te zijn. ben je dat wel, geeft het echt aan.

poeh, een heel verhaal haha!

heel veel sterkte en een knuffel voor jou!

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wat een lief berichtje! Dankjewel hoor.
    Ik ben vooral bang omdat mijn HA (vrouw) ineens met 2 vingers naar binnen ging terwijl ik niks in de gaten had (stom.) Het deed pijn. Daarna is het nog erger geworden.

Ik heb niet zolang pijn als jouw gelukkig. Maar ik was idd al bang dat het niet veel uit zou halen. Maar denk dan maar steeds er zit misschien een cyste of ik heb endometriose ofzo, snap je.

Wat naar voor jouw ook. Het is dus wel vol te houden? werk je ook? Ik ben er ook vaak misselijk bij trouwens.

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi Gonnie, ik hoop dat jr bedoelt dat die vrouw stom was? ze moet iets dergelijks wel aangeven hoor dat ze dat gaat doen!
    bij mij mogen ze dat ook niet zomaar doen. ik moet volledig ontspannen zijn, aners doet het bij mij ook pijn.

ja het is best vol te houden. en soms ben ik er inderdaad ook misselijk bij, en vooral véél hoofdpijn, waar ik da ook weer misselijk van word.
    nee, ik werk niet, want ikben helaas 100% afgekeurd. ik heb de ziekte van Lyme en ben sinds 2005 volledig uit de running.
    wel voel ik me op het moment vooral geestelijk goed genoeg om voor een kindje te gaan!

en jij? wat doe jij zoal?

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Zo, vervelend zeg! Je bent echt arbeidsongeschikt dus. Ik ben thuisblijfmoeder, help wat andere gezinnen door de week.

Ik hoop dat je snel zwanger raakt!

Nee ik bedoeld stom dat ik het niet in de gaten had, je moet niet voor niks je broek uit.. Maar eerst voelde ze gewoon naar de darmen enzo, dacht dat ze er anders niet bij kon.. Maar vond toucheren trouwens ook pijnlijk.

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hier altijd veel last van maar daar hoeft gene onderzoek naar gedaan worden hoor de ene heeft het en de ander niet, waar dit aan ligt is omdat het eitje wat gaat springen in een zakje zit met vocht en die knalt open en dat kan bij de enkele vrouw zeer veel pijn doen en komt er bloed bij vrij dan kan je lange na pijnen hebben rond de darmen en baarmoeder.

is gewoon even door staan en voel je het aan komen ,,pijn stiller nemen

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hoi bolly, lange napijnen, dat heb ik tegenwoordig ook ja, dat komt volgens jouw door bloed? Ik snapte het al niet meer.. Pijnstillers ho ik helemaal niet van.. Dan kun je dus een week blijven kouwen?? En welke neem jij dan? Op deze manier heb je wel meer als de helft van de maand pijn (incl. ongi) daar baal ik zo van..

Waarom weten huisartsen daar niks vanaf eigenlijk..

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hoi hoi

kom inderdaad bij mij door omdat er wat bloed vrij komt, de gynaecoloog heeft mij even uitgelegd waardoor dat komt die pijnen ( soms niet hoor maar die pijnen vrijwel altijd op de dag zelf) komt er wat bloed vrij of is de knal zo hard geweest kan ik ook een week last hebben van een zeurende dikke buik

ik neem advil voor de sterkste pijnen op de dag zelf ,die zijn eigenlijk voor menstruatie pijnen .. soms is het een beetje uitvogelen wat het beste bij jou pas , maar een paracetamol is vaak te zwak

9. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ook ik heb altijd last van ovulatiepijn gehad. Een week van tevoren begon het te zeuren. De dag ervoor was het 't ergst en als mijn ei sprong was het echt een pijn scheut die bleef zeuren. Nu heb al een tijd geen eisprong maar als het goed is komt er eentje of is er net eentje geweest volgens testjes. Klachten komen ook overeen.

Wat mij heel goed hielp is "Efamol PMP" speciaal voor kramp/pijn en regelmatige menstruatie ect. Er zit o.a teunisbloemolie in. Mijn pijn werd er echt minder door.

Ik heb er geen onderzoek naar laten doen omdat ik dacht dat het zeurderig over zou komen. Ik weet inmiddels wel zeker dat ik mijn ei heel goed kan voelen.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dank jullie allebei. Advil kan ik wel eens proberen.

Emafol heb ik ooit geslikt toen ik nog geen ei-pijn had maar meer voorde slechte buien, daar merkte ik geen verschil in. Maar kan allicht weer eens proberen nu, of het wel voor de pijn helpt. Oh ja dat zijn die grooote pillen zeker... ;)

11. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Nee die pillen zijn niet zo groot. Een soort capsules met olie erin. Het heet Efamol PMP.

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb vandaag de Emafol gekocht maar de pillen zijn wel groot hoor :( Ben benieuwd.

Er staat niks bij over pijnstilling ofzo he alleen voor regelmatige cyclus en eventueel prikkelbaarheid enzo.

13. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Bij mij hielp het wel voor die pijn. Toen ik stopte kwam de pijn terug. Ik hoop heel erg dat het wat helpt voor je.

Ik vond ze zelf niet zo groot maar dat verschild natuurlijk per persoon.

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dankjewel.

Ja dan hoop ik ook echt dat het helpt.. ben benieuwd. Meteen de eerste keer al?:)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat te laten onderzoeken.. Mijn ovulaties zijn ook heel pijnlijk maar heb het gewoon altijd aangenomen dat het nu eenmaal zo is.

Wat valt er te onderzoeken dan? Zoals jullie aan mijn onderschrift kunnen zien heeft het voor mij, op de pijn dus na dan, geen gevolgen.

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Vroeg me gewoon af waarom je die pijn hebt, maar wordt steeds wijzer :D Bedankt dames.

Ben altijd bang dat ik rare ziektes heb, of cystes ofzo, komt denk ik omdat ik zo bang ben voor het ZH.. Ook wel eens 1 of 2x maanlang niet geklust omdat ik bang was voor een buitenbaarmoederl zwangerschap. als ik nu zwanger zou worden zou ik daar weer heel bang voor zijn tot de echo.. Is zo ongrijpbaar en levensgevaarlijk :(

Deel Deze Pagina