Miracles in de MMM ivm te korte LF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miss Mommy, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ben vandaag voor de eerste keer bij de Fert. arts geweest.

Was door de HA doorgestuurd, omdat ik er zelf achter was gekomen door te temperaturen en d.m.v. ovulatie-testen, dat ik weer veel te snel na m'n eisprong weer ongi werd. M'n Luteale fase was dus telkens veel te kort.

Na eerst een echo te hebben gehad, waaruit bleek dat de baarmoeder en eierstokken goed uitzagen, moest ik bij de Fert. arts komen.

Ze vond mn cyclus erg onregelmatig en t verloop ervan helemaal niet goed (dus de te korte luteale fase).

Na een hele hoop vragen beantwoord te hebben, stelde ze me de vraag of ik wel eens witte afscheiding had uit mn (.)(.).
    Daar heb ik sinds ik gestopt ben met de pil dus inderdaad wel s vaker last van...
    Dit was dus niet zo goed en had waarschijnlijk te maken met een verhoogde aanmaak van het hormoon prolactine (LTH), wat er normaal dus voor zorgt dat er melk geproduceerd word als je borstvoeding geeft.

T komt er nu dus op neer, dat ik de 3e dag van mn volgende cyclus bloed moet laten prikken, wat dus o.a. getest gaat worden op progesteron, insuline, schildklierafwijking, Prolactine enz...

Ook moet mn hubbie zn zwemmertjes gaan inleveren en dan krijgen we 2 weken later de uitslag!

Zijn er nog meer meiden met een tekorte LF? En wat is hier bij jullie de oorzaak van?
    Heb dus wel eens vaker gehoord dat een tekorte LF veroorzaakt kan worden door verminderde productie van de aanmaak van progesteron, maar eigenlijk nog nooit door een verhoogde productie van de aanmaak van prolactine!

Groetjes Miracles

2. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Miracles,

Wat toevalig dat ik nu je berichtje lees, want ik wilde juist ook een topic over een te korte lf openen.

Ik heb zelf het PCO-syndroom (dat wil zeggen dat ik uit mezelf geen eirijping en eisprong heb) Gelukkig zijn daar medicijnen tegen waardoor ik nu wel elke cyclus tussen dag 12 en dag 22 een eisprong krijg.
    Ik heb nu inmiddels al heel wat eisprongen gehad maar ik ben nog steeds niet zwanger, ook ik heb een korte luteale fase. Een week na mijn eisprong (die weet ik door echo's en pregnyl precies) krijg ik bloedverlies, vooral in de middag en avond, dan na een dag of 4 zet het pas echt door.
    A.s. maandag heb ik een afspraak bij de gyn om dit probleem te bespreken, ik heb het gevoel dat daar de oorzaak ligt dat ik niet zwanger wordt.
    Gelukkig zijn er goede medicijnen tegen, Progestan bijvoorbeeld.
    Dat je een te korte luteale fase hebt, komt waarschijnlijk door dat je niet voldoende Progesteron aanmaakt. Daardoor heb je weer te veel oestrogenen en dat is weer van invloed op de Prolactine. Ik heb daardoor ook last van andere dingen zoals erg pijnlijke borsten aan het einde van de cyclus, heftige menstruaties en andere dingen.

Ik heb de laatste paar weken gezocht naar oplossingen en heb het kruid Vitex Agnus Castus gevonden (zie ook stuk op mijn website http://derdewens.punt.nl, ergens in het midden)
    Dit middel zou een korte luteale fase verlengen, Prolactine laten doen afnemen en symptomen van PMS ook doen afnemen. Ik ben zojuist weer ongesteld geworden en ga het nu proberen. Het schijnt ook voor een betere en snellere eisprong te zorgen, en een goede eisprong zorgt weer voor verhoging van progesteron. Vitex zit trouwens ook in het voedingssuplement 'etos zwanger worden'

Wat mij trouwens ook opvalt is dat mijn temperatuur pas 3 dagen na mijn ei stijgt, ik heb ook het idee dat dit met te weinig progesteron aanmaak te maken heeft.

Ik ben benieuwd of dit allemaal een beetje herkenbaar is.

3. Miss Mommy

Nou, t lijkt wel of je mn eigen cyclus omschrijft!

Ik heb ook altijd onzettende pijnlijke borsten aan het einde van mijn cyclus en menstrueer ook erg hevig!

En mijn temperatuur stijgt ook pas na 3 a 4 dagen. Heeft dit ook met progesteron te maken dan?

Ik had het inderdaad al gevonden op het internet wat de oorzaken konden zijn.

Misschien dat ik Vitex Agnus Castus ook maar s moet gaan proberen!
    Waar kun je dat krijgen?

Ben trouwens eens benieuwd wat jou gyn a.s. maandag te vertellen heeft dan!

4. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb het bij de tuinen gekocht. Het is alleen daar of in reformwinkel te koop. Ik heb er heel veel over gelezen..
    Het schijnt de hypofyse te stimuleren meer LH te maken waardoor je een betere eisprong krijgt, tevens remt het FSH en Oestrogenen wat af waardoor je meer progesteron gaat produceren.
    Ingewikkeld verhaal maar het is wetenschappelijk onderzocht.

Hier kun je meer vinden:
    http://fertilaid.com/vitexagnuscastus.asp

Ik ben ook benieuwd wat de gyn gaat zeggen want ik ben het ongesteld worden na 8 dagen na mijn ei ook beu!

Hoe lang na jou ei wordt jij ongesteld ?

Ik zie dat je ook in Limburg woont, in welk ziekenhuis ben jij onder behandeling?

5. Miss Mommy

Dan moet ik maar s naar de tuinen, ga ik me dat ook halen en s ff neuzen op die site, wat erover geschreven staat!

Bij mij wisselt t trouwens nogal wanneer ik ongi word, maar meestal rond de 7 a 8 dagen na mn eisprong!

Ik ben in Sittard onder behandeling en jij?

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ik in Brabant. Dus niet in het zelfde zkh.
    Ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen, zullen we elkaar op de hoogte blijven houden?

7. Miss Mommy

Waarom niet! Ben wel s benieuwd wat eruit gaat komen!

Misschien is t met een tabletje wel te verhelpen!

Is wel fijn dat je trouwens mbv clomid? wel al een eisprong hebt, nu de rest nog!

Vraag me ook af, welke meicatie ze voor zullen schrijven. Want wat ik zo hier en daar lees, is dat ook nogal verschillend!

Maar ja, eerst maar s mn bloedonderzoek afwachten...

8. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben gister avond begonnen met de Vitex, slik nu 2 pillen per dag van de tuinen en 2 van etos zwanger worden. Heb as. maandag mijn eerste follikelmeting dus ben benieuwd of ik nu eerder een ei heb! :D

Ben jij al naar de tuinen geweest?

9. Miss Mommy

Spannend, ben benieuwd!

Ik ga morgen weer beginnen met ovu-testen, heb ook meestal mn ei rond dag 22 - 26. Dacht de vorige cyclus, start maar s wat later met testen, was ie toen gelijk positief (dag 17)... had ik bijna mn ei gemist!

Heb s ff alles laten bezinken van gisteren... vind wel dat t lang duurt voordat we alle uitslagen krijgen van mn bloed en de zaadtest. Pas op dag 17 van mn nieuwe cyclus!
    Dan gaat ze verder kijken wat er allemaal moet gebeuren en wil ze een cyclus analyse gaan doen...

Ben trouwens nog niet naar de Tuinen geweest. Had geen tijd vandaag. Morgen maar s kijken welke winkel t dichts in de buurt ligt!

Hoe lang zijn jullie al bezig voor een derde?
    Zie dat je al 2 dochtertjes hebt, had je bij hun ook deze problemen of niet?

Groetjes Miracles

10. Milla

Milla Niet meer actief

Wij zijn al sinds juni vorig jaar bezig, alweer 14 maanden.
    Ik wist al voor ik een kinderwens had dat ik PCO had, dus toen die wens er was ben ik vrijwel meteen de mmm ingegaan, ik kreeg Clomid en was meteen zwanger, van de tweede werd ik spontaan zwanger maar dat was wel na dat ik bijna 2 jaar geen anticonceptie meer had gebruikt. Als je meer wilt weten kun je op mijn website kijken en dan onder 'geschiedenis'. Daar staat ook hoe mijn cyclussen voor mijn zwangerschappen waren, misschien herken je er wat in.

Ik hoop dat het ons snel gaat lukken om zwanger te worden!
    Bedoel je trouwens met dag 17 dat je eerst weer ongesteld moet worden en dat ze dan pas de uitslag geven? Als de reden progesteron gebrek is, dan zijn ze er waarschijnlijk nog op tijd bij om je daar iets tegen te geven, dus wie weet valt het mee. Ik duim voor je!

11. Miss Mommy

Zal zometeen s ff gaan spieken op je website!
    14 maanden, wat een tijd... Hoop dat t snel gaat lukken en dat je maandag gauw duidelijkheid hebt over je LF!

En ik bedoelde inderdaad dag 17 van mn volgende cyclus...
    Moet namelijk op dag 3 van mn nieuwe cyclus bloed laten prikken en dan voor 2 weken later een nieuwe afspraak maken!

Morgen moet mn hubbie zn zwemmertjes in gaan leveren! Ben eens benieuwd... hoop dat dat in elk geval goed is.

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Miracles, ik weet niets van een te korte LF. Maar wil je toch even succes wensen met de onderzoeken en de verdere behandeling.

Liefs Zora

13. Miss Mommy

Dankjewel Zora, zie dat t bij jou ook niet allemaal vanzelf sprekend gaat...
    Jij ook heel veel succes! Hoop dat t snel raak is!

14. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb jullie verhaal gelezen. In het begin vermoedde de gyn bij mij ook dat mijn LH te kort was en de prolactine verhoogd was. Ik heb ook die bloedtesten gehad en bleek dat het bij mij wel goed was. Dus niet verhoogd.

Ik had wel een regelmatige cyclus, maar wel kort. Verloor ook na pilgebruik melkachtige smeer uit mijn ene borst (nog steeds trouwens). Maar uiteindelijk was het dus goed en had ik geen verhoogde prolactine.

Ik wil hiermee zeggen dat het misschien bij jullie ook niet het geval is, al heb je de symptomen.. Ik weet hoe frustrerend het wachten is.

Ik wil jullie beiden heel veel succes wensen.

Groetjes

15. Miss Mommy

Hoi Cillianne,

Het is inderdaad gewoon afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt!

Ben wel benieuwd, want als er echt niks uit zal komen, zullen er verdere onderzoeken gaan plaatsvinden, want er zal toch een rede moeten zijn, waarom ik die te korte luteale fase heb!

Zie dat t bij jou in elk geval al raak is, nog gefeliciteerd!

Groetjes

16. Miss Mommy

Hmmm, vandaag alweer dag 20 van mn cyclus en nog steeds geen positieve ovu-test...

Is ook geen "ei" aan vast te knopen :(

17. Miss Mommy

Inmiddels heb ik dan toch eindelijk op dag 22 een eisprong gehad, nu is t dus aftellen totdat ik weer ongi word en dan kan ik eindelijk bloed gaan laten prikken...

Had vandaag nog gebeld of de fert arts me de uitslag van de zaadtest niet telefonisch kon geven, maar dat deden ze niet. Werd alleen persoonlijk gedaan, zodat als de uitslag niet goed is, ze gelijk kan kijken hoe en wat nu verder. Dus dat was wel ff een teleurstelling...

Van de ene kant ook wel begrijpelijk eigenlijk, maar toch... Moet nu nog wachten tot dag 3 van mn nieuwe cyclus, dan bloed laten prikken en dan pas 14 dagen later een afspraak maken voor alle uitslagen! (incl de uitslag van de zaadtest)

Wat duurt wachten toch lang, als je iets heel graag wil...

18. Miss Mommy

Vanmorgen helaas weer ongi geworden... :cry:

Viel me wel weer ff zwaar tegen, ook al weet ik dat een evt eitje eigenlijk geen kans heeft om zich in te nestellen.

Moet nu dus a.s. woensdag 1 oktober bloed gaan laten prikken, dus ben s benieuwd wat daar uit gaat komen, hoop dat ze snel een oorzaak vinden!

Dat was trouwens ook nog leuk nieuws vandaag. Ik zou 15 oktober dus eigenlijk de uitslag krijgen, belde dus voor de afspraak te maken, bleek dat mn fert. arts dan vakantie heeft... nog een week langer wachten!
    Ben nu dus al vanaf 12 oktober aan t wachten op de uitslag van de zaadtest, daar worden nu dus nog eens 3 weken aan vast geplakt... Ik baal als een stekker (dat krijg je als je ongi bent)

Groetjes Miracles

19. Miss Mommy

Hallo meiden!

Ben net terug van de fert. arts en gelukkig goed nieuws!

Mijn bloedonderzoek was goed en de zwemmertjes hebben ook goed hun best gedaan, dus die waren ook goed!

Nu moet ik de volgende ronde met clomid gaan starten, om een eerdere eisprong te krijgen en zo mn Lf te verlengen.
    Ook word mn progesteron nog gecontroleerd op t einde van de volgende cyclus en we krijgen een samenlevingstest!

Heel wat dus de volgende ronde, maar ben heel erg opgelucht dat dit in elk geval goed was!

x Miracles

20. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Miracles,

Wordt met Clomid de lf verlengt? Dat is typisch want ik heb intotaal 3 x clomid gehad, 2x deed het niks maar de laatste keer heeft het wel mijn lf verlengt van 8 naar 12 dagen. Ik vond het toen al zo raar dat ik ineens wel een langere cyclus had.

Hopelijk is clomid voor jou een wondermiddel!

Waren jou progesteronwaarden wel goed, die van mij waren na een eisprong 11 en 8,4

Deel Deze Pagina