Gisteren een interessant onderwerp bij Zembla. Hoe krijg ik als fabrikant mijn product zo snel mogelijk aan de man ( in dit geval vrouw) gebracht. Ik wist al dat geneesmiddelen en reclame elkaar niet beten,maar dit was toch wel erg goed gedaan van zembla. Ook goed dat ze een voormalig consultant van MSD in het intervieuw hadden,waardoor duidelijk werd hoe doortrapt de Farmaceutische industrie is,maar ook hoe sommige artsen zijn die zich laten lenen voor dit soort praktijken. GELD GELD GELD en vooral meer geld, de echte drijfveer.
Ik heb de uitzending gemist denk ik, maar waar wil je precies heen? Wel of niet het vaccin bij jonge meiden? Of is er naar voren gekomen dat het ook (vooral? )een commercieel belang is om het in het vaccinatieprogramma op te nemen? Kun je iets meer uitleg geven jingles of een link? Groetjes van Kiki
Ik heb het ook gezien. Ik vind het echt erg dat ze dit vaccin zo snel mogelijk in het vaccinatieprogramma willen hebben zonder dat ze weten of het wel echt werkt en er geen ernstige bijwerkingen zijn. Zo zie je maar weer het draait weer allemaal om geld.
Ik heb vannacht het programma gezien tijdens de herhaling, kon niet meer slapen Maar ik vind het inderdaad belachelijk dat een fabrikant op zulkse slinkse wijze hun product aan de man probeert te brengen. Overigens begrijp ik wel dat ouders hun dochters alvast laten inenten, maar..... Ze hebben nog geen idee of dit medicijn over 30 jaar ook nog werkt en of je misschien opnieuw ingeënt moet worden. En dan die dokter, die onafhankelijk moet zijn, een informatie avond houdt en het continue over 1 merkt medicijn heeft. Ik vind dat de minister moet ingrijpen.
Ja idd maar ze weten ook niet of er erge bijwerkingen zijn want ook dat kunnen ze pas met zekerheid zeggen over 30 jaar. Ze vinden alleen dat we niet 30 jaar moeten wachten en het dus nu in het vaccinatieprogramma moet komen.
ik dacht een tijdje geleden te hebben begrepen dat deze vaccinatie al zou zijn opgenomen in het programma?
@Kiki: ik begrijp dat ik het niet duidelijk uitgelegd heb. Naar mijn mening werd in de uitzending heel goed duidelijk gemaakt hoe , in dit geval de farmaceutische industrie, via slinkse wijze ( kan het niet anders omschrijven) haar product aan de vrouw brengt. De kosten voor de reclame overstegen de kosten van de ontwikkeling van het product. Nu is dat op zich niet zo erg als het om een middel gaat waarvan vaststaat dat het een actieve bijdrage levert aan de volksgezondheid ( doel vaccinatie programma) en als er zo weinig mogelijk bijwerkingen zijn. 1) Het vaccin beschermt maar voor 70 % tegen baarmoederhalskanker, middels reclame lijk het alsof het om een 100% bescherming gaat. Ik noem dat schijnveiligheid. 2) je bent een goede ouder als je je kind laat inenten maw, je bent een slechte ouder als je het niet doet. 3) bijwerkingen op lange termijn zijn niet te voorspellen of bekend..... gevaarlijk vind ik dat. Zoals anderen ook al zeiden, heel treffend is in beeld gebracht hoe de Farmaceutische industrie werkt. En dan de aanloop procedure voor registrering in de landelijke vaccinatieprocedure... Je zou de uitzending eens moeten zien.
Lees de ingredienten eens, wordt je niet goed van! Zowiezo alle vaccinaties hebben echt vreselijke ingredienten www.nvkp.nl en dan naar de ingredienten
Voor degenen die de uitvinding willen terugzien: http://player.omroep.nl/?aflID=8122904& ... vopjepc.nl
Er zijn wereldwijd maar 2 fabrikanten die dit vaccin produceren en die maken uiteraard reclame. Net zoals dat voor andere geneesmiddelen wordt gedaan. In Duitsland wordt al sinds juni 2007 gevaccineerd.