Ik ben net al mijn papieren aan het klaarleggen voor het ziekenhuis morgen kom ik erachter dat mijn paspoort is verlopen. Iemand enig idee of ze me morgen gaan helpen?
Heb je geen rijbewijs? Bij mij is mijn identiteit trouwens nog nooit gecontroleerd, en ik vermoed dat als ze het wel doen, een verlopen paspoort niet uitmaakt. Het is niet de politie of de douane. Succes!
Als het goed is moet ik eerst zo een patieneten pas aanmaken en ben bang dat dat niet kan met een verlopen paspoort
ze kijken naar je ID nummer, of die klopt met de gegevens in het systeem, niet naar de houdbaarheid van je pasje. geen zorgen
Bij ons in het ziekenhuis (waar ik werk) word je niet geholpen zonder geldig ID helaas. Een zorgpasje is vandaag de dag niet meer voldoende. Wij plannen een nieuwe afspraak in voor de patient. Bij ons wordt het standaard op het bandje vermeld en wij zeggen het ook duidelijk tijdens het telefoongesprek dat een geldig ID vereist is. Dit om teleurstellingen te voorkomen
Je bent toch ook wettelijk verplicht om een geldig id bij je te hebben? Ik krijg zelfs een brief van de gemeente als hij bijna verloopt 😳 Wbt het ziekenhuis weet ik het niet, geen ervaring mee. Rekening ermee houden dat het niet doorgaat morgen en hopen dat je geen dikke no-show rekening krijgt omdat dit niet echt een geldige rede is. Al heb ik echt nog nooit mijn id hoeven laten zien in het ziekenhuis.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/identificatieplicht-zorg
Ik heb het ziekenhuis nog gebeld en ze maken er een aantekening van de volgende keer moet ik dan een geldig id laten zien.
Officieel moet het, maar bij ons wordt je nog gewoon geholpen en wij zijn al redelijk streng met het naleven van de legitimatieregels.
ik wilde net typen bel het ziekenhuis, maar ik zie dat je dat al hebt gedaan, fijn dat je toch terecht kunt!
Nou naar het ziekenhuis geweest en geen probleem ik stond nog in het systeem van 5 jaar geleden dus ze gingen gewoon akkoord met mijn verlopen paspoort.
bij ons hoef je je maar 1 maal te indentificeren. Er wordt dan een foto gemaakt zodat ze altijd weten wie je bent.