Hopelijk heeft iemand tips of ervaring.. Ik wil graag een beugel laten plaatsen, consult en röntgenfoto's heb ik al achter de rug. Mijn verzekering vergoed 250 euro per verzekeringsduur, en dat is dus al op. Nu zag ik op de site van een zorgverzekeraar (weet niet of ik namen mag plaatsen hier) staan dat zij vergoeden tot 1000 euro, alleen twijfel ik of daar nog voorwaarden aan vastzitten. Bijvoorbeeld dat je eerst een jaar verzekerd moet zijn oid. Om ze nu op te bellen met de vraag of ik een beugel tot dat bedrag vergoed kan krijgen in 2013, want je weet dan van te voren dus al dat je de verzekering hoge kosten gaat bezorgen... misschien kunnen ze me dan weigeren ? Volgens mij heb ik ook een beetje een gewetens probleem haha, ik vind een beetje 'lullig' voor die verzekeringsmaatschappij om een verzekering aan te vragen terwijl ik weet dat ik een beugel wil en anderzijds ook beetje bang dat als ik overstap en wacht tot 2013 dat er dan alsnog niks vergoed wordt om wat voor reden dan ook.. Misschien weet iemand hoe dit precies in elkaar zit, en hoe ik er toch voor kan zorgen dat een groot deel van mn beugel vergoed wordt. Als het namelijk wel zo kan werken, dan wacht ik liever even tot 2013 met de plaatsing...
Ik ben vorig jaar overgestapt en heb mijn toekomstige verzekeraar gevraagd of zij een wachttijd hadden voor ergoedingen voor plastische chirurgie (medische reden, wordt vergoed) Antwoord was nee, en welkom bij de maatschappij. Prima dus. Je kunt best bellen hoor!
Zou ook gewoon even bellen, of gewoon goede de algemene voorwaarden goed doorlezen. Ik ben vorig jaar overgestapt naar Ditzo omdat ik hoge tandartskosten verwachtte en zij tot 750,- vergoeden. Heb het hele bedrag gebruikt en alles is netjes vergoed. Edit: ik ben trouwens wel benieuwd over welke zorgverzekeraar je het hebt! Volgens mij mag je dat hier gewoon zeggen hoor
Mijn zoon moet een beugel. En ik krijg 75 procent vergoed. Ben av-top verzekerd bij Dsw. Dus 25 procent moet ik zelf betalen. Eerste rekening heb ik gehad intake. van 23.euro kreeg 16 euro vergoed. Dus ik hou het komende jaar mijn hart vast pff.. Maar ja hij kan niet zonder beugel. Ze tanden staan schots en scheef.
Ik heb met ditzelfde probleem gezeten, ik heb een verzekering afgesloten toen bij PMA (dit valt volledig onder menzis, alleen dan goedkoper) Heb daar de aanvullende duurste tandartsverzekering afgesloten, (ik meen iets van 30 euro pmnd) En het werd toen vergoed tot 1000euro. Dus tel uit je voordeel Ik was nog niet verzekerd bij hun, en hoefde ook geen jaar te wachten oid, maar of dat veranderd is..dat weet ik niet. Kijk het eens na zou ik zeggen.
Ik bedoelde menzis inderdaad Wat super! Misschien niet geheel onbelangrijk: Had je een soort toestemming nodig ? Ik had gelezen dat maatschappijen soms alleen vergoeden als het noodzakelijk of ernstig is. Mijn orthodontist had mn overbeet gemeten en die was te kort om voor vergoeding in aanmerking te komen. (niet ernstig dus) Vielen jouw problemen onder ernstig ? Thnx voor je reactie in ieder geval, goed nieuws toch
Nee hoor ik had helemaal niks geen toestemming nodig, volgens mij adverteren ze daar ook juist mee, dat ze iedereen accepteren, althans, 2 jaar geleden. Succes!!