Verkleurde voortanden boven (is onze tandartsassistente 'in de zaal'?) ;)

Discussion in 'De lounge' started by iMama, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze jongste heeft op z'n voortanden boven een lichte verkleuring. De rechter helft van z'n linkertand en linkerhelft van zijn rechtertand zijn bij een bepaalde lichtval zichtbaar anders van kleur. De cb-arts heeft gelukkig vandaag gezegd dat t geen gaatjes waren, maar vroeg of hij hard gevallen was op z'n gezicht. (niet dat ik weet, maar zn broer mept weleens met speelgoed en ik heb natuurlijk ook geen zicht op wat er allemaal op het kdv gebeurt)

Ik was zo opgelucht dat t geen gaatjes waren (daar was ik bang voor vanwege het niet zo florissante gebit van manlief) dat ik helemaal niet gevraagd heb hoe of wat. Ze zei alleen dat z'n glazuur beschadigd is en dat daardoor z'n tanden grijs verkleuren. Maar hoe nu verder? Heeft dit straks ook z'n nawerking op z'n blijvende gebit? Wordt dit steeds erger en heb ik straks een kind met zwarte voortandjes? Is zijn gebit nu extra gevoelig voor gaatjes? Graag wat info hierover want ik maak me nu toch wel wat zorgen.

Ben nu zelf bijna 30 en heb nog steeds geen enkel gaatje. Ik vind poetsen heel belangrijk en ik zou eigenlijk ook het liefst zien dat m'n 2 kleintjes ook zo'n gezond gebit hebben. Ik baal dus wel, ondanks dat dit waarschijnlijk niet te voorkomen was geweest.

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Goede vraag,
    mijn zoontje is op zijn voortand gevallen en die is ook grijs geworden.
    Ik lees even mee voor een antwoord.

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Same hiere blondie. Linksvoor is lichtgrijs aan het worden. Had de tandarts gebeld en omdat hij er geen pijn aan had kon ik t laten voor nu.

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Imama@ Devilschase is tandarts assistent mis haar eens vragen zij kan je vast helpen

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier een foto.
    Vind het zo zonde:(

Attached Files:

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,716
    907
    113
    Die tanden wisselen toch nog? Of ben ik nu heel dom en groeien de nieuwe tanden ook verkleurd terug? :)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Met een vraag over tanden zou ik misschien naar de tandarts gaan. Denk dat die er meer van weten dan het cd.

Google leverde dit als opties op:
    Ontwikkelingsstoornissen in de tandkiem of gebruik van geneesmiddelen op jonge
    leeftijd. Deze verkleuringen zijn vaak bandvormig of vlekachtig. De tandarts kan
    degelijke verkleuringen wegslijpen en de tand herstellen met een tandkleurig
    vulmateriaal.

Een val of een harde klap op een tand. De tand kan geel, grijs of blauw verkleuren
    en wordt een "dode" tand genoemd. Het afsterven van de tandzenuw kan de
    oorzaak zijn van een verkleuring. Deze verkleuringen kan de tandarts meestal
    verhelpen.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Tis een melktand, geen zorgen. De verkleuring heeft geen invloed op het blijvende gebit. Kan zijn door een dode tand, maar ook doordat er een stuk tand af is gebroken zoals te zien is op de foto, het glazuur daardoor is aangetast en is verkleurd.

Geen zorgen, kan geen kwaad zolang het geen zeer doet.

9. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je devilschase!

Geloof niet dat ie er pijn aan heeft, maar poetsen = bloeden. Altijd.
    Sindskort over gestapt op elektrisch poetsen, omdat het echt krijsen was en nu vindt ie t kennelijk wel best want t krijsen is over. Kan dat bloeden in dit geval nog kwaad of niet?

10. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    T bloedt overigens wel minder nu met het elektrisch poetsen.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bloeden is tandvleesontsteking. Goed elektrisch blijven poetsen en eventueel ragertje erlangs, gaat het vanzelf weg.

12. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal duidelijk! Dank voor je hulp! :)

Share This Page