Mijn man heeft 2 broers, de oudste en de middelste , nou gaat de oudste dochter van de middelste broer van mijn man trouwen , en zijn wij ook uitgenodigd , alleen wij zijn alleen uitgenodigd voor de cermonie en receptie , terwijl de andere broer van mijn man is uitgenodigd voor de ceromonie, receptie , NIET voor het diner , en na 3,5 uur mag hij weer terug komen voor het feest . De moeder van manlief is voor alles uitgenodigd , maar dat is logisch, maar ik vind hetzo vreemd , we zijn toch familie ? Wij moeten ook 2 uur rijden naar de trouwerij en ik vind eigenlijk dat het geen zin heeft voor receptie en ceremonie ...... De andere broer van mijn man vindt het ook heel erg vreemd..... De vraag dus , wat zouden jullie doen ? Zouden jullie gaan of laat ze lekker in de soep gaar koken ? Heel erg bedankt X Dorien
hadden wij ook ooit, ook wij moesten lang rijden, en hebben met de geen die niet bij diner waren uitgenodigd een restaurant geregeld en daar lekker gegeten was erg gezelig en geen gehaast omdat je van de ene naar de andere plek moest
Nou ja beetje vreemd is het wel. Kijk het blijft hún bruiloft, dus zij bepalen wie wanneer komt. MAar enige uitleg zou ik toch wel verwachten. Dus ik zou ze gewoon vragen hoe het zit. Misschien is er wel een hele logische verklaring voor. En ja, je kunt dan altijd nog besluiten om niet te gaan.
Wij hebben bijna geen van de nichten en neven uitgenodigd, niet voor de ceremonie en ook niet voor het feest. De nichten en neven die wel uitgenodigd zijn, hebben we alleen gevraagd voor het feest. Alle ooms en tantes hebben we gevraagd voor het feest. Een aantal zijn wel naar de ceremonie komen kijken. Als je haast geen contact hebt met die nicht dan zou ik niet 2 uur rijden, heb je dat wel dan zou ik het wel doen. Maar dan vind ik het wel vreemd dat jullie niet gevraagd zijn voor het feest.
Wij hadden ook mensen die we alleen voor kerkdienst en feest uitnodigden, vind ik niet zo raar hoor. (Tenminste in onze familie vrienden kring doet iedereen het zo) Maar jullie zijn dan alleen voor de ceremonie en receptie uitegnodigd? En niet voor het feest?
ik vind dat nog steeds raar..in mijn cultuur is dat namelijk niet zo een deel uitgenodigd en een deel niet. iedereen die uitgenodigd is, is ook automatisch uitgenodigd voor het hele pakket zeg maar. (mischien ook daarom dat er zo weinig getrouwd zijn....het kost een vermogen ) maar goed, om antwoord te geven op je vraag, ik was dan niet gegaan. niet omdat ik me beledigd zou voelen omdat ik niet uitgenodigd zou zijn voor het diner ofzo maar dag! 2 uur rijden en dan weer terug mogen. nee bedankt
Ik zou gewoon gaan. Mijn nichtjes hoeven mij als tante echt niet als daggast uit te nodigen om het enkele feit dat ik familie van ze ben. Hun dag, hun gastenlijst. En als ik het te ver rijden vind, dan ga ik niet. Maar stuur ik wel een kaart en een cadeau.
Ik vind het niet heel gek. Bij veel bruiloften is een ceremonie toch vaak vrij te bezoeken? Vaak ook voor de receptie. Maar het betekend niet dat je hoeft te gaan. Waarschijnlijk heeft ze met de andere broer van je man net even iets meer waardoor hij wel bij het diner is uitgenodigd. Ik zou dus alleen naar het feest gaan.
wat ik vaak meemaak is dat de mensen waar ze minder mee hebben toch iig voor het feest uitgenodigd zijn en juist niet voor het diner?? Dus mij klinkt het ook wat vreemd in de oren...ik zou wel gaan trouwens, vind het voor de broer van je man wel raar dat hij voor alles behalve het diner uitgenodigd is. Dan zou ik denk ook niet naar het feest gaan, zo blijf je heen en weer gaan.
Kom ik ook wel vaker tegen, dat het diner alleen voor een zeer klein gezelschap is. Dan ga je toch met een aantal mensen die ook niet uit de buurt komen (en dus ook niet heen en weer kunnen of willen reizen) samen uit eten? Gezellig!
dat ze niet iedereen voor de diner kunnen uitnodigen snap ik wel, maar dat jullie ook niet voor het feest zijn uitgenodigd vind ik wel een beetje raar
Off Topic...Wat grappig, hier is een receptie juist voor mensen die je niet uitnodigd om uitgebreid mee te feesten, maar die jij de mogelijkheid wil bieden om toch te komen feliciteren. Bijv collega's als je bij een groot bedrijf werkt, of zaken relaties ed. On Topic... Tja, het blijft altijd een bruidspaar dat beslist. Wijzelf hadden geen receptie, maar wel heel duidelijk dag gasten (die kregen het hele pakket) en feestgasten (alleen savonds) Wel hadden we vermeld dat diegene die wilden welkom waren om de ceremonie te komen bekijken, maar dat die daarna pas weer welkom waren savonds voor het feest. Het verschil tussen 2 ooms/tantes... tja, ik heb zelfs nog rigoreuser gedaan en de ene oom/tante wel uitgenodigd en andere helemaal niet. Als ik met iemand niks heb nodig ik ze ook niet uit op zo'n dag. Maar wat zou de reden zijn om niet te gaan... omdat je het niet eerlijk vind de een wel op het feest en de ander niet? Of is het te ver? Of heb je geen zin? Het eerste zou ik nl een trieste reden vinden, en voor de andere twee is het de vraag wat overheerst.
Ik vind het niet zo raar hoor. Het is maar net met welk familielid je wel of niet wat hebt. Wij hebben ook de familie allemaal een beetje anders uitgenodigd. Zo hebben we iedereen uitgenodigd voor het feest en de ceremonie was vrij toegankelijk, tussendoor hebben wij gedineerd met alleen mijn kinderen, onze ouders, broer & zwanger en zusjes en de oma's. (heb nog geen neefjes of nichtjes) bij mijn ouders thuis. Dat is hier ook absoluut niet raar gevonden. Wij hadden trouwens geen receptie want wij vonden dat het onze bruiloft was Vrienden van ons hadden dat wel en daar kwam dan vooral de zakenrelaties van haar vader... omdat het wel zo netjes was... nee dank u de koekoek Maar zij zullen het wel zo bedacht hebben naar hun wensen. Dus als je dan helemaal niet wilt komen, dat moet je dan natuurlijk zelf weten.
Ja maar de middelste broer van mijn man is getuige geweest op onze bruiloft, en zijn met zijn vroeuw + 5 kinderen ook voor de hele dag uitgenodigd ..... Wij hebben juist heel goed contact met haar en ze past ook vaak op onze kids, misschien is het een foutje van de verkeerde trouwkaart naar ons adres .... Dat Diner snap ik wel want ze heeft 4 broers/zussen + aanhang, en dan de familie van de bruidegom, maar dan kunnen we idd wat gaan eten met de andere broer met vrouw , want de kids gaan toch niet mee..... Misschien moet ik het haar vragen , maar beetje lullig als we dan toch op alleen de ceremonie en receptie zijn uitgenodigd ....
Ik zou gewoon gaan. Misschien dat ze net wat meer/beter contact heeft met haar andere oom. Wij hebben zelf ook lang niet alle ooms en tantes uitgenodigd op het feest, omdat we die alleen toevallig zien op verjaardagennin de familie en verder niet. Zou er niet zo'n punt van maken hoor, het is hun bruiloft!
Ik vind het helemaal niet zo vreemd hoor. Toen mijn man en ik gingen trouwen hadden we 1 oom en tante die heel de dag mee waren en andere ooms en tantes waren alleen voor 's avonds voor het feest uitgenodigd. Ik zou dus gewoon gaan naar waar je voor uitgenodigd bent en er niet zo moeilijk over doen.
Ik vind hier niets gek aan. Het bruidspaar vind je jullie kennelijk belangrijk genoeg voor de ceremonie en receptie ... maar niet voor de rest. Ik heb ook zo'n uitnodiging van mijn achternicht. Terwijl mijn broers wel voor de hele dag zijn uitgenodigd. Dat begrijp ik prima, aangezien zij veel meer contact met elkaar hebben gehad in de afgelopen jaren. Je moet ergens grenzen stellen, want je kunt gewoon niet iedereen uitnodigen, laat staan het iedereen naar zijn zin te maken.
Hoe groot is je familie? Wij hebben bij onze trouw ook enkel een kleine groep voor het eten uitgenodigd; ouders, peter/meter, en niet alle tantes en nonkels. Voor het feest dan de neven en nichten. Ik zou het dus niet opvatten als een belediging, je bent toch uitgenodigd? voor het avondfeest; misschien is het een 'geen kinderen' feest? En heeft ze daarom de mensen met kleine kinderen niet uitgenodigd? Of was de uitnodiging naar jullie sowieso zonder de kindjes? Als je er echt zo hard mee zit kan je altijd eens bellen om het te vragen op een rustige manier, waarom jullie niet voor de avond zijn uitgenodigd. Maar ik zou me er niet kwaad om maken als het geen vergissing blijkt. Je kan bij een builoft nooit iedereen tevreden stellen.
Toch ff gebeld , heb tegen haar gezegd dat we komen en dat de oppas +/- van 13:00 tot 19:00 blijft, waarop zij antwoorde , kan de oppas niet langer dat jullie niet komen voor het feest ? Ik zei dat onze uitnodiging ook voor de hele dag was en dat het een vergissing was ... Het diner snapik wel, ze zei dat alleen haar (schoon)ouders + broers en zussen van haar en hem , en een paar hele goede vrienden komen, maar we gaan samen met de andere broer lekker gezellig uit eten Heb er nu al zin in