Wat hebben jullie in de kinderwagen liggen ? Wij hebben een mura 4 kinderwagen en we hopen dat over een paar weekjes onze uk er in zal liggen maar nu ligt er hier op dit moment een dik pak sneeuw en alleen een dekentje en een lakentje lijkt mij wel erg koud. Nu hoorde ik dat er speciale dekbedjes zijn voor de kinderwagen en dat de baby's daar ook onder mogen liggen in de kinderwagen. hebben jullie hier ervaring mee ? wat hebben jullie in de kinderwagen ?
Ik heb bij de babydump een 4 seizoenen deken gekocht. 100%katoen! Deze was maar 40 euro en past in alle dekbedovertrekjes.. Ze zitten met klittenband aan elkaar, dus als het warmer wordt, kun je makkelijk de deken dunner maken.. Meyco Duo Deken Wit 100 x 135 | Bedtextiel | Baby-Dump
Ik heb in de kinderopvang gewerkt en we mochten nooit een dekbedje gebruiken en zelfs geen dekentje in een hoesje doen. Als het erg koud is, kun je toch ook gewoon meerdere dekentjes gebruiken? Kun je er ook nog wat afoen, als blijkt dat je kindje het toch te warm krijgt (in het nekje voelen).
Wat ik op me werk wel eens deed (werk ook in de kinderovag) is ze een slaapzak aan. en wat ik zelf voor in de wagen zou doen zijn of meeder dekentjes. of de lodger bunker die wil ik echt bij een volgend kindje
hier leggen we onze kleine meid onder een lakentje en een dekentje die bij de kinderwagen zat, en ondanks de kou, heeft ze het niet koud. en als ik denk dat het te koud is trek ik haar een vest aan, en doe een mutsje op. te warm toe dekken is voor de kleine ook niet lekker. en altijd in het nekje voelen dan kan je het beste voelen. je kan natuurlijk altijd zorgen dat je een extra dekentje bij je hebt, zodat als je denkt dat de kleine het te koud heeft het extra dekentje gebruiken. succes ermee
bij ons zat er een dekbedje in, maar heb het vervangen voor een dekentje. Het dekentje lag 2,5 keer dubbel, ze had een jasje en mutsje aan. Nooit koud gehad hoor. Oja en een dekje over de bak heen, tegen de wind.
ik had gewoon een dekbedje in de kinderwagen. maar daar lag ze echt alleen onder als we naar buiten gingen. in huis lag ze in de wieg dus de kinderwagenbak werd echt alleen voor buiten gebruikt. als dat niet zo was geweest had ik een duodekentje voor de kinderwagen gekocht. dus dan heb je gewoon een dubbel dekentje. desnoods neem je dan nog een lekker fleeche dekentje erbij mee voor extra
Ik heb ook een Mura4 en ik heb een hele lekkere dikke fleecedeken gekocht in de kleur van de wagen. Deze deken kan je een keer of 4 opvouwen, dus dat is echt wel warm. En met de sneeuw laagdrempelig een kruikje erin, of even van tevoren om op te warmen. In de zomer kan ik dan nog een dunner dekentje erin doen, maar dat zien we dan wel weer. Daarnaast heb ik wel een voetenzak, maar die is voor de buggyinzet. Dus dat duurt nog ff haha.
De lodger wrapper is ideaal met dit weer, geen gehannes met jasjes of dekentjes. Zeker bij een heel kleine uk een heel gefrot. Hier gaat Puck in haar kleertjes in een slaapzak en dan in de wrapper. Mutsje op, poncho om, en ready set go!!
Voor buiten gewoon een dekbedje. Kan toch niks geberuen, dan ben je er altijd bij. Wil je je kindje binne laten slapen in de kinderwagen, zou ik een lakentje+ dekentje doen. Dekbedje is dan misschien ook wel te warm.
Dat hebben wij ook gedaan ! En de kindjes kregen over de kleertjes nog een vestje aan en mutsje op als we gingen wandelen ! Een kruikje erin tijdens het wandelen word afgeraden omdat de dop van de kruik los kan raken door het geschuddel van de wandelwagen. Kruikje van te voren om op te warmen word wel aangeraden !
hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie's Inmiddels heb ik een dekbedje gekocht voorin de kinerwagen. Deze gaan we alleen gebruiken als we met onze uk buiten gaan wandelen in de kou. Verder hebben we div. wiegdekentjes (voor de wieg) en dekentjes voor het ledikant die evt. ook zouden kunnen gebruiken. Ik denk dat onze uk het niet koud zal krijgen. En daarnaast hebben we natuurlijk ook nog het fleecedekentje van de mura zelf.
Hoi! Wij hebben de voetenzak van de maxicosi in de kinderwagen, en daarbij de fleecedeken die we bij de kinderwagenbak hebben gekregen (Quinny Speedi).
Onze kleine slaap nu ook met dit weer nog buiten. Ik gebruik in plaats van kruiken, 2 langwerpige pittenzakken. Kruiken passen er trouwens ook niet meer bij in.