Hoi, Wij zijn op de 2 kerstdagen uitgenodigd bij familie. Toevallig is aan ons gevraagd om het voorgerecht te verzorgen. Lijkt ons heel erg leuk om te doen, maar wat gaan we maken? We willen niet 2x hetzelfde maken en meenemen. Wat is makkelijk om voor te bereiden? Wat kun je makkelijk mee nemen? En om gemakkelijk af te maken bij iemand anders? Ik dacht meteen aan: - soep - dingetjes om in de oven af te bakken - koude gerechtjes Wie heeft er andere culinaire ideeën? Alvast bedankt! Groetjes Jufaman81
Carpaccio. Vissermansbordje; zalm, paling, garnalen, wiskeysaus en stokbrood Zalmmousse taartje (zie Google, verschillende recepten) erg leuk, vantevoren te bereiden, ter plekke te snijden. Garnalencocktail, makkelijk en is altijd goed.
Kipcocktail doet het hier altijd wel goed Met gekookte kip, nasikruiden, doperwten, asperges, appel aangemaakt met wat mayonaise.
Kipspiesjes. Kipfilet in blokjes snijden en marineren in groene pesto. Dit per 3 blokjes op een cocktailprikker (voor het opdienen bakken in de olie, is zo klaar). Op een bordje wat veldsla leggen, wat zongedroogde tomaatjes in stukjes erop, drie kipspiesjes erop per persoon, geroosterde pijnboonpitjes erover. Eventueel kun je eerst wat dressing/olie op de sla doen.
Gevulde eieren Wraps met gerookte zalm en roomkaas Wraps met carpaccio en pesto De wraps uiteraard in kleine hapjes snijden. . Zolang je alles netjes in de koelkast bewaard kan je alles gerust een dag van te voren maken.
Italiaanse gehaktballetjes in tomatensaus Wraps gevuld met tonijn/zalm/kipfilet en sla, komkommer, roomkaas Tomaat/mozzarella spiesjes Sneetjes stokbrood besmeren met kruidenboter, gesnipperde ui erop, wat geraspte kaas erover en dan afbakken in de oven Lekker soepje Carpaccio Garnalencocktail
Carpaccio, kun je bij de meeste supermarkten per 2 porties verpakt kopen en daar zit vaak al wat oude kaas en dressing bij. Wat ijsberg sla of ruccola sla erbij, pijnboompitjes..heb er nu al zin in haha Wat luxere soep met soepstengels. In bv tomatensoep kan je nog zo klodder room doen vlak voor het opdienen. Ik meen dat mascarpone wel lekker is. gerookte Ham met honing meloen eventueel met wat sla en pijnboompitjes of walnoten. Doet het bij kinderen vaak goed. Vrij simpele en standaard gerechten die je makkelijk mee kan nemen en snel kan maken.
Op deze site staan hele makkelijke voorafjes en gerechten, ik ga mijn inspiratie hieruit halen: Welke.nl | Ontdek. Bewaar. Deel. Moet je bij ontdek links bovenin even op eten en drinken klikken.
Ik dacht ook direct aan een garnalencocktail. Die kun je in een limonadeglas alvast maken thuis en dan in een doos ofzo vervoeren (zodat de glazen rechtop blijven staan). Als je niet zo van garnalen houdt, is de kipcocktail die genoemd werd misschien een goed alternatief? Een bordje met kleine hapjes vind ik ook een makkelijk idee: thuis maak je alle kleine hapjes en bij je familie leg je die mooi op een bordje neer. Succes! Ik krijg helemaal trek van dit topic
Een paar jaar geleden heb ik een trio van gerookt gevogelte gemaakt. Met sla en sinaasappelsaus. Maar dan moet je wel een rookoventje hebben Ik had kip, kwartel en fazant. In bakjes meegenomen en bij mijn schoonvader thuis heb ik mooie bordjes opgemaakt.