Help mijn hondje geeft een relatie probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ik heb nu sinds 2 jaar een hondje het is een lief beestje maar geeft veel problemen.
    Hij is na 2 jaar nog niet zinderlijk en plast en poept het huis onder meer uitlaten enz al geprobeerd hij gaat nu dus om de 2 uur naar het balkon zo is de plas en poep in huis minder en is het naar 3 a 4 keer per week dat we het huis moeten dweilen.
    Verder blaft het beestje zo vaak dat het ons leven zo beïnvloed we mogen van het beestje niet eens een normaal gesprek voeren en dan gaat hij al blaffen.
    Tijdens het eten en hij krijgt niks gaat hij zo tekeer dat hij erin blijft hangen.
    We weten niet meer wat we met hem moeten.
    Ik houd veel van het beestje maar mijn relatie met mijn man is me meer waard me man wilt dat hij weg gaat als er geen oplossing komt.
    Maar wat kan ik nog doen ?

Het plassen en poepen in huis neem ik al voor lief zal denk ik nooit over gaan.

Maar dat vele blaffen hier moet toch wel een oplossing voor zijn.
    Straffen heeft geen zin heeft me man al geprobeerd negeren ook niet want dan word het nog erger.

Ik ben echt ten einde raad ik wil hem liever niet kwijt hoord bij het gezin en me zoon is echt gek op hem.

Het is trouwens een chi/Russel

Heeft er iemand nog tips ?

Een curses gaat op dit moment niet want ik ben werkloos

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik wil niet vervelend doen, maar er ligt me iets van bij dat dit probleem een jaar geleden ook al speelde...
    Je hebt toen heel veel tips gekregen, maar zo te lezen heb je er of niks mee gedaan, of heeft het geen resultaat gehad...
    Je zegt dat een cursus niet gaat, zou het toch maar doen!
    De hond is hier overduidelijk de baas in huis, op alle fronten, dat ga je (na zo'n tijd) zelf niet zomaar meer op kunnen lossen ben ik bang!
    Probeer anders een hondengedragstherapeut/deskundige in te schakelen, het kost geld, maar als je relatie er onder lijdt lijkt me dit wel wat waard te zijn...

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Arm beestje. :( Deze is duidelijk nooit (consequent) opgevoed, jaamer dat je daar na twee jaar pas over nadenkt. Sorry het klinkt heel hard maar mensen die zich niet inlezen voordat ze een hondje aanschaffen, niet de tijd nemen om het diertje op te voeden en op cursus te gaan en geen financiëel potje maken om voor hun huisdier te zorgen zouden nooit en te nimmer een huisdier moeten aanschaffen. En zeker geen hond. ;)

4. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

anti blaf band? ben er geen voorstander van maar als het de laatste optie is?
    nou zijn chi's en jack russels zo ie zo al best actieve keffers maar zoals jij het omschijft is het wel heel erg

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En al moet je het geld bij elkaar schrapen of lenen, ga op cursus met dit hondje en schakel een gedragsdeskundige in!!! En dan maar hopen dat de schade nog enigszins hersteld kan worden.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    om de twee uur naar het balkon? waarom niet gewoon naar buiten?

7. DutchDiamond

mijn honden zijn nooit op cursus geweest en ze zijn er echt niet slechter op geworden
    maar door je reactie help je ts niet
    ze is er al achter dat ze misschien iets niet goed heb gedaan maar er zijn soms omstandigheden dat het niet anders kan

8. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Sorry....om de twee uur alleen naar balkon...een hond heeft beweging nodig. Ga lopen met hem!!! En goede wandelingen. Naast het solliciteren heb je zat tijd om daar veel energie in te steken. Dus geen inimini rondjes. Vind je het gek dat hij zo druk is en het hele huis onder plast en poept.. ik snap hier werkelijk niks van!

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik denk dat je heel consequent het hondje moet uitlaten (ipv proberen :(). Dus ipv naar het balkon gewoon een straatje om. Want tja, dat moet je met een hond, 3x per dag een stukje lopen.

Misschien kun je tijdens het eten hem een bakje brokjes geven?

10. DutchDiamond

ts zegt ook: Hij is na 2 jaar nog niet zinderlijk en plast en poept het huis onder meer uitlaten enz al geprobeerd

ze zegt niet dat ze hem niet meer uitlaat ze laat hem nu om de 2 uur alleen op het balkon daarnaast kan ze toch hem nog uitlaten lijkt mij

11. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

En ik vind het eerlijk gezegd best smerig om dat op je balkon te doen... Tis geen openbaar toilet toch?

12. Amare

Amare Niet meer actief

Maaruh, jouw hond geeft een relatieprobleem?
    Als je het beestje goed had opgevoed had je denk ik geen probleem gehad.
    Dus ik vind niet dat het aan je hond ligt.

13. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ze zegt ook niet dat ze wel met hem loopt ! Dus tja wel geprobeerd maar doet ze dat nog steeds ?

14. Amare

Amare Niet meer actief

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
  16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik hoop ECHT dat ze dan contact met je opneemt meid, want ik heb hier echt geen goed gevoel over. Zie het somber in voor het beestje.

Bovenstaande schreef ik in augustus 2012 (!!!!).....helaas heb ik gelijk gekregen. :( Ik weet niet of je nog steeds samen bent met die vent bij wie je niets te vertellen hebt TS, maar ik hoop toch echt dat hij nu 'toestemming' ;) zal geven voor een goede cursus en consult bij gedragsdeskundige. Dat zijn jullie aan dit arme hondje verplicht, zoek zelf maar uit hoe je dit gaat betalen, daar had je eerder over moeten nadenken natuurlijk.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

TS, ik vind het echt diep triest om jou post te lezen.

Hondje is duidelijk niet of nauwelijks opgevoed.
    Het poepen/plassen kan ik nog in komen, heb zelf ook een hondje dat na een uur lopen gezellig binnen gaat zitten poepen :/.

Echter heb ik het idee dat je niet zo consequent bent met hem en hij daardoor totaal ontspoort! Een curcus lijkt mij toch het beste, ga eens praten met een hondenschool over gespreide betaling oid?

Mijn man heeft niets met mijn honden en zegt vaak dat hij ze niet wil maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

18. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou nogmaals maar serieus reageren...

Hoe ziet de dag van je hondje eruit?!

19. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Schijnbaar doet je hondje dit al vanaf het begin dat hij bij jullie is. Als je er echt consequent mee om was gegaan ben ik van mening dat dit niet was gebeurd.

Ja, ik heb ook zo'n keffer. Als ik aan het bellen was continu blaffen, echt zo'n schelle kef. Wilde alleen op het balkon sch**ten. Ging grommen als ex bij mij in de buurt kwam etc... De aanhouder wint hoor. Hij denkt dat hij de baas is, want hij krijgt toch wel zijn zin. Zo lees ik het nu tenminste.

3x per dag normaal uitlaten en 1x lekker lang uitlaten. Laten rennen, moe maken.. Jack russels hebben enorm veel energie die zij kwijt moeten. Ik lees dat je geen werk hebt, dus de tijd zal dan geen probleem moeten zijn? Lekker het zuiderpark in!

Na 2jr vraag ik mij of een honden training nog nut heeft. Bel een deskundige op, desnoods via de huisarts. Want dit hondje verdiend dit niet!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zonde, gewoon totaal noet opgevoed. Hond naar het balkon laten? Wtf? Ga met em naar buiten man.

Deel Deze Pagina