canvas zelf maken

Discussion in 'De babyuitzet' started by koter, Mar 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

Op onze muren zit allemaal spachtelputz, dus een mooie muurschildering zal het helaas niet gaan worden in onze babykamer.
    Nu dacht ik erover om een canvas te halen van action oid. en dan een afbeelding van internet te gebruiken.
    Zou dit met een beamer goed ' te doen' zijn? Kan ik met die beamer direct op canvas projecteren of welke stappen zouden jullie zetten?
    (ik begreep sowieso dat acrylverf handigst is, en dan nog vernis erover? sorry, echt heel creatief met schilderijen ben ik niet, maar wil het graag proberen!)
    Alvast bedankt voor jullie tips!

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Acrylverf is prima, de creaart hier heeft hele fijne.

Ik zou wel een wat duurder doek en wat duurdere verf halen als je het echt lang mooi wil hebben. Als het voor een jaartje of twee is blijft de goedkope verf/ het goedkope doek wel prima. Duurder doek neemt beter op en verft lekkerder, duurdere verf blijft gewoon mooier en verft ook echt lekkerder!
    Met duurder bedoel ik dus gewoon uit een echte hobbywinkel, niet van de Action of Xenos. Ik schilder best veel en ik vind het zo jammer dat een paar van mijn schilderijtjes echt lelijk zijn geworden na een paar jaar, zie echt verschil met de duurdere variant.

Je kan het plaatje groot uitprinten en met karbonpapier overtrekken op het doek als het niet uit losse hand lukt!

3. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    action de 80x120 trekt krom! De kleintjes zijn prima.
    en goedkope of duurdere verf vind ik niet uitmaken. Helaas zijn de kleuren van de action niet zo mooi, want de rood is eigenlijk meer oranje. Ik weet niet hoe groot het moet worden, maar je kunt ook (bij de blokker heb ik ze gezien) een klein doosje verf halen met 12 kleuren, die ook worden gebruikt door iemand van mijn schildervereniging. Ze zijn volgens mij maar een paar euro. Voor grotere oppervlakten toch een andere optie zoeken. Bij de schilderwinkels hebben ze veel tubes. Het kost wel wat, maar ze hebben ze in ontzettend veel kleuren.

Succes ermee!

4. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zit met hetzelfde probleem. Ik zit er aan te denken een canvasdoek in 1 kleur te verven en daar dan een muursticker met tekst op te plakken. Is dan ook acrylverf met vernis het beste, waarna ik dan de letters plak?

5. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    We hebben hier idd zo'n hobbywinkel dus die acrylverf moet lukken, las ergens dat merk amsterdam een goed merk is.
    Maar w.b. het canvas: zijn de grotere van xenon wel goed?

En de toplaag met vernis doen?
    Nog andere tips die jullie hebben?
    alvast bedankt!

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou echt bij die hobbywinkel een doek halen. Het is zo zonde als je echt je best doet en het wordt snel lelijk. En zo veel duurder is het niet hoor..

Die kleine trok bij mij na verloop van tijd trouwens ook krom van de xenos.

Amsterdam is idd prima, al hebben die hobbywinkels vaak eigen merk, die gebruik ik ook altijd dat is prima hoor.

En vernis hoeft er niet overheen.

7. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wat kwabbernoot zegt, Amsterdam is prima, maar eigen merk kan ook. amsterdam is het merk waar ook zo heel veel kleuren van zijn. :)

@doek: Xenos ook niet doen! Die trekken ook krom of ze hebben hele lelijke spijkertjes aan de zijkant.

Kleintjes kunnen wel, maar zo gauw het iets groter wordt, dan gaat het mis. zonde van het werk...
    Die van Action blijven bij mij wel goed (30x30x3,4). Dt is dus de dikke variant.

Share This Page