(Lange) Wachttijden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lima 84, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik wil even stoom afblazen......

Wij zitten nu al meer dan een jaar in de MMM ivm met mijn PCO.
    Na diverse rondes provera en clomid slaat dit niet meer aan. Afgelopen vrijdag een gesprek met de fert. arts gehad en we gaan voor een kijkoperatie en dan door met spuiten. Ik helemaal blij want dan zijn we weer een stapje dichter bij ons doel voor een kindje. En ze gaan eindelijk eens kijken of alles wel doorgankelijk is.
    Vandaag berciht gehad uit het ziekenhuis.......Ik moet weer 10 weken geduld hebben voordat we geopereerd gaan worden. Ik baal er verschrikkelijk van. Dacht in eindelijk weer eens " op te schieten" in de hele MMM........vergeet het maar.

Sorry voor dit ego-berichtje....maar wou even stoom afblazen

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lima; ik weet niet waar je woont, maar wellicht is eens rondbellen naar andere ziekenhuizen of klinieken een optie.
    10 weken geduld hebben is wel heel erg lang.

Succes meid.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helaas bestaat de mm voornamelijk uit wachten.
    Het woord opschieten kennen ze niet...:( Sterkte!

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ieoor, Ik ben onder behandeling in het Medisch Spectrum Twente, Enschede.....
    Kun je zomaar ergens anders de operatie laten uitvoeren??? Zonder dat je eerst in een ander ziekenhuis onderzocht hoeft te worden?

5. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    jippie......ik weet het wel....maar wou even stoom afblazen. Ik weet dat het voornamelijk bestaat uit wachten, wachten en wachten. De arts zei mij alleen afgelopen vrijdag dat ik moest rekenen op een wachttijd van 3 weken.......Dus daar had ik mij enigzins op ingesteld...

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Je mag altijd een second opinion aanvragen bij een ander ZH. Als dat ander ZH ook een operatie noodzakelijk vindt, en ze hebben bij wijze van, binnen 3 weken plaats voor jouw operatie, dan mag je overstappen.

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Lima,

Je kunt altijd overstappen naar een ander ziekehuis. Daar ben je helemaal vrij in. Tenzij je erg tevreden bent over je eigen arts en niet weg wilt.
    Ik lees dat jij ook loopt in het MST in Enschede. Ik ben/was daar ook onder behandeling. Bij welke gyn loop jij?
    Wij hebben zo'n beetje bij iedere afspraak een ander gehad. De ene vond ik wel iets kundiger dan de andere.
    Voor onze 3e ICSI poging gaan we nu weg bij het MST. Ze hebben tot nu toe mij niets goeds gebracht. Bij de 1e poging zijn mijn follikels al leeggelopen voor de punctie en bij de 2e poging hebben ze mijn follikels ook te ver doorlaten groeien (>25 mm). Verder hebben ze nooit achterhaald dat ik de vervroegde overgang nader en wilden ze ons eigenlijk nog een tijdje zelf laten aanmodderen, terwijl mijn eitjes bijna op zijn. Dit alles heeft me nu doen besluiten om helemaal in Enschede weg te gaan. Ik heb het idee dat ze zich niet echt verantwoordelijk voor me voelen, ook omdat ze voor ICSI alleen een transport kliniek zijn. Ik heb gehoord dat Almelo een erg goede fertiliteitspoli heeft.

Groeten Sikki

8. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @ sikki.....wat grappig dat er nog iemand is die uit het ooooosten des land komt.
    Ik heb eerst dr. Everhardt (gyn) gehad en nu heb ik dr Hazelbag (fert. arts).....OP zich ben ik wel tevreden over het verloop van alles....Maar ik heb het idee dat de wachttijden soms zo lang zijn in vergelijking met andere ziekenhuizen. Ik kan het misschien mis hebben, maar zo voelt het tenminste.

Maar wat zijn ze aan het klungelen bij jullie behandelingen.Het lijkt erop dat ze niet weten waarmee ze bezig zijn. Ik kan mij goed voorstellen dat je nu ergens anders je geluk wilt halen......Ik zie dat je morgen een gesprek hebt in dusseldorf.....heel veel succes.

@ ieoor.....ik kan wel eens gaan informeren bij een ander ziekenhuis. Waar ik alleen bang voor ben is dat wanneer je naar een ander gaat dat al met al (alle onderzoeken en dergelijke) alles net zolang gaat duren dan wanneer ik hier blijf zitten.

9. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Jeetje vervelend zeg dat je zo lang moet wachten !
    Helaas zit het nooit mee wat de wachttijden betreft.

Wij hebben inmiddels de zorgverzekeraar ingeschakeld voor zorgbemiddeling ( wachten op een Tese behandeling )
    Misschien een stomme zet, maar je weet nooit wat het oplevert, wellicht voor jullie ook het proberen waard ?

Ik ben eens eerder geholpen, en dat scheelde me een aantal maanden wachten !

Sterkte...

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Wij zijn recent over gestapt naar een kliniek.
    We hebben een copie van ons medische rapport gevraagd in ons oude ZH (dat zijn ze verplicht te geven).
    Een second opinion was snel gepland. En de arts daar, kon aan de hand van het dossier zijn oordeel geven.
    En aan de hand van deze onderzoeken, gaan we nu verder bij het Geertgen in Elsendorp. Geen wachttijden. Dat is echt super.

Ga vooral informeren bij andere ZH. Wie weet scheelt het je weer een paar maanden / weken wachten.

Deel Deze Pagina