Heey meiden.. Ik weet het even niet meer, en wellicht kunnen jullie mij helpen? Ik werk via een uitzendbureau 32 uur totdat ik met verlof ga. Alleen nu gaat het sinds een paar dagen nogal slecht met me..Ik heb vocht in mijn benen en handen, harde buiken en ontzettend moe. Nou heb ik gister met mijn leidinggevende hier gesproken of het eventueel mogelijk is om halve dagen te gaan werken( het advies ook van de VK), alleen kan dat niet, ze zei dat ze echt iemand voor 32 uur nodig heeft en dus anders opzoek gaat naar iemand anders:x Als ik nu helemaal stop met werken loop ik het recht op een WAZO uitkering ook mis, omdat het nog niet binnen 10 weken van mijn bevallingsdatum is.. Weten jullie misschien raad? Of hebben jullie tips?
Hoi misslisa. Meschien dat het uitzendbureau jou hierin kan helpen?? Hun zullen het toch moeten weten wat jou rechten zijn hierin. Alvast heel veel sterkte ermee.
Wat een vervelende situatie zeg. Helaas heb ik ook geen antwoord voor je. Misschien inderdaad even contact opnemen met het uitzendbureau of het uwv even bellen.
In de ziektewet gaan, je krijgt dan 100% uitbetaald omdat het zwangerschaps gerelateerd is. Vandaar uit krijg je een oproep vanuit het UWV die je zal begeleiden... Zolang je in de ziektewet zit mag de uitzendbureau je niet ontslaan...
Hallo Mislisa, Ik werk zelf bij een uitzendbureau. Het is afhankelijk op welke basis je op dit moment aan het werk bent, wat je nu moet doen. Stel je hebt een uitzendovereenkomst, dan kan het bedrijf waar je nu werkt zomaar zeggen dat je de volgende dag niet terug hoeft te komen. Wat jij dan moet doen is contact opnemen met het werkplein/uwv omdat je dan bij hun in de ziektewet terecht komt. Hoe het dan precies zit met je WAZO weet ik dan niet, omdat het uwv dit verder op zich neemt. Het uitzendbureau kan op dit moment dan weinig voor je doen. Omdat je dan niet meer werkzaam bent en zij verder geen verplichtingen hebben. Maar ben jij gedetacheerd bij dit bedrijf, dan zul je contact moeten opnemen met het uitzendbureau. Want dan zijn de regels heel anders. Daar zullen zij jou hier mee verder kunnen helpen. Wij hebben dit namelijk ook gehad bij een uitzendkracht van ons, maar zij was dus gedetacheerd. En dan gaat het wel verder via het uitzendbureau Succes! Groetjes Milouu