virale hersenvliesontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn man is vanmorgen in het ziekenhuis opgenomen met een virale hersenvlies onsteking, na een onrustige nacht met veel hoofdpijn, nekpijn en overgeven.

Ik lees op internet dat dit goed te behandelen is en soms zelfs niet opgemerkt wordt door patiënten, maar mijn man moet minimaal 5 tot 10 dagen blijven i.v.m. het herpes vuris.
    Verder zit hij zwaar onder de morfine en krijgt hij antibiotica. Als ik hem aan de telefoon krijg dan heeft hij ondanks de mofine veel pijn en hij is heel verward.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze infectie? Ik vind het vreemd dat er op internet heel luchtig over wordt gedaan, zijn klachten liegen er niet om.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    geen ervaring maar er zijn natuurlijk altijd extreme gevallen. Blijkbaar reageerd jouw man heeel heftig. een gewone griep komt ook in verschillende gradaties voor maar ook daar overlijden er toch mensen door.
    Toevallig heb ik laatst het een en ander opgezocht over hersenvliesontsteking en vond niet dat er luchtig over gedaan werd. Het is best een ernstige ziekte.
    Ik wens jullie veel sterkte en je man veel beterschap. Hopelijk is hij snel weer de oude.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Meid, ga alsjeblieft niet teveel googlen.
    Op internet vind je soms de meest vreselijke verhalen, daar ga je je misschien alleen onnodig druk om maken.

Heb vertrouwen in de artsen en als je met vragen zit, stel ze gewoon!

Wens hem ontzettend veel beterschap en denk aan je meis

Dikke knuffel van ons

4. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen ervaring ermee gelukkig, veel beterschap gewenst!

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Sterkte en veel beterschap gewenst!

6. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Er is ook bacteriele hersenvliesontsteking. Voor zover ik weet is dat de gevaarlijke(re) vorm.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heel veel beterschap toegewenst met je man!!

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jeetje, heftig zeg! Hij heeft dus herpesmeningitis? Mag ik vragen waarom ze hem antibiotica geven bij een virale hersenvliesontsteking? Antibiotica helpt alleen bij een bacteriële infectie. Ik denk dat antibiotica alleen zijn eigen afweer aantast nu, waardoor hij zelf minder goed in staat is het virus te bestrijden. Ik zou het nog eens navragen bij de arts die jullie behandeld. Hopelijk sterkt hij snel weer aan! Succes

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Veel sterkte en beterschap!

10. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel sterkte meid! knuffels

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mijn vader heeft het vroeger als kind gehad.

Helaas heeft hij een beschadiging op zijn hersenen op gelopen waardoor hij epilepsie heeft gekregen.

Succes en sterkte ermee

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Veel sterkte met je man. Wil je een tip meegeven zoals gezegd googelen is nu niet handig en ook wij op het forum zijn geen artsen.
    Als je het niet vertrouwd maak dat kenbaar bij de verplegers en eis een gesprek waarin je vragen kunt stellen en hopelijk gerust gesteld wordt.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Geen ervaring. Maar beterschap met je man!

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Heel veel beterschap voor je man en sterkte voor jou!

15. Momfulness

ze konden niet met zekerheid zeggen welke vorm het nu precies was + dat hij ook nog een herpes virus heeft. Ik denk uit voorzorg...

16. Momfulness

bedankt allemaal. Ik onderhoud inderdaad goed contact met verpleging en de neuroloog. Ik schroom niet om informatie te vragen.

Wel vind ik het altijd prettig om ervaringen te horen van mensen die hetzelfde hebben gehad, of iemand in de familie. Zodat ik een idee heb wat het ziekteverloop is. Dat zal pp verschillend zijn, maar ik had hier nog nooit van gehoord. Ik wist niet eens dat er twee soorten waren.

17. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Mijn dochtertje heeft het gehad als baby, maar haar ziekteverloop van toen is natuurlijk een beetje moeilijk te vergelijken met het ziekteverloop van een volwassene...

Ze is er ontzettend ziek van geweest, maar is wel weer volledig opgeknapt uiteindelijk.

Heel veel sterkte voor jou en je man!

18. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik heb dit vroeger gehad... Heb er wel epilepsie aan over gehouden en 2 bruine tanden door de antibiotica

19. eline20

eline20 Niet meer actief

Sterkte & beterschap voor je man!

20. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    De "antibiotica" zal waarschijnlijk aciclovir zijn, een middel tegen het herpes virus. Ze gaan er qua behandeling waarschijnlijk vanuit dat het herpes virus de oorzaak is van de meningitis. Ik heb persoonlijk geen ervaring ermee, maar wel door mn werk, eerst door neurologie-verpleegkundige en nu op de intensive care. Een virale meningitis kan erg vervelend zijn, maar zorgt normaal gesproken voor minder complicaties dan de bacteriële variant.

Deel Deze Pagina