capacio

Discussie in 'Gezondheid' gestart door pamie, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamie

pamie Nieuw lid

13 aug 2007
    3
    0
    0
    ben gisteren met me werk uit eten geweest en nou heb ik een bord capacio gegeten kan dat kwaad ben nu 19 weken zwanger

2. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Kijk even op de website van het voedingscentrum, daar staan veel nuttige dingen over zwangerschap en voeding.
    Carpaccio is wel beter te vermijden, had ik begrepen. Maar of dit enorm veel kwaad kan weet ik zelf niet.

Groetjes

3. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Mijn VK zei me dat het niet slecht is als je het maar niet iedere dag eet.. precies hetzelfde als met biefstuk dat van binnen nog een beetje rauw is.. En ze zei ook dat er vroeger ook kinderen geboren werden, die minder kwalen hebben als tegenwoordig.

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap een biefstuk op medium gebakken en toastjes met filet american.
    het heeft me dochter geen kwaad gedaan.
    Zo voor een keertje maakt niks uit!

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou het toch vermijden. je hebt namelijk kans op toxoplasmose. dat is niet iets dat je niet kunt oplopen als je iets met mate eet. het risico is namelijk gewoon verhoogd bij rauw vlees, altijd.

ik zou me om een enkele keer niet druk maken hoor. gebeurd is gebeurd. maar ik zou niet weer kiezen voor rauw vlees.

diaantje, ik vind de opmerking van jouw vk erg raar. het is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat een bepaald risico bestaat, dus waarom het dan opzoeken? door dit risico op te zoeken sterk je het imuumsysteem van je kleine niet, enkel je eigen, maar dat had je dan voor de zwangerschap moeten doen. met bepaalde dingen zijn we te voorzichtig tegenwoordig en veroorzaken we kwalen (denk aan te veel stoffen en airco systemen -> astma en allergien), dat is absoluut waar, maar daar valt dit zeker niet onder hoor. en vroeger bestonden er weer hele andere kwalen dan tegenwoordig, juist doordat we veel niet wisten (gevaar van alcohol, roken, listeria, toxoplasmose etc.)

6. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Tja ach..ik moet zeggen dat ik het vrijwel niet eet hoor, maar zo heeft mijn VK dat gezegd en ik snap idd dat je het beter kunt vermijden, maar ja als zoiets wordt gezegd dan denk je toch ook van oh het kan geen kwaad. Maar goed je hebt wel gelijk. Ze zei me dat als een biefstuk aan de buitenkant gebakken is, de warmte ook naar binnen trekt, dus alle bacterieen wel doodt. Tja...

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je naar een restaurant met een beetje nette keuken gaat waar alles keurig is gekoeld is het risico, dat toch al erg klein is, bijna nihil. Zou me dus als ik jou was echt niet druk maken.

Als je het nu ergens in een ongekoeld kraampje langs de weg had gekocht bij 30 graden waar het al een paar uur in de warmte had gelegen maar dat is toch niet het geval...

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dit snap ik persoonlijk echt niet. Het gaat er namelijk niet om hoeveel je er van binnen krijgt, het gaat er om of het product besmet is met een bepaalde bacterie. Als je pech hebt en je krijgt deze bacterie binnen, kan je kindje er schade van oplopen.

9. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    dat ben ik met je eens.je kan het beter maar helemaal niet niet nemen.maar het is al gebeurt en als je het echt niet vertrouwd zou ik toch maar ff de vk vragen...

Deel Deze Pagina