Hi meiden, Ik heb even een vraagje over op de rug slapen... Is dat nou echt zo slecht? en voor wie is het dan slecht? voor mij of de baby? Ik merk namelijk dat ik 's nachts altijd wakker word op m'n rug. Ga dan weer keurig op m'n zij liggen, kussen tussen me benen/ kussen in m'n rug, maar word een uurtje later weer wakker liggend op m'n rug... iemand tips?
Mijn vk vertelde mij tijdens mijn 1ste zwangerschap dat het voor jou en de baby niet goed is. Er wordt een ader afgekneld waardoor jij op een gegeven moment geen goede doorbloeding naar je benen krijgt én er komen bepaalde stoffen niet meer bij de baby. Schijnt een belangrijke ader te zijn. Ik heb kussens in tegen mijn rug gelegd om niet terug te rollen. Maar uiteindelijk lag het sowieso niet meer lekker dus wilde ik niet meer op mijn rug liggen.
ik word ook altijd wakker op mn rug, kan er niks aan doen. Kan me helemaal ombouwen maar dat duw ik toch weer weg in mn slaap.
Ik heb altijd op mijn rug gelegen, ik kon vanwege pijn in mijn rug alleen plat liggen. Heb de vk er nooit over gehoord en de kleine heeft er volgens mij ook echt geen last van gehad.
mijn vk zegt dat je je goede houding 's nachts automatisch vind. als je dan op je rug slaapt dan is dat blijkbaar de meest comfortabele houding. ik heb laatst zelfs ergens gelezen dat het juist weer wel goed is omdat je buik dan alle ruimte heeft, er geen druk op staat en je rugwervels meer ontspannen zijn. ik vind het soms heerlijk om op mijn rug te gaan liggen op het moment, terwijl ik daar voorheen niet tegen kon.
Die ader die afkneld heet het Vena Cava Syndroom en daar heb je last van of juist niet. Ik had er erg veel last van, zodra ik te ver onder uit op de bank ging zitten en zelfs bij de vlos op de bank. Misselijk, draaierig dat soort dingen. Dus dat merk je echt wel! De onderste holle ader klemt dan af door je baarmoeder waardoor er te weinig zuurstofrijk bloed naar je hersenen gaat. Nogmaals, het komt bijna niet voor en je merkt het gelijk, zodra ik op mijn linker kant ging liggen was het binnen 2 sec. over. Maak je geen zorgen daar over, als jij zo lekker slaapt moet je dat gewoon doen! Neem van mij aan dat je anders ook echt niet op je rug kan slapen. Groetjes en weltusten, Mirelle.
Hey Wen, Volgens mij kan het ook geen kwaad hoor. Ik heb de fysio en de vk er nog nooit over gehoord. Ik slaap ook altijd op mijn rug omdat in niet op mijn zij kan liggen door rugpijn. Ik lag gister op m'n buik, vond ik een stuk enger. Haalde allemaal dingen in mijn hoofd dat ik m'n kind aan het pletten was
buikslapen kan ook gewoon hoor ik lig zelfs nog altijd op mijn buik als ik naar de fysio moet voor mijn BI en dat terwijl ik een enorme (groter dan gemiddeld) buik heb! het gaat voornamelijk om wat goed voelt. en als je kindje vind dat jij niet lekker ligt, laat die dat echt wel weten
thanks voor jullie reacties... tja een kussen in m'n rug werkt dus echt niet, ik krijg het gewoon voor elkaar om weer op m'n rug te rollen... ik blijf dus maar lekker doen zo, heb er verder geen last van....
Ik lig ook het lekkerste op mijn rug, ze zeggen dat op je linkerzij het beste is voor de doorbloeding van de placenta, maar als ik dat doe zit er 1tje in de verdrukking, die begint dat te schoppen. Dan maar op mijn rug!
als ik links slaap, dan ligt de kleine niet lekker en begint herrie te schoppen. theorie en werkelijkheid komen dus niet altijd overeen lijtk em dat je gewoon moet liggen zoals het lékker ligt
Ik slaap lekker op mijn rug, als je ergens last van krijgt ofzo wordt je vanzelf wakker. En in een vroeg stadia van je zwangerschap maakt het helemaal niks uit. Ik slaap ook nog lekker op mijn buik. Gewoon doen wat jij lekker vind en kan verdragen. Als het je beebje teveel wordt laat ie dat heus wel merken en wordt jij wel wakker