Yosemite - planning

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 20 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik hoop dat diegene die hier al zijn geweest met mij mee willen denken/ tips kunnen geven. Ik weet dat ik de vraag ook op alles-Amerika kan stellen, maar daar is vaak meer een mentaliteit van lange wandelingen/ locatie.

Zo’n 15 jaar geleden zijn we naar zuid west Amerika geweest en nu gaan we weer, maar dan met de kinderen. Toen hebben we Yosemite ook bezocht, maar eigenlijk alleen wat highlights gezien, nu hebben we van woensdag tot en met zaterdag. Alleen dit stukje blijft een beetje lastig, rest van de route is rond.

Ik had in curry village een heated tent geboekt, vanwege de locatie. Maar nu de vakantie nadert, vind ik het ook wel armoede voor die prijs. Het is echt alleen de locatie die geweldig is. Er staat nog geen picknicktafel voor je tent. Het lijkt vergane glorie.

nu heb ik een heel tof huis gezien vlakbij Oakhurst, wat sowieso voor 1 nacht prima is, want we willen ook naar Mariposa grove (we rijden vanaf Bakersfield). Maar nu twijfel ik:
    - 2 nachten Oakhurst en 1 nacht curry village, of hebben we dan echt te weinig tijd in de Vallei. Dit heeft wel onze voorkeur, 1 nachtje in die tent moet te doen zijn, maar is er dan de 2e dag genoeg te doen zonder dat we uren in de auto zitten;
    - 1 nacht Oakhurst en 2 nachten vlak voor de poort van de ingang naar de vallei;
    - toch gewoon echt in curry village verblijven, want het is de perfecte locatie…

Help! Iemand die goede tips heeft? Ik heb op social media ook enorme drukte gezien in het park, maar het is geen Amerikaans holiday weekend, dus ik hoop dat dat meevalt. Reserveren is vooralsnog ook nog niet verplicht. We zijn overigens niet van plan enorme wandelingen te maken, we hebben rekening te houden met een 5 jarige. Maar we willen wel graag wat zien:) (zijn de vorige keer niet in de vallei geweest).

Alle tips zijn welkom!

2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Ik ben geen expert, maar kan onze ervaring van 2 jaar geleden delen. Wij hadden een hotel in Mariposa en dat vonden we achteraf te ver van de Valley. We moesten echt ruim een uur rijden, dus dat kostte best wel wat tijd als je er een paar keer naar toe wil. Zo te zien is het vanuit Oakhurst nog wat verder naar de Valley. Dus dat zou ik zeker niet aanraden. Oakhurst - Mariposa Grove is korter dus dat zou beter te doen zijn. In 2003, toen ik alleen met mijn man ben geweest, zaten we in El Portal. Daar hadden we achteraf nu ook voor moeten kiezen (volgens mij konden we dat om de een of andere reden nog niet boeken toen wij, ook lang van te voren, de andere hotels boekten. Maar ik zou dus aanraden om voor de Valley toch in Curry Village te blijven of, als je toch liever iets luxers buiten het park zoekt, toch echt 2 nachten dichterbij de ingang van het park te gaan zitten.

Wij zijn 1 dag naar de Valley gegaan. Vanaf het vistor centre zijn we toen naar de Yosemite Falls gelopen. Dat is een korte wandeling die makkelijk is. Als je vanaf het uitzichtpunt dichter bij de lower fall wilt komen, moet je een stukje klauteren over stenen. Dochter en ik hadden daar geen zin in, dus wij hebben lekker van het uitzicht genoten terwijl man en zoon verder gingen. Daarna zijn we met de shuttlebus naar El Capitan Bridge gegaan waarvan je mooi uitzicht op El Capitan hebt. Omdat het daar ineens flink begon te regenen en het even duurde voordat we weer droog in een (overvolle) bus zaten, zijn we toen met de bus terug naar het visitor centre gegaan en terug naar het hotel.

De tweede dag zijn we de weg omhoog gereden naar Glacier Point en gestopt bij de verschillende uitzichtpunten.

Wij zijn niet in Mariposa Grove geweest 2 jaar geleden (man en ik in 2003 wel) omdat we al naar Sequoia NP waren geweest, dus daar al sequoia's hadden gezien.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Oh, en nog een tip voor de nationale parken: kinderen kunnen bij de visitor centres een gratis junior ranger boekje halen. Daarin kunnen ze opdrachten doen en vervolgens kun je bij het visitor centre, na het afleggen van een eed, een mooie badge ophalen. Het is natuurlijk wel in het Engels, dus je zult ze moeten helpen (weet niet hoe oud je oudste is), maar het is erg leuk. Het verschilt ook per leeftijd hoeveel opdrachten ze moeten doen en er zijn ook makkelijkere en moeilijkere opdrachten. Ik weet niet hoe ze het doen met de eed met kinderen die echt geen Engels spreken. Op zich moeten ze herhalen wat de ranger zegt, voor zoon van toen 11 was dat geen probleem maar die sprak (en vooral verstond) ook al wel een beetje Engels. Maar ze zijn over het algemeen sowieso erg soepel bij jonge kinderen.

owly en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Thanks @nijn37 wel een beetje wat ik dacht. Ik denk dat we dan voor 1 nacht in de vallei gaan, dan kunnen we op aankomstdag en vertrekdag mooie wandelingen maken, en dan 2 nachten aan de andere kant voor voor de sequoia bomen (dat park is dan nog niet toegankelijk) en wellicht een ritje alvast de andere kant op voor wat uitzicht punten.Ik bedacht mij ook ineens je kan ook 4 dagen regen hebben en je zit in die tent:|

Die junior ranger pas gaan we zeker doen! Ze zijn 5 en 10 maar de jongste komt denk wel prima mee.

nijn37 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina