M’n oudste dochter (bijna 18) gaat examen doen, als ze slaagt wil ik met haar een stedentripje doen. Ze heeft voorkeur voor Rome. Lijkt me ook leuk maar ik heb geen ervaring met stedentrips of reizen naar het buitenland. Iemand tips? Hoe erheen, vliegen/trein/bus? Waar overnachten voor 2-4nachtjes? Waar boeken?? En is Rome leuk?? Of zijn er veel leukere steden in Europa om te bezoeken?
Rome is prachtig! Ik wil echt nog een keer terug. Zus en ik zijn afgelopen september geweest. Met vliegtuig. Bus vanaf vliegveld naar Station Termini in Rome, prima geregeld en makkelijk. Hebben geboekt via Booming,.com, vlucht en verblijf. In Rome is alles prima te voet te doen. Het is redelijk compact. Tip is misschien van tevoren kaartjes aanschaffen voor bv Colloseum en Vaticaan. Nadeel daarvan is dat je op tijd reserveert, en dus al ruim voordat je vertrekt weet dat je er dan op die dag en tind moet zijn, voordeel is geen lange rijen aldaar. Wat me positief verraste waren de Vaticaanse Musea, echt mooi. Maar alles is echt mooi daar!
Klinkt als een geweldig plan! Naast Londen mijn favoriet in Europa Ik ben er twee keer geweest, alweer jaren terug. Ik ging toen ik zelf 18 was met mijn moeder naar Londen en dat was super, maar Rome lijkt me ook top hiervoor. Wat @Liekje81 ook zegt, alles is mooi daar! Wij gingen met het vliegtuig, geen idee of daar al een snelle treinverbinding naartoe gaat, anders is dat misschien ook het overwegen waard. 2 nachtjes daar is echt te weinig, zou er zeker 4 doen als dat kan! Wij hebben één keer via airbnb en een keer via booking.com geboekt.
Rome is mooi, maar ben net terug uit Londen met mijn dochter en dat is nu wel mijn favoriet moet ik zeggen. Maar goed, Rome is ook heel erg leuk en goed te doen met vliegtuig etc. Ik boek alles via booking.com. vliegtickets gewoon even vergelijken.
Ik zou wel echt gaan,vliegen, je moet ook binnen Italie nog een heel stuk zuidelijker dan bv Milaan of zelfs Florence, zo ver met trein/auto kost een hoop tijd. Verder: prachtige stad, ik ben er geweest op Romereis op het gymnasium. Echte aanraders, naast het Vaticaan, Spaanse trappen, Trevifontein en dat soort trekpleisters, zijn Villa Borghese, het Pantheon. Havenstadje Ostia is leuk als je de drukte even uit wil. Er is echt enorm veel te doen.
Jaaa leuk! Sowieso vliegen haha, Transavia heeft een goede verbinding ( als ze vliegen ) Ik heb mijn man een citytrip Rome cadeau gedaan, of nouja dat moet ik nog gaan doen hij is bijna jarig. Ben er vorig jaar geweest en wil zo graag meer museums bezoeken. Met het gezelschap toen lukte dat niet echt. En in heb in Trastevere allemaal restaurants opgeslagen waar ik écht wil eten. Heb langs de Tiber een 2 slaapkamer appartement gevonden en kunnen vanuit daar alles wel lopend doen. We gaan denk ik met de trein ook een dagje Tivoli doen. Mits het een beetje mooi weer is, wij gaan in het najaar.
Rome is prachtig, met afstand mijn favoriete stad. Niet alleen de toeristische trekpleisters zijn mooi, maar ieder hoekje, kiertje en steentje is prachtig en druipt van de geschiedenis. Ik ben zelf meerdere malen met Transavia en Ryanair naar Rome gevlogen. Vanaf het vliegveld gaan pendelbussen richting het centrum. Vanaf het centraal station Termini kun je heel makkelijk met de metro alle delen van het centrum bereiken. Het is verder een goed beloopbaar centrum, dat vind ik zelf altijd fijn. Aanraders zijn: - Colosseum (klinkt afgezaagd, maar is echt zo indrukwekkend) - de wijk Trastavere, heerlijk om doorheen te slenteren - Pantheon - Vaticaanstad - Piazza Navona - Villa Borghese Maar eigenlijk moet je vooral gewoon heerlijk door de stad heen slenteren. Overal zijn leuke terrasjes en winkeltjes en alles is mooi.
Ik ben afgelopen zomer met oudste dochter 5 dagen in rome geweest. Met het vliegtuig heen en met de bus terug. De terugweg juist als heel positief ervaren. Daardoor juist heel veel mooie plekken gezien en kwamen goed uitgerust weer thuis.
Rome is geweldig! Zou met vliegtuig gaan en minimaal 3 nachten,4 nog beter. Mooie stad, veel te zien,heerlijk eten.
Als je de kathedralen enzo wilt bezoeken even rekening houden met de vrij strikte kledingeisen. (Geen blote schouder, geen slipper, blote knieën etc. staat allemaal op de websites hoor) Hebben er al een gehad die er dus ook gewoon niet in kwam.
Wat leuk, ik ben er ook op Romereis geweest! Ik wil nog een keer terug als mijn kibderen tieners zijn. Prachtige stad!