Hi! Wij hebben een nieuwe tent en gaan komende week voor het eerst kamperen! Nog tips voor de koude nachten/frisse voorjaarsweer? We hebben een kacheltje voor in de voortent. En dikke truien mee.
Elektrische dekens en kruikjes. Goede slaapzakken. Dikke sokken. Isolerende matjes onder je slaapmat. Geen luchtbed, want daar trekt de koude in op.
Laagjes qua kleding, fleecedekens extra laagje voor als je het koud hebt. Muts via je hoofd verlies je de meeste warmte.
Voor de kinderen onesies, zijn heerlijk om in de tent mee rond te lopen of te slapen. Als je op een luchtbed of slaapmat ligt, dan isolerend spul eronder.
Als je dedicated gaat kamperen en ook in de koudere periodes van die wollen onderdekens op je slaapmat/constructie. Bij de action hadden/hebben ze huissokken met wol voor 5,- ofzo die dingen zijn fantastisch.
Dekentjes voor over je knieën als je 's avonds nog voor/in de tent zit. Warme pyjama's en goede slaapzakken en een onderkleedonder de slaapmatjes
Sloffen met harde zolen (trekt geen kou omhoog). Warmwater kruik of elektrische kruik. Zorgen dat je een dikke laag hebt tussen matras en grond. Fleecetruien, fleecedekens. Laagjes kleding. Thermo-ondergoed Wollen sokken voor 's nachts
Bedankt voor alle tips!! Ik ga ze gebruiken Het wordt 2 nachten maar 3-6 graden, slik. Ik hoop dat het te doen is.
Wij hebben afgelopen weekend in trekkershut door gebracht, was behoorlijk fris ( 6 graden) maar te doen met warme slaapzakken, thermoshirt , extra vest en muts. Laat ons weten hoe het gegaan is!
Fleecedeken in de slaapzak, thermokleding onder de pyjama, extra paar sokken en een lekkere hoodie aan.
Inderdaad, warm je slaapzak ingaan scheelt een hoop! Als je goede slaapzakken hebt, zorg er dan ook voor dat je de slaapzak zijn werk laat doen. Dus: niet te veel kleding aan in de slaapzak. Een slaapzak heeft juist lichaamswarmte nodig om comfortabel te zijn. Je kunt, als je het niet erg vindt om er wat gekreukt bij te lopen, je kleding wel los in je slaapzak doen zodat je 's ochtends warme kleding hebt om aan te doen. Ik vind het vreselijk om 's ochtends in koude / klamme kleding te kruipen. Ik heb een isolerende mat onder de slaapmat van onze zoon (enige die op de grond slaapt, wij hebben een vouwwagen). Daar zijn ook kleinere varianten van, die gebruik ik in mijn stoel. Echt ideale dingen, scheelt ontzettend veel. Ik neem ze ook vaak mee als we gaan wandelen of fietsen in lente, herfst, winter. Altijd een droge zittplek die niet koud aanvoelt. Als je een kampvuur mag maken: zorg dat je goede tondel hebt. Het opstarten van een vuurtje is vaak het lastigst. Watten (denk ook aan tampons ) zijn uitstekend als tondel. Andere tips zoals thermokleding, kruiken en elektrische dekens zijn al gegeven.
Komt goed. Ik ben ooit wakker geworden in een eenpersoons kruiptentje, om te ontdekken dat er een laag sneeuw op mijn tent lag. Heb t niet koud gehad. En ook weleens fietsvakanties in het voorjaar met vorst aan de grond. Alleen de keer dat het luchtbed van mijn broertje lek was, was koud (voor hem dus).
Mijn belangrijkste advies is om niet te veel te drinken 's avonds, zodat je je bed niet meer uit hoeft 's nachts naar de wc. Ik heb daar altijd zo'n hekel aan tijdens het kamperen.
Met stip de beste tip . Je bed is heerlijk warm en dan kom je koud terug en is je bed niet warm meer en duurt het lang voor je weer warm bent. Met -7 zelfs gekampeerd en het niet koud gehad. Wel een dekbed bovenop de slaapzak gegooid en een muts op mijn hoofd. En ook sokken aan, zonder sokken heb ik koude voeten en val ik niet in slaap. En wat er al gezegd is: beste kan je bloot in je slaapzak dan heb je het warmst. Doe ik ook niet hoor!
Een petfles vullen met heet water en in je slaapzak stoppen als je gaat slapen. Heeft mij al heel vaak geholpen!!
Dan kan je beter je slaapzak mee opwarmen, want een afgekoelde/bevroren fles halfslapend tegen komen lijkt me geen prettig wakker worden.