Ja was van de week wel iets over op tv maar dat was met in combinatie met maagbeschermers. Hoe het verder zat ? Of waar het op het nieuws was weet ik niet meer. Maagzuurremmer? Geen rauw eten - NOS Nieuws
Paar weken terug was er in de telegraaf een artikel dat iemand ziek was geworden van kipfilet omdat het in water schoongemaakt wordt ofzo. En daardoor kan je ziek worden (buikgriep) Ik was al jaren mijn kipfilet met water en azijn en het gaat dus niet kurkdroog de pan in. Nooit ziek geworden En natuurlijk heb je veel plofkippen wat door de gedwongen groei niet zo gezond is. Maar eerlijk i dont care. Biologisch vind ik te duur en ik eet zeer weinig ander vlees. Dood ga ik toch wel als ik oplet wat voor hormonen tegenwoordig in mn eten en drinken zit.... veel zijn het niet met me eens maarja so be it
Kipfilet wassen? Dat heb ik nog nooit gedaan........ Als je het niet goed verhit kan je ziek worden, maar dat geldt ook zeker voor varkensvlees. Verder is er ooit eens een rel geweest over dioxine, dus misschien is dat in combi met maagbeschermers heel slecht. Ik heb er niks over gehoord in ieder geval.
Als je een maagbeschermer of maagzuurremmers gebruikt, heb je een grotere kans op voedselvergiftiging. De aanmaak van maagsap wordt door de medicatie geremd en juist het maagsap breekt bacteriën af. Daardoor heb je een grotere kans op voedselvergiftiging als je deze medicijnen gebruikt. Je moet dus extra voorzichtig zijn met rauw voedsel, ongewassen groente & fruit, enz. Maar dat heeft helemaal niks met kipfilet te maken. Natuurlijk moet je het goed doorbakken en geen rauwe kip met ander eten vermengen. Maar het werd niet specifiek genoemd in het artikel. Kipfilet wassen? Dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan en ook nooit gehoord dat mensen dat doen of dat het moet...
Kiezen tussen 2 kwaden in dit geval. Als je echt ernstige maagproblemen hebt in de keus (in mijn geval) snel gemaakt
ik gebruik deze medicatie maar ben nooit ziek geweest en was echt mijn vlees niet voor het de pan in gaat en mijn groente was ik dan wel maar heb gelukkig nooit een voedsel vergifteging gehad
Tadaaaa: 'Stop met het wassen van kip!' | Gezondheid | Telegraaf.nl De man is dus ziek geworden door het wassen van de kip en niet door het eten van de kip. Ik gok dat je man dit artikel bedoelt?
Die man was ziek geworden doordat zijn handen of het aanrecht vies waren geworden/ besmet door rauwe kip. Ik raak eerlijk gezegd daarom nooit rauwe kip met mijn handen aan en maak mijn mes, vork en glazen snijplank met heel heet water en bleek en afwasmiddel schoon. Maar voor de rest ben ik heeeeel normaal