streptokok en bevallen met infuus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hope28, 31 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Dag verloskundige,

Ik heb deze vraag ook al op het 'bevallingstopic' gesteld, maar ik krijg de indruk dat er niet erg veel over bekend is. En omdat ik me toch wel ongerust maak, hoop ik dat jullie misschien even tijd/ervaringen hebben om naar mijn vraag te kijken.

Bij mij is een actieve vorm van een streptokok-B (GBS)-bacterie geconstateerd, waardoor ik met antibiotica-infuus in het zh moet bevallen. Dit infuus is vooral om het kindje te beschermen en ik moet ideaal 2 ladingen van 4 uur infuus hebben.
    Ik moet dus ook 'snel' bellen als het op gang komt, maar het is het eerste kindje en ik weet echt niet wat me te wachten staat.

Ben dus erg onzeker: wil dat er niets aan onze kleine komt, maar hoe kun je in de hand houden dat je 8 uur infuus voor de geboorte krijgt. Dit is toch niet te plannen? En stel dat je bevalling sneller gaat dan 8 uur, dan heeft die kleine veel te weinig bescherming...

Kan de bevalling dan niet beter worden ingeleid/opgewekt of zo? Dan weet je namelijk wél wanneer je het infuus zo ongeveer moet aansluiten?

Ik merk dat ik me toch wel erg ongerust maak, komt de ontspanning niet echt meer ten goede.

Alvast bedankt.

Hope

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hope,

de kans dat je eerste bevalling korter duurt dan 8 uur is niet groot hoor. Een bevalling inleiden brengt weer andere consequenties met zich mee en is niet aan te raden als het niet strikt noodzakelijk is. Je hoeft je over dat infuus niet zo druk te maken. Geen zorgen, desnoods krijgt de baby nog antibiotica als hij of zij is geboren, dat komt echt wel goed.

Mirjam

3. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Dank voor de snelle reactie en de geruststelling!

Deel Deze Pagina