hoi hoi, onze dochter is nu 7 weken en is precies met 37 weken geboren (ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging) de bevalling is op zich heel goed verlopen ik had wel binnen 1 uur 6 centimeter erbij en toen kon het beginnen en bij de bevalling is het mis gegaan en heeft onze dochter zeer ernstig zuurstof tekort gehad en is meteen overgebracht naar een ander ziekenhuis en is daar 72 uur op 33,5 graden gehouden ...dat is een nieuwe methode om de hersens te sparen ..daar heeft ze dus 3 weken gelegen en dat ging allemaal heel goed en ze is zo snel opgeknapt dat ze daarna mee naar huis mocht en dat ging allemaal heel goed ...ze krijgt zelfs bv en dat ging allemaal heel goed tot een week geleden Ik heb teveel stuwing waardoor onze kleine teveel binnen krijgt en dat geeft frustraties bij de kleine na 2 keer zuigen dan zet ze het op krijsen omdat ze er last van heeft en als ik 10 minuten bezig ben dan verslikt ze zich wel 7 of 8 keer en daar blijft ze lang in hangen ..geen fijn gezicht...dus nu kolf ik af en geef 120 in de fles om de 3-4 uur en dat gaat goed ..daarna valt ze heerlijk in slaap bij ons en dan brengen we haar naar boven om te slapen en dan begint het feest...zodra je haar neerlegt gaan de ogen open en begint ze te krijsen ..dus wij troosten haar ff en dan leggen we haar terug laten haar 10 minuten huilen en als ze dan nog huilt weer ff troosten en dan 15 minuten laten huilen...maar meestal geeft ze op na de 10 minuten ..en dan was de vraag doen we dit zo goed of moeten we het anders gaan aanpakken.En als ze dan slaapt dan wordt ze na 10/15 minuten weer wakker en begint ze weer te krijsen (niet altijd) en valt dan weer in slaap of ze wordt om de 5/10 minuten wakker maakt een beetje geluid en slaapt dan weer verder..we gebruiken ook de puckababy maar dat werkt ook niet... Wij moesten haar wel eerst een half uur omhoog houden van de kinderarts wegens reflux dus ik denk dat ze daar teveel aan gewend is geraakt en nu leggen we haar meteen op bed als ze begint te gapen en dan is het helemaal mis... wat kunnen wij nog meer doen..
Hoi, Wat een vervelende start heeft jullie dochter meegemaakt. Heftig voor haar, maar ook zeker heftig voor jullie. Zoals ik het lees lijkt me dat jullie het prima doen. Het is niet erg dat ze 10 min. huilt om vervolgnes in slaap te vallen. Hoelang slaapt ze uiteindelijk? Ik lees ook wat over reflux. Je zegt we 'moesten' haar een half uur omhoog houden. Ik neem aan dat ze nog steeds last van haar reflux heeft? Welke maatregelen nemen jullie nu voor haar? Ilja
hoi hoi, Ja het was zeker heel heftig allemaal en we zijn dan ook heel blij dat ze nu lekker in huis is... Nu net heeft ze de fles weer gehad en toen viel ze weer in slaap op de arm 10 minuutjes na de fles en toen heb ik haar in de puckababy gelegd en heeft ze nu gelukkig nog geen 5 minuten gehuild en is lekker in slaap gevallen ...en als ze slaapt dan kan ze het soms wel 3 uur volhouden maar dat is heel zeldzaam in de meeste gevallen half uurtje of uurtje .. we houden haar nog wel bij ons na de fles maar als ze nu in slaap valt brengen we haar toch naar bed en het matrasje hebben we wat onder gelegd zodat ze wat scheef ligt..maar als ze huilt dan komt er ook nog wel wat omhoog en dat vind ik wel een beetje eng...
Matras wat omhoog is prima. Goed rechtop houden met voeden en goed laten boeren is ook belangrijk. Dikken jullie de voeding nog wat in? Dat ze tussendoor wakker wordt tijdens het slaapje is niet erg. Even huilen/pruttelen/geluidjes maken en dan weer even slapen is geen probleem. Ik zou zeggen gewoon zo doorgaan. Ilja
laten boeren doen we ook...maar ik heb het gevoel dat ze elke keer te weinig kreeg , en nu heb ik kv opgehaald (nutrilon) maar daar drinkt ze nu 150 ml en soms heeft ze nog honger...ze is nu 7 weken...toen ze 3 weken oud was mocht ze mee naar huis en daar kreeg ze toen al 100ml ze moest eigenlijk 70ml maar madam was daar niet tevreden mee...maar is dat niet veel 150ml...