"Van wie ben jij de mama?"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Be Happy, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Soms krijg je van die opmerkingen waarvan je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan... En als het dan ook nog een kindje betreft....

Mijn vriend en ik waren gisteren de wekelijkse boodschappen aan het doen. In de supermarkt zat een meisje van een jaar of 3 in een winkelwagentje, terwijl haar vader druk aan het zoeken was in het schap. Ik moest toevallig vlakbij haar wat uit het schap pakken. Het meisje zat me al de hele tijd aan te kijken totdat ze tegen mij zei: "van wie ben jij de mama?"...... Oeps, slik, slik.... :cry: Wist niet zo gauw wat ik moest antwoorden, keek eerst nog hulpzoekend naar mijn vriend... en toen zei ik maar dat ik nog geen kindjes heb, dat ik nog geen mama ben. Ik hoorde mijn vriend nog zeggen: "nog niet!" en toen ben ik gauw verder gelopen.

Hoewel ik het aan een kant wel een grappige opmerking vond (vooral omdat in dit geval een kindje het zei), deed het me ergens ook reuzeveel pijn. Ben ergens vreselijk bang dat wij geen kinderen kunnen krijgen, dat ik nooit mama zal worden.

Maar goed, vooralsnog gaan we daar niet van uit natuurlijk en blijven we gewoon door oefenen.

Maar die opmerking blijft de hele tijd maar door mijn hoofd spoken.... "Van wie ben jij de mama?"....... Tja, dat weet ik helaas nog niet, maar ik hoop daar toch heel gauw achter te mogen komen!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik had zoiets een tijdje terug, het enige verschil is dat ik nu al zwanger ben er en dus hard om moest lachen.

ik was bij mn vriendin en ik ging naar huis, zei heeft een zoontje van 3 en een dochterje van 6 maanden. Ik pakte mn auto sleutels en toen vrieg dat ventje wat voor merk auto ik heb. Dus ik vertellen.
    Zegt ie ineens...dan benjij zeker geen mama (want zn eigen mama heeft geen rijbewijs, alleen papa)

Ik vond het zo grappig geredeneerd van hem!

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ze zeggen dat sommige dingen met een reden gebeuren wie weet heeft dit "engeltje" wel gekeken of je er klaar voor bent...bekijk het positief meid(ik weet ik heb makkelijk praten) maar ik geloof er echt in!
    ik hoop dat het echt is wta ik denk en dat je snel zwanger bent.

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    wou nog ff zeggen dat ik het ontroerend vindt en hoop dat je gauw mama wordt!Nooit opgeven.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vond het ook een heel lief meisje. Daardoor is mijn wens om kinderen te krijgen nog groter geworden.

Vorige week had ik ook zoiets waardoor ik compleet smolt..... We waren op bezoek bij mijn schoonzusje. Zij heeft twee kinderen, een meisje van 3 en een jongetje van net 2 jaar. Beiden zitten ze in een fase waarin ze absoluut geen kusjes aan je willen geven als je weggaat.

Mijn neefje wilde dat ik hem telkens voorlas en kwam steeds met andere boekjes aanzetten. Toen wij weggingen, kwam hij naar me toe en zei "kusje!".... Lief joh! Hij wilde me een kusje geven. Mijn schoonmoeder zag dat ook en zei: heb jij even mazzel, dat wil hij anders nooit!

Begin volgende week verwacht ik mijn ei weer, dus dan maar weer flink aan de klus. Hopelijk weet het zaadje ditmaal het eitje te vinden!

Liefs van mij.

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meid wat een ontroerend verhaal. Jou tijd komt echt geloof me!

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dit ken ik... Wij proberen al bijna 4 jaar om een kindje te mogen krijgen. Vanmiddag de punctie van onze 3e IVF gehad.

Afgelopen zomer waren we op de verjaardag van het zoontje van vrienden van ons. We waren de enige aanwezig die geen kinderen bij zich hadden. Op een gegeven moment vroegen broer en zus zich af waar onze kinderen waren. Gezegd dat we die niet hebben. Waarom we die dan niet hebben, willen jullie dan geen kindje? Jawel wij willen erg graag een kindje, maar dat gaat niet altijd zo makkelijk. Waarom willen jullie een kindje? Uhm... om dezelfde reden als dat jullie mama en papa een kindje wilden.

Dat confronteert wel zeg, zij vroegen het gewoon. Hun moeder bood toen ze het hoorde haar excuses voor haar kinderen aan, maar die heb ik meteen weggewoven. Kinderen vragen gewoon waar ze op komen en ze kennen ons al 3 en 5 jaar en steeds zonder kinderen. Vond het wel schattig. Mijn vriend vond het wel wat pijnlijker, maar hij kon dat toch ook snel weer loslaten.

Hopelijk kunnen we over 2,5 week zeggen dat ons eerste kindje (of kindjes) onderweg is :)

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat een ontroerend verhaal zeg.........pffffffff

Ik wil me graag aansluiten bij Eefjens. Kinderen schijnen daar best gevoelig voor te zijn. Ik wens dat jullie ook snel zo'n wondertje mogen krijgen.

10. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ja, dat kan soms zooo pijnlijk zijn. Gister werd mij ook de vraag gesteld waarom ik nog wacht met kindjes.. Nou uhh, ik w8 niet.. het lukt alleen niet 1,2,3. Soms denk ik echt waar bemoeien mensen zich mee..

11. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Ik heb er ook eentje!

Ik was laatst op het werk toen een collega van me, me ineens feliciteerde met mn zwangerschap...

Het kwam alleen een beetj erg hard aan, omdat ik helemaal niet zwanger was en toch al fftjes bezig ben om zwanger te raken. Die zal ik ook niet snel meer vergeten!

12. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb al een aantal maal van een klantje gehoord van 15 jaar oud dat het haar zo leuk lijkt als ik een kindje zou hebben want ik lijk volgens haar een leuke mama en het past wel bij me :D (ze weet natuurlijk nergens van)

Ik moet toch iedere keer weer slikken als ze dit zegt :(

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn neefje was me vorige week pepernoten aan het voeren (ja echt voeren de en na de nadere kwam ie brengen haha) en toen zei ik:"nu niet meer lieverd, tante krijgt een dikke buik van die pepernoten'. Toen keek ie naar mijn buik en vroeg': 'zit er dan ook een baby in?" (zijn moeder was zwanger).

Heel grappig, maar voor mij ook wel even slikken omdat we al 2 jaar bezig zijn en nu beginnen met IUI.

14. SirinCiik

SirinCiik Lid

27 aug 2008
    28
    0
    0
    denhaag
    Ik heb het ook met het kindje van me man zijn zus
    ze komt heel vaak bij me en gaat ze met haar hand over me buik
    zegt zit ook een baby in he dan zeg ik nee die zit er niet in
    maar ze blijft vol houden dat het wel zo is want ze hoord hem zegt ze
    en ze is eerlijk gezegt wel een beetje spoekie ze praat veel in haar zelf
    heeft denk ik een denkbeeldig vriendje ze is egt hee raar toen we opzoek waren naar een huis reeden voor een huis zegt tegen mij jij gaat hier wonen en het klopt ook nog ik woon er nu ook egt..!

15. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Heel ontroerend meid. Ik hoop voor jou dat je diepste wens gauw in vervulling gaat. Ik ga in ieder geval voor je duimen. Sterkte meid!

16. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hallo allemaal,

Ik heb ook zo'n vreemd verhaal. Bij mij is ongeveer hetzelfde gebeurd, alleen niet met een kindje.

Ik werk in de zorg en was bij een client, (ergens in augustus was dit).
    Ik was in gesprek met zijn vrouw en op een gegeven moment hadden we het over dat zij paranormaal begaafd is. Uit het niets zei ze tegen mij: "jullie zijn al bezig met kinderen". Ikke zo huh hoe kan dat. Verteld dat we inderdaad graag een kindje wilde en daar mee bezig waren jah.
    Ze zag namelijk een kindje bij mij, vertelde hoe de babykamer eruit ging zien en dat ik meerdere kindjes zou krijgen.

Tijd later vertelde ze, mijn dochter is 6-6-6 getrouwd heeft 2 kindjes, de kapster is 7-7-7 getrouwd is nu zwanger en jij bent 8-8-8 getrouwd, waarop haar dochter zij en ja zij is ook zwanger.
    Nou heeft de dochter al gedroomd dat haar ouders verteld hebben dat ik zwanger ben. Maar ik ben nog helemaal niet zwanger. Nu is die dochter ook paranormaal begaafd en droomt veel wat nog gaat komen.

Kreeg het toch ff warm.
    3 weken terug kwam ik weer bij hun en vroeg ze of ik al zwanger was.
    Ze had namelijk sterk het gevoel van wel. Maar ben het nog niet helaas.
    Toen zei ze, dan zal het niet lang meer duren.

pff ik ben erg benieuwd, mijn NOD is begin december.
    Ik wilde dit graag even met jullie mededelen

17. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    wauw romie wat een verhaal zeg. laten we hopen dat ze gelijk heeft.

18. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Jah ik hoop het ook!1 :)
    Vooral als je dit zo hebt meegemaakt, dan kan het bijna niet anders.
    pfff nog twee weekjes tot NOD, duurd altijd veelste lang... :(

19. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hihihi.... hier ook 2 verhaaltjes :)

Mijn nichtje van nét 2 jaar zag 2 maanden geleden een stukje van mijn buik onder mijn trui uit komen... Wijst ze met dat vingertje naar mijn buik en zegt "baby!" hahaha.... ze moest eens weten! Maar ook als ik naar haar buikje wijst zegt ze "baby!" Schattig toch?

Afgelopen zaterdag had ik avonddienst in het bejaardenhuis. Kom ik bij een echtpaar binnen (dochter en schoonzoon zitten er ook) Zegt de man... "ben jij zwanger?" Ik stamelde behoorlijk "uhhhh... nee?" Maar echt geloofwaardig kwam het er niet uit, kan ik jullie vertellen! Het grappige is, is dat ik 30 ben maar iedereen denkt dat ik 18 ben :) Wat zullen ze wel niet gedacht hebben!

Groetjes Cynthia

20. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Ha ha, leuk die verhaaltjes, zeer herkenbaar! Soms ook wel wat pijnlijk.
    Mijn zus heeft een zoontje van 4 jaar, vorig jaar is mijn zus bevallen van een 2-ling. Vroeg mijn neefje aan me: "Wanneer krijg jij een broertje en een zusje?"
    Ik keek mijn zus aan en zei tegen haar: dat moet ik even met (o)pa en (o)ma bespreken....

En regelmatig vraagt de dochter van mijn vriend (7 jaar) of er nog een broertje of zusje komt en of er al een baby in mijn buik groeit....
    Tja, wat moet je daar op zeggen. "Dat is nog een verrassing! Dat weten we nog niet". Ondertussen zijn we al heel hard aan het klussen....

Deel Deze Pagina