Hallo allemaal, Wie van jullie heeft ervaring met verre rondreizen met je kleintje? Wij willen volgende zomer met onze kleine een rondreis per auto maken door Costa Rica. Ons zoontje is dan 1 jaar en 4 maanden. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Welke problemen kwamen jullie zoal tegen en hoe beviel het reizen met zo'n kleintje? Xx Juf
Geen ervaring, maar wij hebben een beetje hetzelfde idee. Volgend jaar augustus gaan wij 4 weken rondtrekken door canada. Volgende week gaan we boeken! Succes met de voorbereidingen!
Geen ervaring. Wij willen ook graag hebben altijd verre reizen gemaakt. Wij zien alleen op tegen de lange vliegreis. Wij hebben zelf echt een hekel aan vervelende kids in het vliegtuig en willen andere passagiers het niet zelf aan doen. Wij wachten denk ik toch nog maar even.
Ik ben onlangs met mijn zoon naar Suriname geweest. Het was iets meer dan 8 uur vliegen. Ik vond het erg vermoeiend omdat hij natuurlijk minder slaapt als voorheen en hij wilde natuurlijk ook niet blijven zitten. Hij heeft in totaal anderhalf uur geslapen en de rest van de tijd heb ik maar met hem door het vliegtuig gewandeld. Zijn speelgoed ed was hij ook snel zat. Dus ik zou zeggen neem anders een portable dvd speler mee. Op de terugweg hadden wij een nachtvlucht en toen heeft hij een aantal uur geslapen en ik dus ook. Dat was heel goed bevallen. Verder geen vervelende kindjes meegemaakt tijdens de reis. Oke..je hoorde er wel eens 1tje huilen maar niet voor lang. Succes
wij zijn met tijm toen hij 6 maanden was een paar weken naar oman geweest. Daar hebben we rondgetrokken met de auto, alleen de eerste en laatste dagen hotel geboekt. Dat was geen probleem. Veel speelgoedjes en snacks mee voor in het vliegtuig is wel belangrijk. en probeer 's nachts te vliegen zodat ze kunnen slapen. past hij dan nog in zo'n mandje? dat was echt ideaal, op de terug weg vlogen we 's nachts, hij heeft de hele reis geslapen! maar die dingen zijn vrij klein, dus ik denk dat ze daar niet zo lang inkunnen... je merkt wel dat je echt rekening moet houden met je kind op een reis, lange stukken in de auto gaat niet zo goed meer. je kunt natuurlijk wel plannen dat ze net slapen in de auto. Je moet het alles echt handig plannen allemaal. wij deden meestal een siesta tussen de middag bij het zwembad zodat hij kon slapen/ spelen. En dan 's ochends of 's avonds erop uit (wilde je toch wel met die hitte 45 graden+) Ik denk dat het belangrijkste is dat je een flexibele insteek moet hebben, en dat je soms iets niet kunt doen vanwege je kind moet je accepteren. maar heel veel kun je natuurlijk wel, en het is ook wel een geweldige ervaring voor zo'n kleintje. het is ook handig rekening te houden met naar wat voor soort hotel je gaat. van die kleine resort-stijl met zwembad en restaurant erbij zijn ideaal. babyfoon mee, kindje slapen op de kamer/ in je hutje en jij lekker op het terras. wij hadden er op een gegeven moment een met een soort kleine courtyard waarbij alle kamers om het zwembad/ terras lagen. je kon dus lekker zitten/zwemmen/eten terwijl je de deur van je kamer kon zien! toen maar een extra dagje gebleven, zo fijn! Een bepaald soort luxe kan wel heel makkelijk zijn. Ik vind een hotel met van die ligstoelen en een zwembad onmisbaar, anders zit je tussen de middag op je kamer bij zijn middagslaapje... lijkt me minder gezellig... maar dat heb je al bij best simpele hotels. Van die back-pack hostels lijken me minder pretiig, die hebben wel erg weinig voorzieningen. of juist van die hele grote resorts, die hebben vaak babysit service. maar daar moet je wel van houden (wij niet zo). wij hebben dat alleen de laatste dagen gedaan, konden we ook eens uit. en toen vonden we het met zo'n kleine toch stiekum best fijn, Je past je ook een beetje aan, en het is vaak wel fijn voor kinderen. Alle hotels waar wij waren hadden een babybedje, dus dat was ook geen probleem. terwijl sommige vrij klein en simpel waren. ik merkte wel dat je eigenlijk alles daar prima kon krijgen (potjes, luiers, .. ) maar dat ligt natuurlijk ook aan waar je naartoe gaat. maar volgens mij is er echt geen land ter wereld waar je geen pampers kunt krijgen! (alhoewel, ik ben een keer naar madagascar geweest... maar daar zou ik dus echt niet heengaan met een baby!) zo, wat een verhaal. hopelijk nuttig, ben ook zo'n reisfan.. zit alweer te dromen over de volgende...
Wij zijn net terug uit Zuid-Afrika, 4 weken rondgetrokken. Onze man is 16 maanden geworden tijdens deze reis dus exact de leeftijd waar je aan zit te denken. Het was SUPER. Onze dreumes pikte veel meer op dan we hadden verwacht. De enige 'problemen' die wij tegen zijn gekomen was het babybed die niet overal (ondanks wel van te voren toegezegd) aanwezig was. Daar hebben we een 'bed' zelf gecreerd met alle attributen die we konden vinden. (Kasten, bedden, etc etc) Met een beetje creativiteit kom je een eind. We hadden de hoppop mee. (luiertas die je kunt ombouwen naar stoel) Dat was echt een uitkomst. Dagelijks gebruikt. (Het is wel een duur ding vrees ik) Het was voor ons wat prettiger om op bepaalde plekken een extra kamer te hebben. Onze man sliep meestal op tijd en als je dan bijv. ook wil relaxen 'in house'. Is het wel fijn als de kleine apart ligt. Wij hebben een babyfoon meegenomen met 12 km bereik (niet dat we zo ver gingen hoor) maar we konden wel rustig buiten zitten, of bijv. in het restaurant zonder dat we ons zorgen hoefden te maken. Als je een auto huurt let erop dat je een juiste kinderstoel meekrijgt! Je kindje past niet meer in een mandje met die leeftijd vrees ik in het vliegtuig, probeer een extra stoel te regelen. Dagvlucht? Lekker wandelen door de paden. Nachtvlucht, je kunt met alle kussens en dekens een mooi bedje bij je voeten maken. Neem voeding mee. Vliegtuigen hebben beperkte hoeveelheden bij.
Leuk om jullie verhalen te lezen. De kogel is door de kerk, we hebben een rondreis van twee weken door Costa Rica geboekt en aansluitend nog een kleine rondreis van een week door Florida, beide per auto. Waar ik wel een beetje tegenop zie is dat hij de hele vliegreis op schoot moet zitten, dat lijkt me erg lastig! Ook krijgen we niet zo'n leuke reacties uit onze omgeving, ze vinden het maar raar en vooral onverantwoord om met zo'n kleintje een verre reis te maken. Ik zie het probleem niet zo, je kleintje mag wel mee naar Turkijke maar niet naar Costa Rica? Onzin mijn inziens. Wij hebben altijd veel verre reizen gemaakt en met ons kleintje erbij lijkt ons dat helemaal super!
niets van aantrekken die reacties, gewoon lekker doen. Het enige wat mij ook arelaxed lijkt is inderdaad die vliegreis... afwisselen en vaak door het gangpad laten lopen. En zorg dat je fijne plaatsen hebt! Bij ons was het vliegtuig vrij leeg, toen hadden we wat extra stoelen. Dat is natuurlijk een groot deel mazzel hebben, maar je kunt wel meteen aan de stewardess vragen als je binnenkomt, of bij het inchecken of de vlucht vol is en zo nee of ze een stoel naast je vrij kan houden. je weet maar nooit... wij gaan volgende zomer op vakantie naar nederland. weer eens wat anders (we wonen niet in nl..). maar ik wil ook wel graag verder weg, met kerst mijn schoonzusje opzoeken in singapore, rondtrekken in maleisie daarbij... zoiets. dat wordt dan met een kleine van 2 jaar en een van een half jaar. ben benieuwd hoe dat gaat!
Wij zijn naar Bali geweest afgelopen jaar en dat is prima bevallen. Ok, zo'n vlucht is niet het meest relax, maar je moet van A naar B en het is niet anders. Je stelt je er ook op in. Maar daar was het prima te doen. Onze dochter was toen 1,5 jaar.
Wij zijn deze zomer naar Mexico geweest. Emma was toen nog geen 1 jaar. Het is echt supergoed gegaan! Boven verwachting! Ik zag tegen de vliegreis op van 10 uur, maar die viel ook echt mee. We kregen een extra stoel omdat er ruimte over was in het vliegtuig. We hadden wel comfort class bijgeboekt zodat we wat meer beenruimte kregen. Dit is wel erg fijn, kan je haar ook nog eens op de grond zetten. Last van een jet lag heeft ze ook niet echt gehad. Zij had er het minste last van van ons allemaal! Rondtrekken ging ook prima, ze sliep veel in de auto en als we iets gingen bekijken oid ging het ook heel goed. We hadden wel een buikdrager meegenomen, dit is wel een aanrader. Wij kregen ook veel negatieve reacties, maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken. Meestal zijn het mensen die zelf nooit ver weg gaan. Wij hadden het ook al vaker gedaan, dus je weet al een beetje hoe het is dus zie je er ook helemaal niet tegenop. Ik had wel allemaal eten meegenomen, fruithapjes, potjes olvarit e.d. Daar was ik wel blij om, zou ik weer doen als het nogeens voorkomt. Heel veel plezier met je rondreis!