Caravan/kampeer tips/recepten/vermaak

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door NdNk, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me echt helemaal niets dus met een baby zo lang in de auto zitten. Dat zou ik nu echt niet aandurven :D
    Hoe doen jullie dat onderweg dan?
    Neem aan dat je niet steeds door kan rijden... Dusnslapen in hotel ofzo of dan van camping naar camping?
     
  2. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dubbel
     
  3. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Top ga het gewoon proberen . Is zo droog in de Spaanse zon
     
    NdNk vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben mapepejo niet maar wij hebben altijd al gekampeerd, ook voordat er kinderen waren. De oudste was 8,5 maand toen we voor het eerst gingen kamperen. Camping was 10 uur rijden en we reden om de beurt, ging prima. Geen overnachting gedaan geloof ik maar onze dochter sliep lekker in de auto. Met de jongste pas gaan kamperen toen ze ruim 1 was, maar dat was omdat ze als baby een sonde had en ik mocht die niet zelf inbrengen, dus dat durfde ik niet aan.
    Toen de kinderen ouder werden zijn we wel eens gaan overnachten, maar ligt ook aan waar je naartoe gaat. De laatste jaren doen we 2 campings, de eerste ongeveer 8 uur van huis, de afstand tussen de 2 campings max 4 uur en de tweede camping max 8 uur van huis. Wij stoppen nu ongeveer om de 3 uur een half uurtje.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    De vraag was ook niet aan mij, maar wij deden dit ook toen de kinderen baby's waren. We vertrokken laat in de avond en de kinderen sliepen dan al, werden even wakker van het in de auto gaan en sliepen dan weer verder. Wij reden s nachts door zolang zij sliepen. Zeker wel tot een uur of 6/7. Mijn man en ik wisselden wel om uiteraard.
    Als ze wakker werden ontbijten en er even uit en dan weer een paar uurtjes verder. Nog 1 stop tussendoor en dan waren we rond het middaguur op de camping en hadden we zo'n 1300 km achter de rug.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  6. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Kom je dan niet helemaal gaar aan?
    En dan nog alles op plek etc.
    Ik doe dat wel als de kinderen mee kunnen helpen :roflmao:
     
  7. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Vanaf dat ze baby zijn met de caravan weg. De auto wordt vol geladen zodat de caravan niet overbeladen is. Dekbedden, handdoeken, ligbed, stoelen en tafel, keukengerei gaan in de caravan. Rest zoveel mogelijk in kratten en tassen in de achterbak en dat dan later in de voortent en caravan in pakken als deze staat.
    We zetten de tent samen op, kids vermaken zich wel rondom ons.

    Gerechten: spaghetti, babi pangang, chili concarne, aardappels/groenten/vlees, barbecue.

    Op de heenweg en terugweg staan we een nacht op een doorreis camping.
    2x in een ruk doorgereden maar das niet bevallen.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja gaar ben ik sowieso wel na een lange reis, met of zonder (kleine) kinderen ;). Nu ze ouder zijn is het wel makkelijker en ze helpen nu ook mee met alles.
    Maar gewoon even doorbikkelen en daarna genieten :)
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja 1 dagje gaar. Op tijd naar bed en de volgende ochtend niks meer aan de hand.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Dit idd. En liever 1 gare dag en veel (nacht)kilometers maken dan overdag een urenlang de entertainment te moeten organiseren...
     
    DQueen, Salentein en tuc vinden dit leuk.
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij rijden dus overdag maar dan ben ik ook gaat hoor, gelukig kunnen we dan inderdaad wel redelijk snel slapen. Onze kinderen zijn heel makkelijk in de auto dus entertainment is hier niet nodig gelukkig. Nooit nodig gehad ook trouwens. 's Nachts slapen in de auto is een groter probleem voor de kinderen dus wij rijden liever overdag. En zodra het donker wordt val ik in slaap dus ik vind 's nachts rijden voor ons niet veilig.
    Een neef van mij ging ook eens met vrouw en kinderen 's nachts rijden maar die gingen dus niet slapen, dat was echt drama en die zijn midden in de nacht een hotel gaan zoeken.
    Maar goed, je moet zelf inschatten hoe het met je kinderen zal gaan ;)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Na een dag rijden ben je idd sowieso gaar.
    Hier goed slapende kinderen, anders had ik het ook niet gedaan nee. Misschien rijden we als ze ouder zijn wel weer overdag, maar nu weten ze ook niet beter (vanaf dat de oudste 3 maanden is doen we het al).
     
  13. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Okee, wij hebben dus een grote katoenen tent en een ruime auto. Maar door de tent ligt de auto al zo goed als vol... dan dus nog luchtbedden, stoelen, tafel, eet en kook spul, kleren... waar ga je dat allemaal laten in de auto?
    En dan dus alleen een koelbox op stroom mee?
    Oh en er willen ook nog 2 kinderen mee, van 1 jaar en 6 jaar...
    Wij gaan al jaren een weekend weg met de tent en dat is al een hele uitdaging en nemen dan niets om te koken mee, enkel wegwerp spul.

    Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat allemaal mee krijgen... Wij boeken dus altijd een sta caravan of huisje voor de zomer
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een redelijke dakkoffer :)
    Wij hebben een inklaptafel met 4 krukjes erin, en 2 goede stoelen, meer past echt niet.
     
  15. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Dit is ons idee ook om te gaan doen (al gaan wij wat later rijden dus kunnen wel nog even slapen) ik heb alleen geen idee hoe de jongste is. Onze oudste ging 3 jaar geleden op diezelfde leeftijd gewoon slapen (tenminste haalde hem uit bed was uurtje wakker en sliep verder) ik HOOP dus dat ze gaan slapen haha. Anders wordt het een nare rit.
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Een dakkoffer, zonder gaat het echt niet passen. Wij hebben achterin tafeltje, tent, opvouwbaar kastje en koelbox staan, en dan de gaten gevuld met alles wat er maar tussen gedrukt kan worden. Bij de voeten van de kinderen liggen slaapzakken en kussens. Al het andere (4 stoelen, kookgerei, kleding, etc.) gaat in de dakkoffer.
    Nu dus wat spullen gekocht die ruimtebesparend zijn, dus hoop dat het nu makkelijker past.
     
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Het hele topic doorgelezen niet al veel tips eruit gehaald. Wij gaan dit jaar voor het eerst met de caravan van mn schoonouders weg. Deze is volledig ingericht duswe hieven niet veel zelf in te pakken.

    Wat is nou iets dat je snel vergeet?
    We blijven in nl dus alles is iig te koop
     
  18. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Een vliegenmepper
    Wasmiddel voor als je iets direct moet uitspoelen (Biotex vakantie was bijvoorbeeld)
    Knijpers en waslijn of droogrek
    Verbandtrommel
    Zaklamp
     
    DQueen vindt dit leuk.
  19. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    En een tekentang!
     
    DQueen vindt dit leuk.
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij rijden maar enkele uurtjes per dag met de kinderen. Ik denk zo’n 3x 2 uurtjes. En dan zoeken we iets leuks waarvan dan even kunnen genieten. Leuk kasteel, beekje, stadje.

    Nu gaan wij ook lang weg, de gehele zomervakantie, dus tijd genoeg over om te niksen.
     
    Youtan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina