Caravan/kampeer tips/recepten/vermaak

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door NdNk, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Dankje, ook voor @Snoopy1979
    Een dakkoffer had ik niet aan gedacht, en hebben we ook niet. Maar zou wel een goede optie zijn natuurlijk.
    Ik onthoud t voor volgend jaar.

    Goede stoelen is ook wel een must, we hebben n uj van die opklap stoeltjes die je met 4 poten bij elkaar trekt. Daar wil je geen 2 weken op zitten vrees ik.
     
  2. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij rijden met dakkoffer en bagagewagen anders krijgen wij nooit alles mee. :)
    Ik begin 5 a 6 dagen vantevoren met alvast spullen naar beneden te brengen van zolder. Ik test de luchtbedden uit en hang de slaapzakken 1 dag buiten. Verder pak ik alvast wat spullen in en kijk ik wat ik nieuw moet kopen. Ik heb een paklijst die ik elk jaar bijhoud en aanpas.
    Op de laatste dag spullen in de dakkoffer en bagagewagen. Belangrijkste spullen in de rugtas bij elkaar. Die gaat pas bij vertrek in de auto.
    Wij vertrekken meestal rond 6 uur. Dit jaar wil ik eigenlijk rond 4 uur vertrekken omdat we nu veel verder moeten rijden..
     
  3. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    We reden voor t eerst naar frankrijk toen de oudste 11 mnd was. Iedere 2 uur er even uit ook voor een voeding en wat beweging. Ik.ging ook vaak achterin zitten wanneer hij wakker was. Maar hij sliep ook veel. Ging prima!

    De jongste was 10mnd toen we naar frankrijk vertokken. Ook op max 650km van huis.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    Die nemen wij ook mee! Thuis een bonenapparaat, maar de Nespresso hebben we dan over, ideaal voor op de camping!
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Nogmaals beteft de afstand: doe wat jou en je gezin het best past! Niet iedere baby, moeder en gezin is hetzelfde. Doe vooral waar jullie je prettig bij voelen. Het moet wel als vakantie voelen!
     
    Kolibrie2, Kanarie en NdNk vinden dit leuk.
  6. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik ga eens kijken voor een nespresso... :thumup:

    En de tip van de handdoeken heb ik ook gedaan. Lijkt me ideaal.
    Mn man vond het maar raar :roflmao:
    Is dit nu prioriteit? JA :D
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Die van ons sliepen perfect in de auto. Dus daar kon je makkelijk lange afstanden mee rijden. We reden dan vaak in de nacht. En na twee uur even wisselen van chauffeur. Zonder motor af te zetten, dan sliepen ze gewoon door.
    Makkelijker dan de peuter/kleuter leeftijd. Hoewel ze altijd makkelijke auto kinderen zijn gebleven. Zelden gezeur, ruzie of huilen.

    Toen oudste 4 was en ik zwanger van jongste gingen we ook naar zuid Frankrijk. Idee was ' s nachts rijden en zoon lekker slapen achterin. Heeft ie de hele reis ons wakker gehouden met vrolijk geklets. :roflmao::roflmao: sindsdien rijden we overdag. Eventueel met tussencamping.

    Maar als het niet zo was, maar elke keer ruzie of wagenziek, dan zouden we ook niet zo ver gaan denk ik.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Toen wij nog met de tent gingen, hadden wij ook een dakkoffer. Zonder hadden we nooit alles meegekregen!
    Nu hebben we een caravan, dus ruimte genoeg.

    Wij rijden trouwens ook overdag, de eerste dag rijden we een uur of 4, gelijk na school weg. Dan over achten we. De tweede dag rijden we een uur of 6/7 naar de volgende camping, daar zijn we dan lekker op tijd om nog te kunnen zwemmen, bbqen, relaxen...
    De derde dag nog 3 uurtjes en dan zijn we er voor de eerste week, daarna zijn de reisafstanden minder ver.

    Ik wil echt niet ‘s nachts rijden. Ik ben dan zeker de eerste drie dagen bloedsjagerijnig! Ik kan daar niet tegen.
    Maar wij gaan ook 5 weken weg, dus tijd zat.
     
    Champetter vindt dit leuk.
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij gaan met een grote tent en hebben echt wel een aanhangertje nodig.
    Dit jaar gaan we helaas niet maar volgend jaar staat zuid Frankrijk op de planning :)
     
  10. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Hier hamamdoeken ipv strandlakens en alle handdoeken en het beddengoed neem ik vacuum gezogen in zakken mee. dit scheelt echt zoveel ruimte.
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    Naast wat andere al schrijven:

    Pleisters
    Een naaisetje
     
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    normaal ben ik de dagen voor de vakantie heel druk met allerlei winkels afrijden voor dingen als verzorgingsproducten, zonnebrand, paracetamol, neusspray, pleisters, insectenspul, boodschappen en al dat soort dingen. Dit jaar laat ik AH echt alles wat ik nodig heb bezorgen (komen straks tussen 16.00 en 18.00 uur) en dit geeft zo een rust. Had ik al jaren eerder zo moeten plannen. Neem dit jaar ook veel geopende verpakkingen uit de keukenkasten thuis mee zodat ik als we thuis komen niet alles dubbel in de kast heb staan.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik vond het met mijn baby's altijd een stuk betrr te doen dan met peuters! Baby's slapen over het algemeen veel meer dus krijgen veel minder van de reis mee. Laatste keer met de auto was dochter 15 maanden, de keer daarvoor 3 maanden en die rit was zoveel rustiger. Vorige zomer heb ik met de kinderen gevlogen en is man met de bus en spullen alleen gaan reiden. Dit jaar wilde ik toch graag weer samen reizen dus ben benieuwd hoe dochter (nu ruim 3) het zal doen. Als de heenweg drama word met veel "zijn we er al bijna's" onderweg dan vlieg ik terug met de kinderen.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wij zitten in een appartement op de camping maar nemen ook altijd een dolce gusto mee voor daar. Heb nu 8 dozen koffie mee, en ben nog aan het bedenken hoe ik de cups heb beste in kan pakken, die dozen nemen echt veel ruimte in beslag.
     
  15. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    In wc rollen stoppen. Zo nemen vrienden van ons ze altijd mee. En een stel.in opvang bakje in het automaat.
     
    NdNk en DQueen vinden dit leuk.
  16. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Slim, daar was ik nooit opgekomen! Heb wc rollen en keukenrollen dus daar kom ik best een eind mee :thumup:
     
  17. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Leuk topic, ik lees mee.

    Wij gaan met de tent (tunneltent met 2 slaapdelen en klein stukje voortent). Onze auto is niet al te groot en we hebben wel een dakkoffer maar geen aanhanger dus het is altijd goed uitkiezen en puzzelen om alles er netjes in te krijgen. Vermits we in Spanje blijven hoeven we geen slaapzakken mee, dus dat scheelt. Ik probeer zo veel mogelijk opplooibare spullen mee te nemen: opplooibare bekers (worden platte schijfjes als je ze ineendrukt), pan en kookpot met afneembare hendel, vouwkratten om dingen in op te bergen, etc. Hier zweren we bij de microvezel handdoeken: 1 per persoon en gewoon dagelijks spoelen en wassen indien nodig.

    Wel heb ik een campingkast gekocht en ben er heel erg blij mee. Staat in 1-2-3 en al onze kledij en schoenen passen er in. Bovenop gaan etenswaren die niet in de koeler hoeven.

    Qua kledij nemen we niet veel mee: 4-5 shirtjes per kind, 3 korte broeken, 1 t-shirt met lange mouw voor als het ’s avonds frisser is, 1 jurkje voor dochter, ondergoed en zwemkledij. Slaapkledij neem ik niet mee, ik neem een t-shirt en korte broek die je als het nodig is (en mits gewassen natuurlijk) ook als gewone kledij kan dragen. Sandalen/slippers en sportschoen en verder niets. Voor de volwassenen idem.

    Omdat we elke 4-5 dagen van camping veranderen, probeer ik echt zo weinig mogelijk mee te nemen. Eten kopen we daar wel, enkel voor de reis neem ik wat mee om te snacken. Koken doe ik op een electrisch vuurtje met 2 platen, neem geen bbq of dergelijke mee. Ik kook vooral makkelijke gerechten: pasta, rijstschotels, vlees/vis met slaatje en aardappelen.

    In de tent orden ik, behalve de kledij in de campingkast, alles in vouwkratten: eentje voor het speelgoed van de kinderen, eentje voor tentspullen (touwen, laders, verlengsnoer, ducttape, schaar, etc. ), eentje voor allerlei (toilettas, ehbo kit, etc.). We nemen 1 toilettas mee voor ons 4: douchegel/shampoo 2-in-1, deo, 4 tandenborstels, tandpasta, nagelschaar, zonnebrand, haarborstel en dat is het zo een beetje...

    Tot nu toe stuwde ik de auto helemaal vol met plastiek tassen, maar dat bevalt me niet zo echt. Omdat we om de 4-5 dagen verhuizen, wil ik het nu eenvoudiger maken. Want probeer na de eerste verhuis maar eens alles terug te vinden...

    Dus nu ga ik het zo proberen:

    In de kofferbak: Tent + klaptafel vuurtje + tafel met 2 krukjes en 2 eenvoudige plooistoelen + campingkast + luifel + parasol voor strand

    In de dakkoffer: 2 weekendtasjes voor man en ik, 1 weekendtasje voor de kinderen, 1 zakje met boeken, electrische kookplaat, 1 zak met 2 onderlakens, 2 lakens en handoeken, 2 luchtbedden.

    Speelgoed van de kinderen en koelbox op de achterbank.

    Hoop dat het lukt en dat ik niet te veel tetris moet spelen...
     
  18. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wow, wat een organisatie :roflmao:
    Goed bezig!

    Ik had het thuis al genoemd, het is eigenlijk niet zo dat we echt ontspannen ofzo op de camping. Het is altijd druk en de hele dag in de weer met kinderen, hond etc.
    Maar we vinden het toch leuk en kijken er enorm naar uit :D
    Deze week toch maar eens de caravan alvast voorbereiden.
     
  19. Podiki

    Podiki Lid

    9 jul 2018
    13
    3
    3
    Vrouw
    Haha inderdaad het is even hele organisatie:confused:
    Maar dat maakt he took wel leuk he:thumup:
     
  20. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Voorpret noemen we dat hier ;)
     

Deel Deze Pagina