Welke meubels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelon84, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wij zijn toe aan nieuwe meubels. onze oude zien er niet meer uit (krassen en deuken) en toe aan iets nieuws. dit was trouwens een serie van de leenbakker. waardeloze kwaliteit. was ook onbehandeld, en we hebben katten, alleen al bij op de tafel springen (wat ze niet mogen maar ja;) je bent er niet altijd) komen er krassen op.
    wij zoeken dus stevige meubels die tegen een stootje kunnen en af te nemen zijn. het zou natuurlijk ook leuk zijn als ze mooi zijn en betaalbaar.
    geen zwart of wit, ik hou heel erg van teak maar dat kun je ook niet zo afnemen met een doekje he?
    wat hebben jullie, bevalt het of wat raden jullie aan?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Deze hebben mooie meubelen:
    De goedkoopste meubelen online!

Hier hadden wij eerst besteld, maar dat heb ik geannuleerd. Want mijn man + vader hadden een heel mooi idee! Mijn vader is meubelmaker, mijn man is ook erg handig en ik wil heel graag van die steigerhouten meubelen.
    Die gaan we dus zelf maken ( tenminste, mijn man en vader )
    Een eettafel ( 200x100 cm ) met een bank aan 1 kant ( los ) en 3 stoelen aan de andere kant.
    Een salon tafel ( 100 x 100 ) zelfde stijl als eettafel. Dressoir van 240 cm. Een speelgoed kist voor de kleine.

En dan ook direct 2 banken + tafel voor buiten. Kussens moeten we wel bestellen is wel duur, maar nog altijd niet zo duur als een hele set.

En heeeeel erg mooi! Wel ontzettend veel werk ( schuren etc. ) maar dan heb je wel hele stevige, mooie meubelen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo'n eettafel, alleen dan nieuwere planken en een white wash er over:

Steigerhouten eettafel | vergadertafel | meubels | Steigerhoutenmeubelshop.nl | Steigerhoutenmeubelshop.nl | Steigerhouten meubelen | Lounge, tafels, stoelen, kasten, (toon)banken en meer..

Dressoir:

Steigerhouten TV meubel – TVkast | Steigerhoutenmeubelshop.nl | Steigerhoutenmeubelshop.nl | Steigerhouten meubelen | Lounge, tafels, stoelen, kasten, (toon)banken en meer..

Maar goed, ik wil wel alles in een white wash, dan wordt het een beetje grijzig.

Zijn ontzettend stevig en ze kunnen tegen een stootje met 2 van die kleine monsters straks.

4. Madelon84

heel erg mooi aszz! steigerhout vind ik ook super, maar idd vrij prijzig.
    Hoe zit het daarmee met kringen? moet je altijd viltjes onder je kopje/glas leggen? want daar wil ik dus vanaf. ik wil er gewoon een doekje over kunnen halen.
    bij onze huidige meubels moet ik altijd opletten en mensen erop wijzen dat ze hun glas/kopje op het viltje moeten zetten;) want anders krijg je meteen kringen die je nooit meer weg krijgt.

die site zet ik ook even onder favorieten, ze hebben hele mooie spullen!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Weet ik eigelijk niet, maar ik vind het niet zo'n probleem om onderzetters te gebruiken.

Het is inderdaad vrij prijzig als je ze 'kant en klaar' koopt, maar als je ze zelf kan maken scheelt het heel veel geld.
    Alles is hier al uitgetekend en berekend.
    Dat wordt zo direct dus een kwestie van zagen, heeeeel goed schuren, in elkaar zetten en behandelen met white wash.
    Ik ben heel erg benieuwd of het wat wordt.
    Wij hebben dan ook mazzel dat mijn vader meubelmaker is. Al het benodigde apparatuur hebben we al, er is een groote loods waar wij het kunnen maken.

6. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Ken je toevallig meer mensen die hier besteld hebben Aszz?
    Wij hebben daar een hele mooie meubelserie gezien maar als we ervaringen over die zaak gaan zoeken komen we een heleboel negativiteit tegen op het internet qua in contact komen met hun en dat je de meubels niet van te voren kan zien.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nope, ik heb ook het e.e.a. gelezen op internet, maar ook een hoop positieve reactie's.
    Anders bestel je eerst 1 ding, kijken of het wat is en dan eventueel de rest bestellen. En anders retour zenden.

8. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben onze salontafel van teak "geverft" met parketlak. Ideaal geen krassen en je kunt het gewoon met nat afnemen.

9. Madelon84

hee, dat is handig! ziet het teak er dan niet heel anders uit? glanzend, of donkerder?
    maar dat is echt ideaal, dat je het gewoon met nat kan afnemen.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren begonnen met mijn koloniale meubels met wit zijdeglans lak te verven en vandaag 2de laag aangebracht.Eettafel is zo goed als klaar, nu nog drogen en tv kast mag nog wel 1 keertje voor de finishing touch morgen.Wilde graag nieuwe witte meubels maar geen meubelcentjes en nu heb ik nieuwe meubels voor 15 euro! hihi.Nog wel even ergens anders nieuwe eettafelstoelen scoren want heb riete stoelen en past er totaal niet bij, of ik ga ze spuiten? Hmm nog even denken.Heb mijn eettafel en tvkast 5 jaar terug gekocht bij Leen bakker en heeft al de nodige verhuizingen achter de rug en ik verplaats nogal graag dus was ook wel te zien op een gegeven moment en zie er nu niets meer van, eventuele deukjes/diepe krassen heb ik lekker dik geverfd.
    Vetoef nu ook al hele dag met dochter in de slaapkamers neheb speelgoed naar haar slaapkamer verhuisd hihi

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben teakmeubels maar ik maak ze gewoon schoon met water en schoonmaak middelen hoor. En ze zijn na 2 jaar al ontelbaarkeren schoongemaakt en ze zien er nog super mooi uit!

Krassen enz zitten er niet op omdat het super hard hout is en van goede kwaliteit en als er stof op ligt (is hier zelden) zie je niet en dat heb je met donkere meubels wel.

Suc6 met kiezen

12. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Als het licht erop valt zie je wel dat het gelakt is, dan glanst het een beetje maar ik vind het niet storend. De kleur is niet veranderd.

Deel Deze Pagina