Volgende maand willen we een week/2 naar spanje met het vliegtuig. Nu is Sylvano vreselijk onrustig en nieuwschierig dus die gaat echt niet stil zitten zonder zijn water rozijntjes enzovoort. Heb zelf nog nooit gevlogen dus geen idee, weet dat de buggy mee mag maar zijn kleding enzo moet bij ons in? En handbagage Mag dit mee: Babypotjes fruit/groente rozijntjes Nuby beker met water?/ leeg? Speelgoed Enzovoort. Misschien iemand nog andere tips om mee te nemen? Had zelf bedacht?: Iets tegen diarree ORS Paracetamol enzovoort.
Alleen over drinken doen ze moeizaam: meestal mag 1 fles of beker voor je kleintje wel mee, de rest gaat onverbiddelijk de prullenbak in. Voor het overige mag je gewoon alles meenemen, alleen medicijnen (buiten de huisapotheek natuurlijk) moeten wel op naam staan. Hoeveel kilo hij mee mag nemen hangt af van waar je geboekt hebt, bij sommige maatschappijen mag je 10 kilo voor een baby meenemen (al dan niet inclusief buggy), bij anderen niets. Dus dat moet je even in de voorwaarden van je maatschappij nakijken.
Van de vloeibare dingen mag je max 250 ml per tube of flesje meenemen. De rest van je lijstje mag gewoon mee. Denk er wel aan dat je per betalende persoon maar 1 stuk handbagage mee mag nemen. Een handtas is dus ook handbagage en mag je verder niks meenemen. Zou een kleine trolley meenemen en geen handtas.
Water mag de ene keer wel mee, de andere keer niet... Maar als ze je beker leeggooien, mag je achter de douane gratis de beker weer laten vullen (alleen voor de baby dan!) verder mag alles mee. Zou extra eten (fruit/potje/koekje ofzo) meenemen gewoon voor de zekerheid. Verder had ik alles wat in een luiertas ging bij me en een beetje extra. (in een rolkoffertje die als handbagage mag) Veel plezier
gewoon een leeg Spa flesje mee nemen en direct aan boord vragen of ze dit willen vullen. Een babypotje moet mee mogen (niet zelfgemaakt.. wel zo'n Nutricia ding) Medicijnen mogen gewoon mee... mits niet vloeibaar. Ik neem mee aan boord: - leeg waterflesje - twee kleine flesjes diksap (2 x 100 ml) - twee rietjesbekers - gesmeerde boterhammen (we vliegen om 5:00!) - wat lekkers - en voor beide kinderen verrassingen - dvd speller + dvd's - kleine tube niveau (het is droog in het vliegtuig) - extra kleding voor beide (je weet maar nooit!) Wij mogen 4 x 25 kg mee nemen maar gaan maar één week dus 2 koffers worden het en de buggy (omdat we vroeg heen vliegen en laat terug). Kleding gaat al sinds jaar een dag bij ons in de koffer. Anders heb je ook te weinig handen vrij als je met twee kinderen reist Het moet maar passen. Handbagage: twee stuks (papa: volwassen spullen en mama: kinderspullen)
Nou hier ging niets de kliko in haha, maar goed.. zal wel geluk gehad hebben ofzo. Denk dat ik in totaal wel een liter aan drinken bij me had en was allemaal geen probleem.
Babyvoeding mag wel mee hoor... Ik had zelf pakjes Nurtilon mee en was geen enkel probleem. Staat trouwens ook gewoon op de website van Schiphol vermeld wel
Er zijn brikjes te koop met kunstvoeding, 250 ml. Daarvan had ik er 2 in de handbagage, ook op de terugreis. Gewoon laten zien, daar wordt een uitzondering voor gemaakt. Verder had ik rozijntjes, rijstwafels, sultana's mee. Qua vermaak had ik afleveringen van een tekenfilm op m'n telefoon gezet, wat leuke spelletjes apps, kleurboekje en kleurpotloden, puzzel, boekjes.
Hoe zit het met zonnebrand shampoo cremespoeling enzovoort? Moet ik dan van die kleine verpakkingen mee gaan nemen? *zucht* heb mega dik en lang haar..
Als degene die je controleert een beetje schappelijk is scheelt het veel maar ik heb al meerdere keren pakjes drinken weg moeten gooien. Die ik dus ook niet meer meeneem. TS, ja al dit soort dingen mogen wel in je koffer, alleen niet in je handbagage. Lees de link op de vorige pagina even door