Goede paklijst

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 11 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wie heeft een tip voor een goede kant en klare paklijst. Ik heb er al zoveel geprobeerd maar of de helft mist, of veeeeel te uitgebreid.
    Ik wil eigenlijk wat georganiseerder gaan pakken voor de vakantie en de lijst dan jaarlijks bijwerken.

We gaan drie weken met 3 kinderen naar een bungalowtent op een camping in Nederland.

Maar jeetje hoeveel handdoeken neem je dan mee? En beddengoed ligt erop, maar voor 3 weken is dat te lang, neem je dan mee van huis of huur je nieuwe.
    En hoeveel lange broeken/truien?
    Wel of geen jas?

Ik heb altijd veel te veel mee. Dit jaar een kleinere auto, dus moet nu wel wat georganiseerder worden hahaha.

Vorig jaar miste ik een dikke trui voor de avonden. Had er maar 1 mee, maar die was nat geworden en door de regen.. balen dus

Ik ben dus nu wel heel benieuwd hoe anderen dat doen en met welke lijst bijvoorbeeld.

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik was altijd, alles, dat scheelt met pakken :D Wat ik niet bij heb? Dat koop ik daar! Geen stress hoor, ik pak een uur van te voren alles in. Ik zorg dat alle was weg is, zodat ik nergens naast grijp. Zwemspullen, want bikini’s koopt niet zo makkelijk, medicatie en paspoorten,….de rest is zo gekocht als blijkt dat ik geen sokken bij had of zoiets :roflmao:

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat een heerlijke insteek! Dat had ik vroeger ook, maar nu met de kinderen niet meer. Iets met loslaten ofzo denk ik ook wel..

Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Ik heb ooit eens in Excel een lijst gemaakt, in de beginjaren na de vakantie wel aangepast op hoeveelheden en wat echt overbodig was, en dan nog aanvullingen wat ik gemist had.

Die gebruik ik elk jaar weer.
    Vooral handig voor de "o ja" dingetjes.
    En elk jaar nog wat kleine aanpassingen qua medicatie, of qua soort kleding afhankelijk van waar we heen gaan.

Dus als ik jou was zou ik er gewoon even rustig voor gaan zitten en zelf zo'n lijstje maken.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Er even voor gaan zitten inderdaad. Ik heb een hele uitgebreide lijst in Excel. Wij kamperen met een eigen kampeermiddel dus veel spullen nodig.
    Maar ik heb van kleding en handdoeken niet de aantallen uitgespecificeerd. Dat is helemaal afhankelijk van de leeftijd van de kinderen, de bestemming en het weersvooruitzicht. Meestal handdoeken voor een week mee en dan tussendoor 1x wassen.

Baileyy vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Het maakt zo enorm uit wat je gaat doen, wat je zelf prettig vindt, of je ergens kunt wassen, enz. Ik vind een standaard lijst dan ook altijd weinig zinvol. Wat je beter kunt doen is bijhouden wat je meeneemt en dan na de vakantie kijken wat je niet gebruikt had of eigenlijk te weinig bij je had (zoals een extra trui voor de avonden ;)) en op basis daarvan je lijst aanpassen.

Handdoeken nemen wij vaak voor een week mee (we hebben ook niet voor drie weken ;)) en dan wassen we die daar. Kan ook gewoon in de droger, dus geen gedoe met waslijnen ed. Kan met beddengoed ook of inderdaad nieuwe huren als je het daar huurt.

Verder kleren voor een week, mits je daar kunt wassen natuurlijk. In Nederland neem ik altijd minstens twee lange broeken mee (vaak twee jeans en een joggingbroek) en ook minstens twee truien (vaak twee truien en een vest). Jas zou ik in Nederland ook altijd meenemen, al is het maar voor de avonden.

Baileyy vindt dit leuk.
  7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit idd. Het is ook echt afhankelijk waar je heen gaat en wat je gaat doen, als je in nl blijft heb je ook warmere kleding nodig dan in zuid Spanje.

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier gaan vaak voor 1 week handdoeken mee en wat hydrofielen. Die zijn ideaal en drogen makkelijk op. Zijn dun …

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik heb een vaste lijst op mijn computer. En dan voor vakantie, maar ook een lijst voor bv weekendjes weg. Die loop ik iedere keer voor gebruik door om te kijken wat nog actueel is. Zo heeft zoon de eerste paar jaar van zijn leven dingen nodig gehad, die er nu niet meer op hoeven. En dat haal ik er dan vanaf en vul aan met dingen die wel actueel zijn.

Verder heb ik een lijstje op mijn telefoon. Als me dan zo tussendoor iets te binnen schiet, dan noteer ik dat daar. Op die manier kan ik dat ook weer op de lijst zetten, zodra ik daar mee aan de slag ga en kan ik het niet weer vergeten.

En het komt ook voor dat ik op vakantie nog iets mis en ook dat noteer ik in mijn telefoon, zodat ik na de vakantie mijn lijst kan aanpassen.

Oude lijsten bewaar ik wel altijd. Ik sla ze op met een jaartal en zo kan ik altijd checken of daar nog iets nuttigs bij staat. Dit jaar gaan we bv niet naar het buitenland, dus zal mijn lijst iets anders zijn. Ik kan dan terugkijken bij een oude ‘Nederland-lijst’ en volgend jaar kan ik weer een lijst checken waarbij we wel naar het buitenland gingen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Zo doe ik het precies, heerlijk dat er nog meer zulke mensen zijn:D
    Al kijk ik ook wel eens ergens over heen, want ik heb vorige week de zwemluiers er nog afgehaald. Kinderen zijn 8 en 12:roflmao: en dus al 5-10 jaar zindelijk.

NiVa0230 en Adje vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Ik heb ook wel lijsten op de computer gehad, maar die zitten ergens heel diep in het archief. Het is voor mij onderdeel van de vakantie voorpret om lijsten te maken. Daar begin ik dagen van tevoren mee. Wisselt toch ook per trip wat je nodig hebt en hoe makkelijk je dingen kan bij kopen. Als ik naar het land van mijn man ga, moet ik daar mijn kleding op aanpassen en zorgen voor genoeg maandverband en tampons,
    en gaan er nette hakken en sieraden mee, maar kunnen mijn bergschoenen thuis blijven. Nu naar Italie gaan er snorkels bij en heb ik die hakken niet nodig.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    helaas ben ik geen lijstjes mens. al lijkt het me fijn hoor dat je precies zo'n lijst hebt die je helemaal afloopt. maar voor iedere vakantie, iedere bestemming zou ik dan een andere moeten maken. want naar een huisje op een vakantiepark neem ik andere dingen mee, naar een camping met tent, en op een vliegreis is het weer een ander iets. ieder jaar hebben de kinderen ook weer andere dingen nodig. dus ik kijk gewoon per keer. voor de tent vakantie staan alle spullen op zolder, dus als ik die heb dan hoef ik nog maar kleding op te zoeken en dan kunnen we gaan. alles wat ik niet bij me heb heb ik of niet perse nodig. of koop ik wel. ook als mijn vest nat is, of het luchtbed opeens lek, of weet ik het, onderbroeken vergeten hebben ze ook in de supermarkt in frankrijk of bij de zeeman in groningen wel hoor.

handdoeken neem ik max 2 per persoon mee. ik was ook altijd ik neem namelijk ook niet voor 3 weken onderbroeken mee. ik probeer voor 1 week aan spullen mee te nemen, zodat ik altijd wat heb, en na 1 week moet ik even wassen.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    Wat mij helpt is schiet iets te binnen schrijf het direct op. En ik doe dingen wat ik niet echt nodig heb alvast in een krat als ik ze tegen kom.

Ik ben dit jaar helaas vergeten mijn boeken op de e reader te zetten en onze snorkel spullen. Boeken is gelukkig opgelost en snorkel spullen kopen er helaas daar wel.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    als je een accommodatie huurt, heb je niet 3 weken lang dezelfde beddengoed, dan krijg je per week nieuwe (maar dat zou ik sowieso navragen)!

We hebben weinig ruimte in de auto, dus minimaal ingepakt (daarom gaan we dit jaar met 2 auto's... dit kan ook omdat we op 1 uurtje rijden zitten hahahaa)

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik gebruikte vroeger met de caravan of in huisjes twee verschillende standaardlijsten die ik gewoon op de computer had staan en dan even bijwerkte voor de desbetreffende vakantie.
    Is even werk, maar dan heb je wel een lijst die helemaal voor jou passend is, want die lijstjes op internet vond ik op sommige stukken veel te uitgebreid en andere onderdelen juist weer te beperkt. Ik heb er bijv ook zoveel x ondergoed/sokken, zoveel t-shirts etc. op staan.

Nu hebben we een camper waar alles eigenlijk al in ligt, en hoef ik meestal alleen wat kleding en eten voor de eerste dagen te pakken. Daar schrijf ik een lijstje voor op een boodschappenbriefje als het nodig is, maar kan ik ook wel uit mijn hoofd als het moet.

Dingen die uit de camper komen, zoals bv handdoeken die gewassen moeten worden, gaan na het wassen gelijk weer in een tasje of krat om terug te gaan in de camper de volgende keer.

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ohhh goede tip!! Heb nog stapels hydrofiele liggen ja. Die gaan op de lijst.

18. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik ben wel van lijstjes, herinneringen in mijn telefoon, notities etc..
    Maar als we op vakantie gaan doe ik dat echt nooit..
    geen dakkoffer, geen spullen voor het raam achterin en geen tassen tussen de voeten bij de kids ofzo..
    Mijn man verbaasd zich er ieder jaar weer over; alles past altijd.. en alle ruimte die over is benut hij met extra’s..
    goed netjes stapelen, en goed kijken wat je niet gebruikt hebt.. dat hoeft jaar erop niet meer mee hoor..
    En ik neem alleen kleding, handdoeken etc mee. Geen boodschappen! Doe ik daar wel.. en er relaxed in staan; wat je vergeet kun je altijd kopen..
    Als je maar je paspoort/geld en goede zin bij je hebt! Komt alles goed!

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Dat vind ik inderdaad knap! Wat voor auto heb je? Wij hebben een polo, en zijn met zn vieren. De achterbak is tetris style gevuld, en de kinderen hebben wel eea aan hun voeten en tussen hen in. Sowieso een tas met eten voor onderweg bij hun voeten. De hoedenplank houdt hij wel altijd vrij.

Ik had t er van de week nog met man over, hoe relaxed zo'n werkbusje zou zijn op vakantie. Gewoon alles erin pleuren, inclusief fietsen van de kinderen (ze hebben een mountainbike maar die kan dus niet mee naar de bergen), en gaan zonder nadenken.

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bij ons heeft iedereen een tas. Boodschappen doen we daar. Maar ja dan komt de tas met zwemspullen/bandjes, de tas met spelletjes/boek per kind, tas met handdoeken, tas met nog wat handdoeken en keukenspullen, tas met buitenspeelgoed, tas met camera ipad nintendo, tas met toiletspullen/tassen.Dat tikt dan nog wel aan. De stepjes van de kinderen, loopfiets voor de jongste..

Deel Deze Pagina