Wij willen eigenlijk graag een caravan of vouwwagen aan schaffen... Echter hebben wij een hond die mee moet, en een kleuter van 2 wat echt een draak is. Wat is het handigste? Ook kwa rijden? Wij houden van bergachtige omgevingen. En ook echt een eind rijden. Graag van plek naar plek. Dus evt verschillende campings. We willen geen camper omdat we dan de omgeving niet in kunnen trekken. Onze oudste heeft een aangepaste fiets etc dus kunnen zijn 3 wieler niet mee nemen. We hebben absoluut geen verstand van kamperen. Maar het lijkt ons dus wel echt super leuk. Vandaar de vragen.
Heb je misschien kennissen met een caravan? Dat je die een keer een weekend kan uitproberen op een camping? Zelf alleen ervaring met een tent .
Als ik gewoon moet kiezen tussen caravan en vouwwagen, dan absoluut een vouwwagen. Qua bergen en lange afstanden is voor een vouwwagen geen probleem. Maar het wisselen van plek naar plek is met de meeste vouwwagen niet handig. Dan zou ik echt naar een vouwwagencentrum gaan om zelf te kijken wat je ziet zitten. Wij hebben nu een 123 opzetsysteem, dat is al veel handiger en sneller dan de "buizen vouwwagen" die we eerder hadden, maar het blijft alsnog wel een pak meer werk dan een caravan waar je alleen het luifel uitdraait bijvoorbeeld. Als je wel van plan bent aan een caravan ook steeds een echte voortent aan te zetten, dan maakt het weer weinig verschil met een vouwwagen. Maar de meeste mensen die doortrekken draaien alleen het luifel uit van de caravan. Met slechter weer moet je dan dus met 2 kinderen en hond in je caravan zitten. Met een tent aan caravan of vouwwagen heb je veel meer ruimte.
Geen antwoord op je vraag, maar wij hebben zelf een camper en dat je dan niet de omgeving kan intrekken is een misverstand hoor. Wij hebben (afhankelijk van hoe lang we ergens staan) de luifel uitgedraaid. Die is in 1 minuut ingedraaid en dan is het stekker loskoppelen en gaan. Wat betreft de aangepaste fiets denk ik dat je die met een camper ook kan meenemen, er zijn mensen die 3 fietsen, of hun scooter of zelfs motoren meenemen.
Wel met een camper, maar dan ook met voortent etc. Dus was best gedoe om op te zetten. Toen met de fiets de boel verkend was ook echt heerlijk
Bij de caravan moet de voortent er dan ook aan, met de hond helemaal het is een dalmatier x labrador dus een grote hond. Het is meer Dat we dan bevoorbeeld richting Spanje of diep in Frankrijk zouden willen. En je dan een soort van 4 nachten ergens kan gaan staan als doortrek. Maar met vouwwagen kan je natuurlijk ook er voor kiezen te stoppen. En gewoon in een hotel te overnachten.
Dat kan zeker, en ook met een vouwwagen kan dat hoor. Als je als doortrek aan de caravan ook een voortent gaat doen, dan is een vouwwagen niet echt meer werk. Dan maakt het qua tijd dus niet echt uit voor de keuze. Ik zou je sowieso aanraden naar 1 van de grote centra te gaan en in allerlei vouwwagens en caravans binnen te stappen om het te zien.