In de herfstvakantie gaan wij naar Mauritius, mijn 3 zoons zijn dan 6, 4 en 1. Bij het boeken dacht ik nog 'doe ik ff met m'n mannen' maar tijdens de autorit naar Spanje kwam ik erachter dat zo'n lange reis toch wel pittig is in je eentje met 3 kleintjes. De vlucht duurt ongeveer 14 uur, we vertrekken 's avonds laat dus ik hoop eigenlijk dat ze de reis grotendeels slapend zullen doorbrengen. Tablets gaan in ieder geval mee om de 2 oudsten bezig te houden als ze wakker zijn in het vliegtuig maar wat is nou nog meer geschikt om ze bezig te houden in een vliegtuig? Heeft er iemand ervaring met zo'n lange vlucht met meerdere kinderen?
Ik moest er niet aan denken... 14 uur is heel lang. Zeker als je alleen bent en met 3! Kinderen een kind van 1 heeft waarschijnlijk weinig zin om zo lang stil te zitten. Die kan weinig met een tablet en wil lopen of bewegen. Ook vraag ik mij af wat je doet op momenten dat jij zelf naar de wc moet. Of even niet kunt opletten (douane, inchecken, koffers etc). En wie let op de overige kinderen als je met 1 bezig bent?? 4 en 6 kunnen misschien even wachten. Maar wat als die naar de wc moeten, spugen of ongelukje. Een kind van 1 kan niet even zonder toezicht. Waarom ga je dit doen? En waarom vliegt er niemand mee?
Als je eenmaal in het vliegtuig zit zal het wel gaan. De weg naar en van het vliegveld met alle koffers en zo, en transits en het lange wachten, dat is naar mijn idee het vervelendste.
Ik zou ook sowieso stoelen boeken. Je jongste gaat bij jou op schoot. Je hebt er niets aan, ons commentaar, maar het lijkt me een behoorlijke onderneming, zeker ook omdat het dus zomaar kan dat je 14 uur een dreumes op schoot hebt..
Geen bezigheid maar wel een handigheid: opblaas 'blokken' die je in de beenruimte kan klemmen. Zo vergroot je het zitvlak en kunnen de kinderen ook in een andere positie liggen/zitten dan gewoon rechtop.
Is het een noodzakelijke reis of ga je voor je plezier? In het laatste gevallen denk ik... wat doe je jezelf èn je medepassagiers aan!
Lieve hemel ik moet er niet aan denken maar goed daar vraag je niet om. 14 uur is idd heel lang. Ik zou nog iets meenemen van kleur/activiteiten boek en kleurtjes/pennen. En verder maar genoeg eten en te snacken en verder verstand op nul en gaan. Succss
M'n beste vriendin heeft daar de liefde van haar leven ontmoet en gaat trouwen. Haar ouders vliegen al twee weken eerder en verder gaat er niemand uit Nederland heen, vandaar alleen. Het is gelukkig een rechtstreekse vlucht dus geen gedoe met nog een keer overstappen enzo. Mijn jongste is de makkelijkste baby die ik ooit heb gezien, je hoort hem nooit dus wat betreft overlast voor de overige passagiers maak ik me weinig zorgen. Hij krijgt nog volledig borstvoeding dus ook geen gesleep met flesjes en voeding en opwarmen enzo. Maar inderdaad, dingen als zelf naar het toilet gaan zie ik nog niet helemaal voor me... Ik neem de kleinste in een drager mee en zal qua bagage echt minimaal moeten meenemen, 1 grote Samsonite voor alle kleding en de 2 oudsten en ik nog een kleine trolley voor handbagage. Zouden ze die tijdens de vlucht onder hun stoel mogen zetten zodat ze erbij kunnen als ze wat willen pakken?
Tijdens vlucht wel. Alleen met landen en opstijgen moeten ze in de bagagebak. Ach kom vast goed joh. Denk maar zo wat is nu 14 uur op een mensenleven hahaha. En idd kan jou die medereizigers rotten. En moet je plassen is er vast wel een lieve dame of stewardess die effe op je baby wil letten hoor. Veel plezier
Baby neem je gewoon mee naar de wc, niks geen problemen.. Grote kans dat de kleine in slaap valt tijdens/na het opstijgen, en anders even aan de borst en dan is het ook vaak al snel goed In het vliegtuig heb je ook tv schermpjes met allemaal films erop.. daarmee vermaken je kids van 4 & 6 zich vast wel een hele tijd Verder mss wat kleine cadeautjes kopen voor onderweg waar ze zich mee kunnen vermaken..
Inderdaad, ik zie mensen toch nooit meer haha Maar het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik moet plassen en de baby mee gaat in de drager op mn buik
Bedankt voor de tip! Vond met Google 'Legs Up' Opblaas Vliegtuigbedjes, die lijken me ideaal! Kleinste heeft ook een eigen stoel dus die zou dan ook eventueel even kunnen liggen zodat ik hem niet steeds op schoot hoef te houden.
Respect hoor!! Onze dochter is gek op de stickerboeken van Depesche misschien is dat nog wat? Verder zou ik rietjesbekers meenemen voor de oudsten, Minder kans op geknoei...
Ik vind het heel cool dat je dit doet met je 3 kids! Het komt vast goed hoor! Je kan sowieso vooraf even het cabinepersoneel vragen of zij eventueel op willen letten als jij gaat plassen. Of vooraf even naar je luchtvaartmaatschappij bellen. Dan noteren ze het en zou het al bekend moeten zijn voor vertrek. Even over die trolley: is het bij die van jullie handig om er snel iets uit te pakken als hij bv bij je stoel staat? Misschien is het handiger om je oudste 2 een eigen rugzakje mee te geven waarin hun speelgoed zit. Dan kan de trolley lekker in die bak bovenin blijven liggen. De ruimte bij je benen is megakrap en dus heel onhandig als er zo’n ‘lompe’ trolley staat waar ze iets uit moeten halen.
Wel even checken bij de luchtvaartmaatschappij of ze dit toestaan. Niet afgaan op wat ze op zo’n website zeggen!
Leuk die stickerboeken! Kende ze helemaal niet, bedankt voor de tip! Kleurboeken vinden ze allebei stom en het zijn trouwens ook geen jongetjes om dingen met scherpe punten en inkt erin te geven dus dan is dit wel ideaal. Lekvrije bekers hebben we dus die gaan sowieso mee.
Ik vlieg al 17 jaar (klm) maar hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.... @Lunarosa, in de galley zal je zeker een stewardess vinden die wil helpen. Bij mij zijn ze in ieder geval altijd welkom, heerlijk, even een babytje vasthouden Oh en denk aan eventueel bestellen van een kindermaaltijd (Of 2)
Ze hebben van die rugzakken op wieltjes zeg maar met allemaal zijvakken met ritsjes dus dat moet wel lukken. Mijn trolley is wel lomp groot, maximaal toegestane afmetingen dus die zal in de bak moeten.
Hoop dat wel net zo'n stewardess als jou treffen op de vlucht! En anders gaat ie maar mee hoor. Kindermaaltijden kon ik gratis bijboeken dus die zijn geregeld!