Caravan, waar slapen kids?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mammaaa, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben een caravan met 6 slaapplaatsen.
    Een stapelbed aan de achterkant, rondzit in het midden en Frans bed aan de voorkant, wij hebben de caravan ook gekocht ivm het aantal slaapplaatsen. Kun je geen andere kopen waar alles in past?
    Anders een pop up tent in de voortent, hoewel mijn 6-jarige daar niet in zijn eentje zou gaan liggen.
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ik sliep als 6 jarige al in m’n eigen tentje ik vond dat geweldig!! Zelfs boos toen m’n ouders m’n uit m’n tent hadden gehaald toen het onweerde.
    Misschien gewoon eens samen kijken wat ze wil etc, of keer in nl uitproberen.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Nee klopt. Wij gaan altijd met onze eigen tent op pad. En ik dacht als het in een tent past, moet het in een caravan toch ook passen, maar dat blijkt dus van niet :D
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Je hebt van die stapelbedjes voor caravans, de kleine eronder de 6-jarige boven. https://www.kampeerwinkelvoorthuizen.nl/product/slapen/hangbed-en-stapelbed-toercaravan/

    Mijn dochter aankomend jaar 8, maar gaat ook echt nog niet in een tentje. Vind ik eng, gaat niet gebeuren ;), in jullie situatie zou ik een zijtent kopen voor aan de voortent en daar zou ik zelf, of in ons geval mijn man, gaan liggen en mijn dochter in de caravan.

    Wij hebben een Caravalair Family 466. Die is lichtgewicht en geschikt voor veel (niet alle) auto’s. Trekgewicht 1200 kilo, wij hebben dit laten verhogen naar 1300. Dit is een caravan met een vast tweepersoonsbed voor, zitje in het midden en een stapelbed achter. Ideaal.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  5. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Toch vind ik dit niet helemaal vergelijkbaar. Een tentdoek versus een caravanwand zit toch een wezenlijk verschil tussen. We hebben pas net een caravan hoor maar het verbaasde mij hoe goed geïsoleerd dat ding is. Natuurlijk hoor je wel geluid maar veel verder weg dan in de vouwwagen die we hiervoor hadden.
    Op het moment dat er wat is dan hoor je dat eigenlijk niet (tenzij ze hard gaan gillen )
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Ha ha nee dat is echt een verschil!
     
    Feye vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.933
    113
    Vrouw
    Dat hadden wij vroeger ook. Eerst een 3 persoons voor broertje zus en mij. Later ieder een eigen tentje. Broertje was toen 3 geloof ik ( met ons drieën) en voor het eerst alleen in eigen tentje toen hij vijf of 6 was.
    Als het ok is voor de kinderen, dan is het ok. Je hoort toch alles.
    Onze oudste zoon is nu tien. Mag een eigen tentje, maar vind het nog veel te gezellig bij ons in de grote tent.
    Ok ook goed.
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Ik lag met 4 jaar al alleen in een tentje en vond dat fantastisch. Eerste nacht zou mijn vader bij mij komen liggen maar die heb ik er uit gestuurd. Het was immers MIJN tent :rolleyes: Had daar wel een lampje en er lag een babyfoon zodat ik kon roepen als er iets aan de hand was. Ouders lagen een meter verderop in hun tent.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  9. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Slimme tip de babyfoon
     
  10. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Als ik je verhaal zo lees, is dan een uwis bed niks voor jullie? Zo ideaal en ruimte besparend? Foto als voorbeeld..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Bij ons sliepen ze in de aanbouw in de voortent.
    De oudste afgelopen jaar in een tentje, dat was haar goed bevallen, hoewel ze het geluid wel harder vond.
    De jongste wil nu ook graag in een tentje (dan 8)
     
  12. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Heb je dan een treinzit? Wij deden het met kleintjes zo: tafel inklappen, maar bed niet uitschuiven... Campingbed(kan ook prima zo'n Deryan tentje zijn) op de bank en tafel, over de lengte van de caravan zeg maar, onder het raam.
    Oudtse sliep gewoon op de lange bak, aan de achterzijde van de caravan (duidelijk omschreven hoop ik, anders, zoek ik een foto)
     
  13. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Das niet waar, wij hebben een treinzit, met aan de achterzijde toilet en ene bankje van 140cm. Dan de tafel met aan de andere kant ene bankje van 90cm om er een bed van de maken, moeten wij een klep omhoog zetten met ene pootje. . Dat zorgt ervoor dat de loopruimte tussen bed en keuken nog maar zo'n 30cm is...
     
  14. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Zie nu dat gezien de leeftijd dat bankje wellicht te kort is.. Hier lukte dat tot 5 Jr.
    Daarna hebben wij er een hoogslaper ingebouwd, maar dat lukt niet als je een geleende caravan hebt.
    Dat uwis bed (zag ik hierboven voorbijkomen) zou wel kunnen, en ander idd apart.

    Wij slapen (heel ongezellig) ook apart...
    Man is te lang voor het bed, dus hij slaapt alleen, op de treinzit, Diagonaal :roflmao::roflmao: en dat bed ruimen we idd bijna elke dag weer op..
    Ik met de jongste in het andere bed en de oudste (8) in een tentje ernaast (wilde hij dit jaar voor het eerst zelf)
     
  15. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Wij hebben dit jaar een tentje in de voortent gehangen en daar hebben onze dochter (net 1 jaar) en onze zoon (6 jaar) ingeslapen. Dit zat niet in een uitbouw maar in de gewone voortent gehangen. Onze middelste sliep dan op het bed in de caravan. Wij lieten het raampje bij ons bed open zodat we de voortent wel hoorden.
    Komend jaar willen we toch een uitbouw regelen zodat we meer ruimte in de voortent overhouden.
     
  16. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113

    De caravan van schoonouders heeft idd dezelfde treinzit als jullie met wc ernaast.. er zijn in ieder geval al meer opties als ik van te voren bedacht had :)
     
  17. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Toen we een paar jaar geleden met de caravan van mijn schoonouders gingen sliepen Q en M samen. Q gewoon in het bed en voor M hadden we een deryan tentje aan het voeteneinde gezet, in de breedte. Dat paste precies en Q was nog lang niet zo groot dat ze te weinig ruimte had.
    Inmiddels hebben we zelf een vouwwagen, vinden wij op verschillende vlakken toch meer voordelen hebben dan een caravan.
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    oja die heb je inderdaad ook, dat je een stuk moet bijmaken wat je pad wegneemt, oh dat is wel jammer. dan zit je inderdaad heel krap met de ruimte.
    Dat zijn vaak ook wel erg kleine caravans, of caravans met vast 2 persoonsbed, en stapelbed, en dan nog zo'n treinzit of niet?

    wij hebben een grote rondzit, en die bouwen wij iedere avond om naar bed, en iedere ochtend weer terug. om het een bed te laten is voor mij te rommelig. ik heb het graag een beetje opgeruimd in de caravan. en zeker met slechter of kouder weer zitten wij ook nog wel binnen. wij hebben een seizoensplaats, maar wel een (ruime) tour caravan.
     
  19. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Daarom hebben wij de babyfoon in de bijzettent.
     
  20. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    ja, echt een goed idee! Anders slaap je ook niet rustig denk ik
     

Deel Deze Pagina