Ik weet het, sommige mensen moeten nog op zomervakantie! Maar ik ben al aan het uitkijken naar Kerst. We willen dit jaar met 4 vriendinnen naar een leuke Kerstmarkt in Duitsland, waar we ook nog in de stad kunnen shoppen. We zouden dan een nachtje in een hotel willen en lekker uit eten. Wie heeft een tip voor een leuke stad?
Ik zeg ook Dusseldorf. Daar heb je buiten de enorm vele kerstmarkten ook super leuke winkels waar je in en uit kan. Wij doen dit al jaren ( familie traditie van generaties lang ) en het is echt zo leuk. Eerst lekker shoppen, dan een afzakkertje halen bij een kraampje en lekker rondstruinen over de marktjes en als het dan wat donkerder word heerlijk een restaurantje ( het terras ) induiken en dan genieten van de mensen massa's. Ik kan nu al niet wachten tot het weer zoveer is
Ik ben al in Aken geweest, niks aan! en in Keulen super leuk! Wij moeten voor dit jaar nog een bestemming bedenken, maar zat zelf al aan Dusseldorf te denken. Wij zijn vorig jaar via de hema voor een prikkie geweest naar Keulen heen en terug voor 20 euro. Verzorgd via OAD. Het is wel een chaos bij de bussen s avonds dus ZEER goed opletten. Hij kan niet altijd op de plek staan. Dus ben je met meer even verspreiden.
Dusseldorf, buiten de kerstmarktjes ook gewoon een hele leuke stad. Keulen vond ik ook leuk, maar wat mij betreft Dusseldorf leuker.
Ik ben eens in Dusseldurf geweest voor een Kerstmarkt. Hoewel Kerstmarkten niet echt mijn ding zijn, vond ik het zeker leuk daar.
Geen Duitsland kerstmarkt ervaringen hier, maar ben 6 jaar geleden in Antwerpen geweest met kerstmarkt. Kan misschien ook nog een optie zijn?
keulen is echt mooi. dusseldorf heeft vooral aan andere winkels niet heel veel normaal geprijsde winkels. wel de gangbare galeria en hm ed maar de apparte winkels hebben meteen een prijskaartje daar. keulen heeft bij ons de voorkeur. essen schijnt ook mooi te zijn die willen wij nog eens doen. en munster is gewoon gezellig. oberhausen is wel leuk maar niet om er twee dagen rond te huppelen.
Misschien heb je wat aan deze infographic The 12 Markets of Christmas: An Infographic | Confused Julia Daar lijkt Nürnberg / Neurenberg een goede optie in Duitsland. Voor een volgende keer is de kerstmarkt in Stockholm, op het grote plein in Gamla Stan, misschien een idee Of Kopenhagen in het Tivolipark. Of Brussel.
Wij zijn vorig jaar (of was het alweer twee jaar geleden? Hm...) naar Dusseldorf geweest. Heel erg leuk! Wel druk trouwens, maar dat blijft denk ik...
Hamburg. Op kerstmarkten aan de grens worden de prijzen enorm hoog gehouden. Veel artikelen zijn stukken duurder dan dezelfde.artikelen op andere kerstmarkten. Vooral Keulen is een rip off. Dus: Hameln, Bremen, Hamburg, Leipzig en Hannover zijn stukken beter.