De titel zegt het al. Ik wil graag ervaringen, tips over hoe jullie het doen en hebben gevonden. Zijn de pampers daar netzo goed?? en zwemluiers. Hoe hebben jullie het gedaan met potjes, brood en flesvoeding?. Mijn zoontje is al we gaan 8/9 maanden. Hoop op veel tips en ervaringen Al vast bedankt
Wij zijn naar de antillen geweest. Vakantie met de baby is heeeerlijk. In elk land hebben ze baby's dus ook alle benodigdheden. Stel jezelf flexibel op, dan heb je een topvakantie! Wij hebben alleen voor de eerste dagen luiers en potjes meegenomen. De rest daar ter plekke gekocht. Prima en hij vond de potjes fruit daar veel lekkerder Zwemluiers: koop een uitwasbare zwemluier (10,- bij prenatal bijvoorbeeld). Supermakkelijk. En in zee natuurlijk zwemmen in z'n blootje! Tips: neem een grote speeldeken mee voor in het appartement/strand/luchthaven. Smeer de kleine regelmatig in met de allerhoogste factor (50+). Ook al blijf je in de schaduw. In de zon altijd een zonnehoedje. Verder hadden wij een 2e hands maxicosi mee, als 'kinderstoel' in het appartement en bij autoverhuurbedrijven hebben ze niet altijd deze stoeltjes te huur. Verder: GENIET het is zo leuk zo'n eerste vakantie! Niet te moeilijk doen.
bovenstaande tips zijn al superbruikbaar denk ik. ik zou er persoonlijk voor zorgen dat je in je handbagage wat voeding voor de eerste 2 dagen hebt. bv poederzakjes van nutrilon, en een 2 potjes fruit of groente. mocht er iets misgaan, dan kan de kleine in ieder geval vooruit. veel plezier vast! joyce
Hoi, Wij zijn vorig jaar naar de canarsiche Eilanden gegaan, onze kleine was toen 9 maanden, dus vergelijkbaar. Hierbij enkele tips, wellicht ken je ze al - neem een buggy mee en niet je gewone wandelwagen. Buggy mag mee tot aan het vliegtuig en ze gooien er zo mee, dat je gewone wagen er veel te veel van lijd. - bij ons zat het vliegtuig niet helemaal vol en vooraf had ik gevraagd aan de stewardess als dit het geval was of ik dan mocht ruilen van plaats. Na het opstijgen kwam ze en kreeg ik mooi drie stoelen voor mij en de kleine, kon deze mooi liggen en slapen! Op de terug hadden we dit geluk niet, maar toch. - ik had potjes en luiers meegenomen vanuit Nederland, achteraf kon je daar alles kopen. Dit jaar neem ik alleen luiers mee voor de eerste dagen. - neem genoeg rompertjes mee, onze kleine had het heel snel warm ook 's nachts en ze sliep dan alleen in haar rompertje en ook overdag speelde ze daar veel in. - neem een deken mee. Onze kleine viel 's avonds in slaap in de buggy en dan kon je daar mee een dekentje over leggen en kon ze zelf nog wat langer buiten blijven met de kleine in de wagen. - goed smeren! En wij kochten daar een klein bootje (voor baby's) deden wij wat water in en dan onder parasol, vond ze heerlijk, want het zwembad was nog een beetje koud. En verder gewoon genieten. Ik vond het vorig jaar erg spannend, 4,5 uur vliegen, ander land. Maar ze deed het super en het was geweldig. DIt jaar gaan we weer (over twee weken) en ik ben er nu super relaxt onder! Veel plezier'
Wanneer ga jen aar Mallorca? Ik ga nl. 3 juni en mn kleine man is dan 6.5 maand dus dit topic is super bruikbaar
Hey hey @lovelyDK wij gaan van 31 mei tot 7 juni. Naar apartement hoteltur bellevue. Is in het noorden van mallorca. Waar ga jij heen?? Hoop dat we hier nog mee bruikbare tips hebben. Ik heb olvarit gebeld en die zij dat je het beste potje mee kan nemen, omdat ze daar een andere samenstelling hebben. EN je moet vaak zoeken naar de winkel die het verkoopt. Het advies was dus ook meenemen Fruit van frutapura kan je wel nemen, maar schijnt wel zoeter te zijn. Pamper hebben ze daar ook maar die heten daar dodot of dodotis. Zwemluiers van huggies zijn er ook. Verder moet ik ook alles nog uitzoeken Hoop dat andere ons dus ook kunnen helpen met tips en ervaringsverhalen zijn ook altijd welkom
Wij zijn vorig jaar zomer naar Mallorca geweest, toen was Thijmen 7 maanden. Mijn ervaring is dat ze daar gewoon alles hebben qua potjes en luiers. Als je baby niet al te moeilijk is met verschillende potjes, kan je het daar gewoon kopen. Wij hebben voor de eerste 2/3 dagen mee genomen, de rest gewoon gekocht. Niks mis mee. Heb alleen wel flesvoeding meegenomen van huis (nutrilon). Verder is het een heel kindvriendelijk eiland en een heerlijk korte vlucht! Geniet ervan.
Goh, waarom zou Ol varit dit toch adviseren??? Mijn zoontje vond de potjes in Griekenland heerlijk, het scheelt ook nog eens een hoop gewicht in je koffer.
Ze verkopen olvarit daar ook alleen andere samenstelling. Mijn zoontje eet heel slecht dus vandaar dat ik het voor de zekerheid mee neem.
Ik ben er met mijn zoontje geweest toen hij 5 maanden was. Hij kreeg toen alleen nog maar bv, dus ervaring met potjes etc heb ik niet. Wel weet ik van andere vakanties dat je in het buitenland meestal wel potjes kunt kopen. Soms van andere merken (bijv. Hipp), maar die zijn meestal ook prima hoor. Weer eens wat andere smaakjes. Pampers, Huggies etc verkopen ze op Mallorca ook, ik vond het alleen wel erg duur. Volgens mij zijn de luiers daar duurder dan hier. Wij hadden inderdaad een buggy mee, die helemaal plat kon. ERg handig op het vliegveld en natuurlijk ook ter plaatse. Wij waren nogal vroeg in het seizoen en 's avonds legde ik de voetenzak van de maxicosi erin en dan gingen we uit eten in het dorpje en mijn zoontje sliep heerlijk warm in de buggy. Verder zijn wij zelf nogal van het rondrijden en bekijken van plaatsen op vakantie, dus we hadden een auto gehuurd. We hebben zelf een tweedehands maxicosi als reserve liggen en die hadden we op Schiphol laten insealen om mee te nemen. Verder hadden we de buikdrager bij ons voor als we in de bergen of op het strand gingen wandelen, erg handig. Ook had ik nog een draagdoek en daar heeft mijn zoontje de hele vliegrit in liggen slapen bij mij op schoot en op het vliegveld van Mallorca sliep hij nog, de hele weg naar de bagageband. Het vliegveld van Mallorca is wel erg groot, je moet soms onwijs lang lopen voor je er weer uit bent en je buggy krijg je pas terug bij de bagageband, helaas.