Hallo, Mag je nasi eten tijdens de zwangerschap? Gewoon met de nasimix van Knorr uit zo'n zakje? Dit vraag ik me af omdat er gember in zit en ik meen dat ik ooit gelezen heb dat je niet teveel gember mag eten tijdens de zwangerschap? Eten jullie weleens nasi? Misschien een stomme vraag, maar just in case! Bedankt!
Ik zou niet weten waarom je geen nasi zou mogen eten. Je maakt je behoorlijk druk om alles merk ik. Probeer een beetje te genieten zou ik zeggen.
denk dat je dan hele kilos gember moet eten wil het schadelijk zijn. als je zo gaat denken ook niks meer met kaneel eten want kaneel is in grote hoeveelheden heel misschien ook scahdelijk en allerlei kruiden enzo ook als je ze in hele grote hoeveelheden eet. als je alles gewoon normaal doet net als ieder mens kan je alles eten behalve het welbekende rijtje. en ik ben nu niet zwanger maar heb in mijn zwangerschaps vast wel eens nasi op hoor. en wat denk je van allerlei wereldkeukens, chinees, japans weet ik veel die gebruiken ook allemaal gember en daar krijgen ze ook kinderen
Ik dacht juist dat gember weleens werd aangeraden tijdens de zwangerschap bij misselijkheid. Verder eet ik regelmatig nasi (niet uit een zakje).
ja klopt hoor maar als je er dus teveel van zou eten ( en teveel bedoelen ze dus echt kilo''s en kilo''s per dag en neem aan dat niemand dit doet) dan zou het evt heel heel misschien weer niet goed zijn. zoals met zoveel dingen dus
Mijn moeder maakt ook nasi met nasi mix van Knorr. Dat is 1 van haar ingredienten. En niks mis mee. Ze smeert me zelfs gemberthee aan enzo.... maar goed dat lust ik niet. Lekker eten meid en genieten van je portie nasi!!!
ik heb heerlijk zitten snoepen van gemberbolletjes-uit-een-potje, en thee met gember. vind het heerlijk en het helpt inderdaad een beetje tegen misselijkheid. kan volgens mij écht geen kwaad.
Ik maak nasi altijd vers, dus ook met verse gember....zouden nu alle indische mensen of uberhaupt mensen die uit landen komen, waar met dat soort ingredienten wordt gekookt, gevaar lopen...?!!!!!!! Het hoeveelheid gember in gerechten...dat soort gerechten is het zodanig weinig, dat je het nooit hoort te proeven, het mag niet overheersen...wat jij gebruikt..het pakje van knorr....zit gedroogd(!) gember in....de (voedings)stoffen die daar nog in zitten zijn allang vervlogen... maak je aub niet zorgen om dat soort dingen!...
Om eerlijk te zijn denk ik dat deze mensen een stuk gezonder leven dan wij hier met al onze toegevoegde kunstmatige rommel in al ons eten.
www.voedingcentrum.nl Kruiden Veel zwangere vrouwen laten geneesmiddelen links liggen, maar zien kruidenpreparaten en andere "natuurlijke" middelen wél als veilig. Dit is niet altijd terecht. Van veel kruiden is namelijk bekend dat ze schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind. Zelf dokteren met natuurproducten wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Voor vragen of advies is het beter contact op te nemen met het consultatiebureau, de verloskundige of huisarts. Uit voorzorg is het aan te raden om niet te vaak of te veel (producten met) venkel, fenegriek, anijs, nigelle (nieszaad), moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en dong quai te gebruiken. Dat geldt ook voor thee van deze kruiden. Bij het koken zijn de hoeveelheden zo klein dat normaal keukengebruik van deze kruiden wel toegestaan is. Bepaalde kruiden niet gebruiken! Kruiden die echt vermeden moeten worden zijn efedra, aloë, sassafras, kava kava, absint-alsem, borage (komkommerkruid), groot en klein hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Mayaa, op het voedingcentrum kun je het bovenstaande vinden over gember. Je kunt het dus - zolang je niet nasi elke dag eet, prima eten. Als je zelf op de site van het voedingcentrum kijkt, kun je je veel zorgen besparen. Het staat je natuurlijk vrij om een topic te openen maar probeer jezelf goed te informeren en luister niet naar halve geruchten
ooooh das apart wat ik nu lees. Bij mijn 2 eerdere zwangerschappen at ik elke dag gember en ik heb toch 2 hele gezonde meiden...