Obstipatie drama..

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Gisterenavond half elf zit ik op de bank, ik kom overeind en krijg me ineens een rugpijn, echt niet normaal, zakte door de grond van de pijn, vervolgens kreeg ik ontzettende buikpijn..

Na een rondje wandelen en drie kwartier wachten heb ik maar de huisartsenpost gebeld, ik heb namelijk pre-eclampsie gehad en mijn bloeddruk is nog steeds te hoog en ik had de laatste tijd ook last van hartkloppingen... Geloof mij, Google maar niet op pijn tussen schouderbladen, hartinfarct staat er gezellig bij..

Kom ik daar.. Wat denken jullie? Ernstige opstipatie, waarschijnlijk door de bevalling en het zakken van de darmen in combi met mijn medicijnen.. En daar kun je dus ook rugpijn van krijgen.. Wist ik veel, was de hele dag al ontzettend aan de diaree, maar dat bleek juist een teken te zijn dat ik verstopt zat... Zit je daar om half een 's nachts.. Gelukkig zei de arts dat het goed was dat ik gekomen was aangezien ik dus met mijn bloeddruk zit en het dus ook mijn nieren /lever had kunnen zijn..

Maar wist niet dat dat zo'n zeer kon doen.. Zakte door de grond heen van de pijn. Mijn bloeddruk was trouwens nog niet best 135/110 dus moet vrijdag weer terug komen en vandaag nog een keer mijn urine inleveren, heb ik gisteren ook gedaan en die was ook niet schoon, dus waarschijnlijk heb ik er ook een blaasontsteking bij.

Heb ook iets gekregen om te laxeren, mocht ik nou last van mijn darmen houden dan krijg ik iets voor mijn maag, ook omdat ik bloeddrukmedicijnen slik...

Iemand hier nog meer ervaring met ernstige verstopping en misschien tips behalve veel water en geen koffie?

Groetjes!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb het een keer zo erg gehad. Was in het begin van mijn zwangerschap. Vreselijk was dat.

Beweging is heel goed voor je. Verder natuurlijk het hele riedeltje van vezelrijk eten, voldoende drinken, veel fruit en groene groenten.

Sterkte en hopelijk voel je je snel beter!

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb hier met zoonlief van die ontzettende drama's
    en zelf ook af en toe dus weet hoeveel pijn het kan doen..

wat je nog zou kunnen doen is om roosvise laxo ( geen idee hoe je het schrijft)te drinken

is gewoon limonade maar dan met een goede werking op je darmen.

en als je nou echt echt helemaal vol zit kan je ook een klysma zetten ( het liefst in combi met laxeermiddel,want dan komen je bovenste darmen en je onderste darmen leeg)

succes ermee..

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja het waren vooral mijn bovenste darmen.. Ben blij dat ik niet de enige ben.. Hij had het ook over het prikkelbare darm syndroom, maar doet dat zeer dan?

Loop nu ook te borrelen en te boeren...

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Prikkelbare darm kan heel pijn doen, zeker als je bepaalde voeding eet (paprika enz) ik heb ooit te horen gekregen dat je twee kiwi's op nuchtere maag moet eten en dan een glas lauw water. Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik redelijk goed op lactulosesiroop reageerde nu heb ik standaard elke dag vezelzakjes en als ik die netjes neem heb ik nergens last van.

6. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik heb ook lactulosezakjes vd HA. Verder:volkorenbrood, pruimen, géén banaan, lijnzaadolie, lijnzaad (beide in de yoghurt). Bij de natuurwinkel verkopen ze laxerende thee, weet niet of dat mag als je bv geeft.

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Prikkelbare Darm Syndroom is erg vervelend hoor.. ik heb dat dus, dan heb je dus heel gauw last van je darmen, erg moe altijd, zegmaar darmklachten die ze niet kunnen verklaren met iets ernstigs, dus dat is wel fijn. Ik heb bijna altijd buikpijn/kramp na het eten, wisselend ontlastingspatroon , soms met bloed en slijm etc. Heel vervelend.
    Maari k hoop dat jij je gauw beter gaat voelen meis! VErvelend!!

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sennepeulen thee.. Werkt gegarandeerd!

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @TO, poe heftig en vooral pijnlijk. Hoop dat het met de goede tips hier snel voorbij is!

@Luciaatje, bloed en slijm zijn geen symptomen van het prikkelbaar darmsyndroom volgens de mdl-stichting. Heb je al een scopie gehad?

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@chebu, het kan wel dat je bloed en slijm hebt, heb ik ook. Ze hebben twee jaar terug bij mij een darmonderzoek gedaan en ben ik verschillende keren bij een MDL-arts geweest. Ondanks alles kwam er dus het prikkelbaar darm syndroom uit.

@luciaatje, misschien is het een optie om vezelzakjes te vragen, ik merk hier echt verschil mee. Heb een minder opgeblazen buik. Mijn ontlastingspatroon veranderd nog wel vaak maar heb er minder last van.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat vreemd dan. Zeker omdat verschillende doktoren mij hebben duidelijk gemaakt dat bloed en slijm er niet bij horen. Zelfs de MDL-stichting zei dat. Ik heb zelf Colitis dus (heel veel) bloed en slijm zijn hier soms dagelijkse kost

12. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Lactulose!

En als je dat niet wilt, elke dag 2 kiwi's, helpt echt super!

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Bloed en slijm horen daar idd niet bij hoor!

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Erg vervelend obstipatie.
    Inderdaad kan diarree een overloop diarree zijn.
    Op mijn werk heb ik er regelmatig mee te maken. Er zijn bewoners bij die totaal van de graat gaan en dan blijkt dat ze dus weer ernstig verstopt zitten.
    Dan laxeren we door middel van een hoog opgaande klysma.
    Maar je hebt verschillende manieren om te laxeren.
    Fruit, pruimenmoes, Roosvicee laxo, lactulose, movicolon en laxtra orange (zijn zakjes met vezels die je in water oplost), klysma, hoog opgaande klysma.

Sterkte ermee, want je kan er flink naar van zijn.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier nog een patiënt, heb de verstopte versie...ik droom van diarree :D

Heb het al van kinds af aan en ben extra verpest door de laxeermiddelen, heb liters parafine gedronken...niet doen!

Zijn al veel tips gegeven, luvos heilaarde heb ik nog niet zien staan...kan je ook proberen.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik voelde me zo'n aanstelster.. Heb ik echt nog nooit eerder gehad, mijn huisarts zei gelukkig dat ie het vaker zag bij pas bevallen vrouwen, omdat je darmen weer op zijn plek moeten in combi met hormonen..

Mijn man moet dadelijk bij de apotheek van die zakjes ophalen en die moet ik dan gaan innemen.. Hopelijk werkt het!

Bedankt voor het reageren!

17. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Is geen aanstellen hoor, kan super vervelend zijn! En heel pijnlijk!

Ik heb ook een prikkelbare darm, kan echt drama zijn!! Ik heb er wel therapie voor gehad en dat heeft wel goed geholpen. Dus dames, als jullie daar interesse in hebben, pb me maar even.

De dag beginnen met lauw water kan helpen, maar als het al zo erg is ben ik bang dat dat niets doet. Misschien voor als het ergste voorbij is.. Bij mij gaan de boel aan de loop van tomatensoep en biestuk(Niet doorbakken want het gaat om het rauwe) en nog veel meer dingen. Zuivel werk juist erg obstiperend dus daar zou ik even vanaf blijven..
    Maar als jij niet al jaren klachten heb denk ik dat dit met je bevalling te maken heeft, geen prikkelbare darm. Hoop dat het snel beter is!

18. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Ja daar kan je behoorlijk veel last van hebben. Heb het 2x gehad. 1 keer nadat mn darmen helemaal stil lagen en 1 keer omdat ik morfine had voor mn hernia. Heel vervelend probeer elke dag zemelen te eten, vezelrijke voeding, veel drinken!, blijven bewegen en gaan wanneer je ook maar eenklein beetje aandrang voelt.

Sterkte ermee

19. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik begin mijn dag standaard met 2 kiwi's en een glas lauw warm water en dat werkt echt mega goed, soms maak ik een kleine wandeling met de hond maar dan echt niet te ver!

tevens eet ik heel veel vezels dit werkt zo ie zo heel goed en merk het direct als ik dat een dag wat minder heb gedaan. tevens producten als banaan enzo hoef ik echt niet te eten zit gelijk verstopt !

20. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Weet niet of het al geschreven is (heb niet alles gelezen), maar je heb in het schap bij de natuurproducten in de supermarkt Stimulance staat, dat is van Nutricia.
    Dit is een sinaasappelsap met toegevoegde vezels die je niet proeft.
    Het is geschikt vanaf 3 jaar en zwangere vrouwen mogen het ook.
    Het is alleen best prijzig...

Heb zelf een spastische darm en regelmatig obstipatie en sinds ik elke dag een pakje van dit drankje neem is het al stukken beter en ga ik weer goed naar de wc.

Hoop dat het snel weer beter gaat voor je, als iets naar is is het niet naar de wc kunnen gaan en daar buikpijn van krijgen.
    Beterschap!

Deel Deze Pagina