Hallo! Mijn man vertrekt morgen naar marokko. WE hebben een E-ticket, en er staat in de mail dat ze aanraden om online in te checken. Heeft iemand daar ervaring mee? En ze zeggen dat je 3uur van te voren aanwezig moet zijn, maar maakt dat dan nog veel uit als je online incheckt? En je hoeft dan toch niet meteen achter de douane?? Want dan kunnen mijn man en ik nog even samen met ons zoontje vliegtuigen spotten.
Met welke maatschappij vlieg je? Vaak kun je met je E-ticket nummer inloggen op de site van de maatschappij. Kun je inchecken en een stoel kiezen (geldt niet voor Easyjet bijv). Wij doen het eigenlijk altijd, superhandig! Als je alleen met handbagage vliegt hoef je echt niet 3 uur van tevoren aanwezig te zijn. Met ruimbagage moet je even checken hoe lang van tevoren dat uiterlijk moet zijn ingecheckt, want dat moet je natuurlijk nog wel doen op het vliegveld. Als we binnen Europa vliegen proberen we altijd ong. een uur voor vertrek aanwezig te zijn (inchecken ruimbagage mag vaak tot 40 minuten voor vertrek). Buiten Europa laten we dat afhangen van de tijd tot inchecken ruimbagage, maar het liefst ook zo kort mogelijk... En nee, je hoeft niet gelijk door de douane. Zou wel even checken hoe lang de rijen zijn want het kan je op drukke dagen best wel even wat tijd kosten. En je wilt ook niet te laat bij de gate zijn...
Hoi, ja veel ervaring hier (vlieg veel voor mijn werk) Ik check altijd online in, das handig en scheelt tijd op schiphol, vaak kun je ook zelf je stoel kiezen, ook handig. Gewoon naar de website van de airline gaan en klikken op "inchecken" de rest volgt dan van zelf. Als je vaker vliegt ga je echt niet 3 uur van te voren op schiphol zitten hoor, maar het boarden van bijv vluchten naar de VS duurt langer vanwge extra security checks, dit geldt ook voor vluchten naar israel (geen ervaring mee overigens). moet je man ook bagage inchecken? Daarvoor moet je meestal wel in de rij staan, ook als je al boarding tickets hebt. Zo ook kan het soms erg druk zijn voor de paspoort controle, zeker in de zomerperiode met alle charters naar de zon. Als je ook nog uitgebreid afscheid wilt nemen en wil vliegtuigspotten, zou ik er zo'n 2 uur van te voren zijn. Bagage inchecken en dan een half uur/ 45 min voor instappen door de paspoortcontrole gaan. Beantwoordt dit je vraag een beetje?
Mijn man vliegt met royal air maroc. Morgenavond om 20.10 vertrek, ze geven aan in drukke tijden 3uur van te voren. In rustige tijden 2 uur. Ik ga er vanuit dat het nu een rustige periode is en dat hij dus 2 uur van te voren aanwezig moet zijn. Dat betekend minimaal om 18.00. Het word me wel duidelijker nu. Nu gewoon morgen het online inchecken afwachten. Heel stom, maar hoop dat ik t goed doe hahaha!
Online inchecken bij RAM wijst zich vanzelf. Maar ik zou toch niet te laat op de luchthaven aanwezig zijn, mijn ervaring met RAM is dat veel mensen (te) veel bagage meenemen en dat daardoor vaak langere wachttijden ontstaan door discussies over het wel of niet moeten bijbetalen, eventueel spullen herinpakken, etc. Behalve als hij alleen handbagage meeneemt, dan is dit niet van toepassing. Maar ja dat ligt waarschijnlijk aan mij, ik ben altijd liever te vroeg dan te laat. Ik hou niet van dat gestress. En als je er ruim op tijd bent kun je nog even samen met je zoontje vliegtuigen kijken!
Je kunt denk ik vanavond al wel inchecken. Kan vaak wel vanaf 24 uur voor aanvang van de vlucht. Je hoeft dus niet persé tot morgen te wachten...