trisomie 13 (patausyndroom) - Hoe ver wil je gaan?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LindaS80, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik zag deze documentaire voorbij komen op facebook.
    Als ik heel eerlijk ben snap ik niet waarom de ouders er niet voor gekozen hebben om de zwangerschap af te breken, of toen hij het heel zwaar begon te krijgen , het inttreden van de dood hebben laten bespoedigen.
    Het had hun pasgeboren baby een hoop leed " bespaard ". In plaats daarvan " bedankten " ze hem dat ze hem ervoor dat hij niet meteen is heengegaan , omdat zij er nog niet klaar voor waren om afscheid van hem te nemen.
    They’re Picking Out A Casket For Their Unborn Child. The Reason Completely Broke Our Hearts. | GodFruits
     
  2. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik ook niet. Je hoort voor je kind te kiezen en niet voor je eigen behoeften. Maar wellicht is het een motivatie vanuit religie dat ze niet in willen/mogen grijpen maar het 'natuurlijk' moeten laten verlopen.
     
  3. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik denk dat het vanwege hun geloofsovertuiging zo is gegaan. Sommige mensen zien het afbreken van een zwangerschap nu eenmaal niet als een optie. :)
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.035
    3.500
    113
    Vrouw
    Dit idd. Situatie al lastig/pijnlijk genoeg, dat is niet aan buitenstaanders om dan daar over te oordelen.

    Heb de docu niet gezien overigens.
     
  5. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mja. Wij zouden ook de zwangerschap uitdragen en nu vroegtijdig afbreken.

    Ik denk dat het dan ook te maken heeft met hoe je er mee omgaat. Nu heb je nog wel echt afscheid
     
  6. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Heftig om te zien. Ik hoop alleen dat het ventje niet heeft geleden. Hij zag er rustig uit, maar zijn longen stopte ermee, en hij haalde stotend adem, ik zou dit als ouder niet kunnen, ik hoop nooit voor deze keuze te hoeven staan. Natuurlijk is het mooi dat je je kindje kunt ontmoeten en bij je kunt houden, maar ik zou ook heel bang zijn dat mijn kindje een leidensweg krijgt op die manier.
     
  7. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Was om geloofs overtuiging al vond ik het zo snue hoe hij naar adem hapte steeds dachten ze dat hij dood was maar hij weer hapte naar adem na een paar minuten..De liefde van de ouders voor hun zoon was wel duidelijk en dat ze zeiden aan de ene kant heeft hij geluk al leeft hij maar even hij zal alleen liefde gekend hebben maar niet nadenkend dat hij heus ook wel veel lichamelijke pijn hebben gehad het bleef erg dubbel en moeilijk over te oordelen als buitenstaander hoop het nooit mee te hoeven maken heel snue om te zien
     
  8. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik snap het wel. Misschien moet je niet proberen het te snappen en gewoon blij zijn dat jij het niet hoeft mee te maken.
     
  9. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik vind dat ik hier niet over kan en mag oordelen.
    Ik denk dat je dit pas kunt, wanneer je zelf in deze situatie zit. En dan is het nog niet aan anderen om hun te veroordelen. Het is al spijtig genoeg helaas.. Want wat zullen ze het er moeilijk mee hebben, welke keuze ze ook hebben moeten maken
     
  10. A1988

    A1988 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ook ik snap dit wel. Er was niets dan liefde voor deze jongen, ik kan mij niet voorstellen dat ze dit uit puur eigenbelang hebben gedaan. Ze vinden dat hij het recht had om te leven en om geliefd te zijn. Ik hoop nooit voor een keuze te staan zoals zij, en zal ik mensen die deze keuze maken ook niet veroordelen. Er zijn meerdere manieren om hier mee om te gaan, zij hebben gekozen voor wat zij het beste vonden voor hem en zichzelf.
     
  11. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Wijze woorden...

    De documentaire sla ik even over
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik vind dit heel onmenselijk...

    Maar goed, je weet pas als je dit zelf meemaakt hoe je zult handelen. En ik geloof wel dat deze mensen uit goedheid handelden.
     
  13. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    Dit
     
  14. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.813
    394
    83
    Wie ben jij om daarover te oordelen?
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Tegen wie heb je het?
     
  16. mumija

    mumija Niet meer actief

    Ik denk tegen ts. En ik geef haar gelijk.
    Je kan over zo'n vreselijk verdrietige situatie namelijk niet oordelen als je het zelf niet hebt meegemaakt.
    Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat het kind bij ons ook geboren zou worden.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja ok...

    Ik weet het niet bij ons...

    Dat weet je pas denk ik als je ervoor staat

    Maar wat erg ook om mee te maken...dat wens je niemand toe
     
  18. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de docu niet gezien en ik ga hem ook niet kijken.

    Maar die oordelen; vreselijk!

    Alsof abortus een pretje is voor het kind!
     
  19. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Heel moeilijk om daarover te oordelen, persoonlijk had ik ook gekozen om de zwangerschap af te breken, juist uit liefde voor mijn ongeboren kindje om het verder leed te besparen maar kan me ook voorstellen dat je dat anders ziet, ik denk dat je pas echt kan oordelen als je het hebt meegemaakt, wij hebben bij de tweede zwangerschap puncties e.d. gehad en natuurlijk over gehad en zelfs erover hebben alleen maakte me gek van binnen (achtbaan van emoties) laat staan als je het echt moet beslissen..

    Er is denk ik nooit een goede beslissing voor iedereen maar wel een goede beslissing voor jou en je gezin en DIE telt want jij en je gezin moeten we rest van je leven mee leven.
     
  20. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik ook en daarom snap ik het ook niet waarom men zo`n kindje dan laat lijden.
    Ik snap dat het voor de ouders vreselijk moet zijn geweest om met de wetenschap te moeten leven dat het kindje dat je bij je draagt vlak na of tijdens de geboorte zal komen te overlijden. Alleen al daarom zou ik er voor gekozen hebben om de zwangerschap af te breken. Om zo het kindje een lijdensweg te besparen.
     

Deel Deze Pagina