Ik ben van plan een dolce gusto aan te schaffen. De kleinste (en goedkoopste) is een piccolo, heb van iemand gehoord dat deze niet vanzelf stopt? Lijkt me onhandig... Wie heeft er ervaring met 1 van de dolce gusto machines? En heb je nog tips bv tav goedkopere cups?
Goedkopere cups zijn er helaas niet. Ik heb het type die niet vanzelf stopt ook gehad. Toen vond ik het niet zo'n probleem, maar nu heb ik een type luxer en zou ik niet meer zonder willen
Wij hebben er ook eentje die niet vanzelf stopt, ik vindt het geen probleem. Ik vindt de koffie heerlijk, maar ik vindt de cups zooooo duur, dus ik gebruik hem niet heel vaak eerlijk gezegd.
Hoe weet je dan wanneer je hem stop moet zetten? Kan me voorstellen dat als bv de caramel er als laatste uit komt dat het dan zonde is dat je de machine al hebt uitgedaan omdat je kopje vol zit. Of is dit een hele domme redenering
Je ziet op de verpakking een plaatje met de afmeting hoeveel er ongeveer in moet. Zeg maar 3/4 van het witte cupje en 1/4 van het bruine cupje bij de latte macchiatto. En dan zo'n groot glas gebruiken.
Ik heb de melody automatic maar zit er aante twijfelen of ik hem niet toch weg ga doen die cups zijn zoooo duur!!
Ik heb hem weggedaan omdat ik het echt te duur vond om als enige koffiezetapparaat te gebruiken en heb geen ruimte in de keuken voor meerdere grote apparaten.
juist handig dat je zelf kan bepalen wanneer die stopt! kan je zelf verhoudingen bepalen en maximaal gebruik maken van de cups nadeel: de apparaten schijnen niet zo lang mee te gaan (productiefout) waardoor ze op een gegeven moment gaan lekken. mijne doet dat nu na 3,5 jaar
Wij hebben de Genio Dolce Gusto. Vind de kosten eerlijk gezegd wel meevallen. Het is lekkere koffie. Maar wat gaan die dingen kort mee. Dit is in ongeveer 15 maanden tijd de 3e. De eerste was binnen 2 maanden stuk en de volgende na 11 maanden. We krijgen wel elke keer een nieuwe omdat het binnen de garantie valt, maar daarvoor moet hij wel telkens eerst 6 weken opgestuurd worden.
Wij ook de genio sinds december, deze stopt vanzelf. De koffie is heerlijk, maar we gebruiken hem hier wel alleen voor de 'aparte' koffie soorten. De gewone halen we nog gewoon uit de senseo. Cups zijn met name voor de '2cups per bakkie' soorten erg prijzig. Ik hoorde laatst wel dat het patent snel zal vervallen en dat er dan waarschijnlijk wel goedkopere gaan komen. Was met senseo toentertijd ook.. Het apparaat zelf doet het hier prima, maar goed hij is dus ook nog maar 2 maanden in gebruik..
Ik heb er ook 1! Jammer dat het idd niet vanzelf stopt! Wel veel variatie, maar cups zijn prijzig.. Ik vind het wel de prijs waard
Hier ook precies het zelfde, ik vind het ook geen probleem datie niet vanzelf stopt, gewoon in de gaten houden, je kopje is namelijk snel gevuld En idd de cups zijn erg duur, ook om die reden gebruiken wij m niet zo vaak.
Ja, wij hebben die piccolo. Ik moest er eerst even aan wennen dat hij niet vanzelf stopt, maar ik vind het nu wel best, weet uit mijn hoofd nu wel de verhoudingen. Afkloppen, ik heb er nog geen gezeur mee gehad, heb hem nu bijna 2 jaar. Lekker koffie, maar inderdaad, die cups zijn zo duur en ik zie ze maar zelden in de aanbieding. Nu krijg ik last van mijn maag als ik meer dan 1 bak koffie/cappucino per dag drink, dus een grote koffieleut ben ik toch niet.
Wij hebben hem ook. Gelukkig drinkt mijn vriend bijna nooit koffie, anders zou het wel een duur grapje worden. Ik vind het geen probleem meer dat hij niet automatisch stopt, maar ben hem wel eens vergeten haha. Wij hebben hem zo'n 3 jaar nu en nooit problemen mee gehad, als ik jullie moet geloven gaat hij binnekort het loodje leggen Zou ik overigens niet rouwig om zijn. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch een senseo kopen. Dolce gusto is veel lekkerder, maar senseo een stuk goedkoper (omdat je daar ook b-merken van hebt).
Wij hebben de melody 3 automatic. Getest voor trnd. We konden na afloop kiezen terugsturen of tegen een veel lagere prijs kopen. Toch voor het laatste gegaan want ik vind de cappuccino heerlijk. Ik ben ook iemand die 1 kop koffie per dag drinkt dus dan is ie niet duur. Manlief drinkt filterkoffie omdat die sloten koffie weg werkt. Ik ben heel blij dat ik de hoeveelheid kan instellen en dat ie automatisch stopt. Maar goed ik heb mijn melody denk ik voor de prijs van een piccolo of minder.... Vind de cups ook erg duur!!! In Duitsland (voor degene kort bij de grens) schijnen ze goedkoper te zijn.
Ik heb een automatische maar gewone koffie is toch het lekkerst van me senseootje hoor, ik gebruik dat ding af en toe, hebben wel veel verschillende smaken hier en elke dag neemt iemand wel iets en het bezoek vind het ook heerlijk!
Wij zijn geen koffiedrinkers dus drinken t niet vaak. Visite krijgt gewoon senseo. Tis gewoon lekker voor af en toe. Dan vind ik t ook niet erg dat de cups zo duur zijn. Wij hebben hem nu 7 mnd geloof ik en nog nooit problemen mee gehad...
Ik had er een die niet vanzelf stopte. Vond het onhandig maar op den duur na wat oefenen weet je wat je nodig hebt kwa water. Heb toen de automatische kwam de 1e verkocht en ben voor een nieuwe gegaan. O wat een gemak. Even instellen en de koffie smaakt perfect. Ik haal de koffie altijd bij nettorama. Bij aankoop van 3 betaal je maar 4,29 per doos . Ik drink een kopje of 8 senseo per dag en 1a2 dolde gusto. Gebruik de dolce voor de speciale koffie als de latte etc
ik heb die ook, leuk ding is dat maar wij hebben ook een nespresso en die gaat automatisch maar ben het ondertussen gewend dat ik de dolce gusto handmatig moet stoppen de dolce gusto vind ik leuk voor de specialekes maar de gewone koffie vind ik lekkerder van de nespresso, de cups zijn even duur maar mn vriend vind de koffie van de dolce gusto lekkerder
Hier een senseo en dolce gusto piccolo en vind het geen probleem dat ik hem zelf moet laten stoppen, inmiddels weet ik de verhoudingen wel. Gebruik hem alleen niet zo heel vaak omdat de cups best prijzig zijn. Vind de latte wel lekkerder dan latte van gewone koffie met opgeschuimde melk.