Hoihoi, ik ben ontzettend gevoelig voor blaasontsteking (loop er al mee rond vanaf dat ik 3 jaar oud was) en sinds mijn zwangerschap heb ik het al 3 keer gehad. Nu heeft een uroloog mij nitrofurantoine voorgeschreven gedurende de hele zwangerschap omdat er een bacterie is die niet weggaat ofzo. (weet niet meer precies wat de naam daarvan was) Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? Ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor mijn baby al dat gedoe, dus ik maak me best wel zorgen. Ook ben ik bang voor een nierbekontsteking, want dit heb ik in het verleden ook een paar keer gehad. Is dat heel gevaarlijk voor mijn baby? Groetjes
nitrofurantoïne Hier staat dat het blijkbaar weinig kwaad kan voor de baby, maar wel gestopt moet worden vlak voor de bevalling. Verder weet ik er ook niet veel van. Nierbekkenontsteking is sowieso heel zwaar voor jou, waardoor je baby het misschien ook zwaarder krijgt. Eén ding is misschien wel fijn om te horen: je baby gaat voor. Als je bv. een buikgriep hebt en bijna niets binnenhoudt, krijg je baby de voedsel en jij bent degene die inteert. Misschien helpt dat je een beetje. Sterkte!
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik zou een blaasonsteking tijdens je zwangerschap zeker niet verwaarlozen i.v.m. het risico op vroeggeboorte. Als je twijfelt bespreek het dan nog een keer met je vlos/gyn of de uroloog. Sterkte er mee.
Ik heb tijdens de zwangerschap van Lisa heel veel antibiotica gekregen ivm blaasontstekking. Ik heb het niet doorlopend gekregen maar ik denk dat als ik 4 weken (op de 38 weken) geen antibiotica gehad heb dat het veel is. Ik was ook heel bezorgt over de antibiotica maar mijn gyn vertelde het geen kwaad kon. Ook vertelde hij dat juist een blaasontstekking wat kan resulteren in een nierbekontstekking gevaarlijk is voor het kindje. Dus ik denk dat het geen kwaad kan.
Deze antibiotica is ongevaarlijk voor je kindje. Een blaasontsteking is niet ongevaarlijk. Dus is er eigenlijk maar één keuze:antibiotica slikken. Ik zit nu even in hetzelfde schuitje. Ik heb een kuur nitrofurantoine gehad. Die heeft niet geholpen. Nu slik ik amoxicilline en het is te hopen dat dat aanslaat. Ik ben niet blij met het slikken van deze medicijnen tijdens de zwangerschap. Maar ik vertrouw op de arts en apotheker die zeggen dat het niet schadelijk is.
ook ik zit bijna met het zelfde probleem als jou ik ben geboren met een reflux aan me urineleider en nieren nu dat de baby zo snel groeit en op me blaas drukt komt er pijn in me nieren de baby blokeerd als het ware bij urineleiders waardoor er een infectie in me nieren komt, ik ben nu ook aan de amoxicilline wat totaal geen kwaad kan voor de baby bij is het dus al duidelijk dat bijna 75% kans dat de baby eerder komt
Goh, heftig ja. Amoxicilline zit toch peniciline in? mijn huisarts zei dat de baby allergisch kon worden voor peniciline als ik amoxiciline zou slikken dus daarom gebruik in nitrofurantoine..
ik heb tijdens mn eerste zwangerschap hee lveel blaasonstekinge ngehad, en daardoor kreeg ik dus weeen maar ik werd niet geloofd dus verloor mn dochter met 26 weken.. bij mn zoon had ik het ook en veel nierbekkenontsteking waardoor ik vaak in het ziekenhuis heb gelegen, had het de hele zwangerschap plus 3 maanden daarna.. laat wel je bloed checken op bloedarmoede want dat had ik daardoor wel, door die medicijnen maar nee het kan verder geen kwaad antibiotica..
Dat is erg zeg! Dat ze je niet geloofden.. ik weet dat het geen kwaad kan maar een fijn idee vind ik het niet, al die medicijnen.. enige voordel is dat het me wel extra echo's oplevert, omdat ze regelmatig een echo maken van mn blaas en nieren & dan komt de baby ook weer even voorbij
das heel goed van ze dat ze je zo in de gaten houden ik heb ook altijd last van mn blaas als ik zwanger ben,nu ook weer maar nu heb ik geen blaasonsteking volgens hun,maar toch voel ik die pijn, erg vervelend, maar goed.. je weet nu dat het geen kwaad kan en zodra je dentk weeen te hebben,meteen naar ziekenhuis en nee niet eerst naar ee ndokter
Dat heb ik ook wel eens, ik ben er dan sterk van overtuigd dat ik weer blaasontsteking heb (of dat ik gewoon voel dat er iets mis is met mn nieren) en de dokter ontkent het. Test ik het een week later weer, en dan blijkt het toch zo te zijn. Beetje apart Weeën heb ik nooit eerder gehad maar neem aan dat je die wel kunt onderscheiden van andere buikkrampen/pijntjes.. en dan bel ik inderdaad liever het ziekenhuis dan de huisarts..
Idd wel serieus nemen. Ik heb ook weeën gekregen door een urineweginfectie met 28 weken. Gelukkig namen ze me hier wel serieus, ik had zelf niet door dat het weeën waren maar de mevrouw aan de telefoon (huisartsenpost, het was midden in de nacht) vond het als weeën klinken dus liet me meteen naar het ziekenhuis komen. Beter anti biotica slikken dan een vroege bevalling hoor!
Ik heb vroeger ook veel in het ziekenhuis gelegen vanwege reflux en vernauwingen aan mijn urinewegen.Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik weer veel urineweginfecties gehad.Dus nu ook weer.Ik zou zeggen gebruik cranberry capsules dat werkt zowiezo erg goed en laat je urine op de kweek zetten.Bij mij is er namelijk een streptokokkenbacterie gevonden in de urine en hier kunnen de artsen wel wat mee als je deze bacterie bij je draagt.Vooral tijdens de bevalling is het dan belangrijk dat je een a.b kuurtje krijgt. Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken maar ik zou gewoon eens vragen of de huisarst of uroloog of gyn. je urine eens op de kweek wilt zetten!!
Dat hebben ze al gedaan gelukkig, op kweek gezet. Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik antibiotica tijdens mn bevalling moet hebben, ook ivm een bacterie.. ik weet alleen de naam niet meer maar ik heb er nu geen last meer van sinds ik nitrofurantoine gebruik, dus hopen dat het goed blijft gaan.. Cranberry capsules is wel een goed idee, ik had eerst cranberrysap maar dat is ongelooflijk zuur
Het is de streptokokken bacterie die jij bedoeld.Je bent gewoon ook nog eens kwetsbaarder als je zwanger bent en trouwens je draagt deze bacterie ook al je zwangerschappen bij je.Dus je zal de evt. volgende zwangerschappen ook weer in het ziekenhuis met een a.b kuur moeten bevallen
oh j bluuh die sap is echt heel vies mijn dochter die ook erg vatbaar is voor deze infecties vind het erg lekker ..Ach tja smaken verschillen he? Ik vraag tijdens mijn 20 weken wel of ze evt al iets kunnen niet aan een erfelijke afwijking aan de nieren omdat er veel vrouwen in onze familie deze afwijking hebben...Ik weet niet of dat mogelijk is hoor maar goed daar kom ik a.s maandag wel achter
Nouja, dat ik elke zwangerschap in het ziekenhuis moet bevallen zit ik niet zo mee.. maar ik zit niet te wachten op elke keer dat gedoe met blaas/nier ontstekingen.. maar we zullen het zien, tot nu toe gaat het nog steeds goed en zou het erfelijk bepaald zijn? bij mij in de familie is volgens mij niemand dit dit ook heeft dus vraag het me af..
Een reflux kan wel erfelijk zijn streptokokken niet.Ik heb ook geen moeite mee dat ik in het ziekenhuis moet vallen hoor.Had ik w.s anders ook wel gewilt hoor! Ik heb vanmorgen op advies van de vk mijn urine in geleverd en er zaten bacterieen in maar omdat die de vorige keer er ook al inzaten en er toen overleg was geweest met de gyn.En ik te weinig klachten heb.Hoefde ik nu ook geen kuurtje te hebben.!(Uiteindelijk heb ik nu dus al 4 weken blaasontsteking!)uiteindlijk heb ik er toch op aangedrongen want ik heb misschien niet de klachten van blaasontsteking alleen maar harde buiken.Wat dus kan komen van blaasontsteking!!! En dan spreek ik nog niet over de verdere gevolgen die je kan krijgen van het niet behandelen van een blaasontsteking! Tja ik heb mijn hele leven urineweginfecties gehad netzoals veel familieleden van mij en net als Floor.Dus mij krijg je niet zo snel meer gek..Het is ook op kweek gezet daar krijg ik volgende week de uitslag van!Gelukkig kan ik voor mijn gevoel nu wat doen aan de harde buiken!Hopelijk slaat de kuur nu aan!