carnaval en 1 glas alcohol, kan het kwaad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door anica, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babystuff

babystuff Actief lid

20 mei 2009
    180
    0
    0
    Je kunt beter dit soort dingen niet melden omdat het al een gevoeling onderwerp is... Snappie

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste drink ik absoluut geen druppel! Ten tweede wordt FAS veroorzaakt door regelmatig alcoholgebruik en niet door één glas. Ten derde is niet bekend wat een veilige ondergrens is en weet men niet of één glas tijdens de zwangerschap kwaad kan. Dit is de reden waarom het afgeraden wordt en niet omdat bewezen is dat dit ene glas schade toebrengt.

Dir zijn de feiten die naar voren komen uit onderzoek. Ik ben er zelf absoluut tegen, maar vind wel dat de juiste informatie hier moet staan zodat iedereen zijn eigen keuze kan maken.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

in me vorige zwangerschap was ik in november zwanger geraakt en ja oud en nieuw kwam eraan
    toen heeft de Ha gezegt dat ik best een glaasje kon nemen
    maar doe je het ? nee ik niet

en ik las over een half sigaretje ?
    ik voel me op het momen heel erg schuldig deze zwangerschap gewoon gerookt (wel al sinds een maand nu helemaal gestopt)
    en waar kwam ik te liggen vorige week
    juist in het zieknhuis met vroegtijdige weeen
    ik ben daar zo van geschrokken
    dat ik zelf echt schuldgevoel had
    maar ook blij dat ik toch helemaal gestopt ben
    wat zou er gebeurt kunnen zijn als ik nu nog wel had gerookt

dus ook daar zeg ik radicaal nee tegen
    je kindje staat voorop hoor
    en dat ene drankje is geen meerwaarde

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    klopt zeer zeker wel,vandaar dat sterke alcoholische dranken in kleine glazen wordt geschonken,zo blijft het percentage wat je binnenkrijgt gelijk aan een glas bier of wijn..
    ik heb jaren in de horeca gewerkt,heb alle papieren op zak.....
    een goede horeca zaak hoort de betreffende drank in het juiste glas te schenken......

5. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Heee,

Ik was ook een stevige roker maar ben met 5 weken zwangerschap helemaal gestopt met roken... dus nu alweer ca. 5 maand!! En vind het helemaal niet moeilijk.. tis gewoon een kwestie van die knop in je hoofd omzetten... Heel af en toe heb ik nog wel eens een trekje gehad van mijn mans sigaret op een feestje ofzo.. maar kan niet zeggen dat ik dat zo lekker vind... Hopelijk blijft dit ook na de bevalling zo! ;)

En over alcohol.. ik heb nu in de hele zwangerschap 2 x een half glas wijn gehad... Maar op de een of andere manier smaakt het me toch niet... Ik zou er niet al te moeilijk over doen...
    Al zou ik persoonlijk juist de eerste 12/13 weken niet zulke dingen doen omdat dan alles aan je kindje gevormd wordt!

Maar ja iedereen zal daar wel een andere mening over hebben.

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    dan had ik dit topic ook niet moeten openen en dan heeft het helemaal heen nut meer om mijn mening tegevenen, dat is toch juist waar dit forum voor is.
    hier kan ik zeggen wat ik wil hoef me niet in tehouden dat doen andere toch ook niet bij mij!

7. babystuff

babystuff Actief lid

20 mei 2009
    180
    0
    0
    Je mag het natuurlijk wel gewoon zeggen, maar omdat je al een vraag had gesteld " carnaval en 1 glas alcohol, kan het kwaad?"
    en daarop zoveel verweer hebt gehad en dan nog zo stom zijn om uit een vat bier te drinken.

Hoeveel verweer wil je krijgen....??
    Ik heb het meerdere malen voor je opgenomen maar ik zou zo'n "fout" dan hier niet melden..

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina