Gaat jouw kind mee carnavallen? Zo ja, vanaf welke leeftijd? Ik heb namelijk besloten om mijn dochtertje niet mee te nemen.. ze is nog net geen 6 maanden, en ik ben bang dat het voor haar veel te druk zal zijn met die lallende mensen en herrie om haar heen..
Onze meiden zijn net 1, en wij gaan dit jaar niet carnavallen. Zij hebben er nog niets aan, en ik denk ook niet dat je ze er dan een plezier mee doet. Misschien dat we volgend jaar wel gaan kindercarnavallen. Maar ik vind ze er nu nog te jong voor. We gaan morgen wel even naar de optocht kijken.
Je neemt een baby toch niet mee naar die herrie lijkt me? Zelf vier ik get niet maar lijkt me niet een plek voor babies.
Waarschijnlijk pas als hij ouder als 1,5 is. Dit omdat ik weet hoe vervelend het voor de 'andere' is als er z'n kleintje bij is. Je moet overal rekening mee houden en dergelijke (en dat is voor de meeste erug moeilijk op die dagen). Dan heb ik het niet over de echte kindercarnaval.
ik vier geen carnaval maar mijn oudste is eens met mijn moeder geweest naar t kindercarnaval toen ze 2 was. ze vond het teveel herrie en ze waren zo weer thuis. toen nog es een jaar de optocht gekeken vonden ze ook weinig aan. nu heeft ze maandag carnaval op school en dat zal ze wel leuk vinden denk ik. maar meer omdat ze dr prinsessenjurk dan aan mag naar school denk ik. ze is nu net 5
Wat bedoel je daarmee? - mee optocht kijken? -> ja, vanaf 2,5 jaar - mee naar indoor kindercarnaval -> ja, vanaf 4,5 jaar - mee naar het grote feesttest enz -> ja, vanaf 14 jaar - mee carnavals-stappen? -> tegen die tijd blijf ik thuis en gaan ze zelf
Als ik in Brabant zou wonen ik haar vast meegenomen naar een optocht oid. Maar het is hier meer een zuipfestijn, met van die zuipkarren, dus haar heeft ze (en wij) niks aan.
Bij ons is ie mee geweest naar de optocht toen hij 1 jaar en 4 maanden was. Vond ie echt leuk, allemaal klappen en zwaaien. Voor het eerst kindercarnaval in een sporthal best druk, harde muziek toen hij 2 jaar en 4 maanden was, hij heeft enorm genoten en lekker gedanst en gedaan. Dus ik heb gestemd vanaf 1,5 ongeveer.
Wij waren vandaag naar de optocht kijken met twee zonen van 3 en 1,5 en ze vonden het allebei leuk. Er kwam in de optocht een vrouw voorbij met een baby op haar borst. Ze liepen achter een wagen met loeiharde muziek en de baby sliep lekker. Ging hartstikke goed.
Ik stond net naast een carnavalsoptocht, wat een herrie! Ik sta me dan echt te verbazen om al die ouders met hele jonge kinderen. Ik heb al last van mijn oren, laat staan als je zo klein bent! Ik heb dan nog wel geen kinderen, maar zou dit echt pas vanaf een jaar of 2 doen ofzo. Dan begrijpen ze er ook wat meer van en vinden ze verkleed gaan ook leuk.
Zo iets op tocht kijken gewoon als baby dat wel maar wij zijn net wezen kijken en dochter vond er weer nog niks aan wel de snoepjes die ze kreeg. Verder vier ik zelf geen carnaval. Vroeger wel met de fanfare moest ik verplicht mee lopen in de optocht. Toch wel leuk
Wij vieren geen carnaval. Was wel aan het denken om maar de stoet te gaan bij mijn tante maar dan moet je al voor 11u daar zijn anders zijn de wegen afgesloten en kan je niet meer door met de auto + de stoet begint pas rond 14u en ik denk niet dat dylan gaat slapen in een huis waar hij nog niet vaak is geweest. Maar onze buurman is prins carnaval en we kregen een brief van dat ze hem hier komen ophalen dus ik denk dat hier ook wel iets te zien is maar geen idee wat
Vorig jaar wel carnaval gevierd met mijn zoontje (toen 6 maanden). Maar ik kom uit Den Bosch en daar wordt toch heel groots gevierd en zijn er heel wat meer kinderen aanwezig. Ik ben gewoon overdag geweest en niet in de kleine kroegjes waar de muziek loeihard is. Niet dat hij daar problemen mee had, want hij sliep door alle muziek heen s'middags. Hij heeft z'n ogen uitgekeken en de grootste lol gehad. Maar hij houdt toch al van grote groepen mensen en gezelligheid. Dit jaar helaas geen carnaval voor ons. Ik ben momenteel ruim 38 weken zwanger en mijn lijf wil niet meer helaas..
Wij vieren geen carnaval. Onze dochter gaat wel mee naar Ajax. Ze heeft dan een koptelefoon op speciaal voor kindjes die geluiddicht is.
Wij zijn met de oudste kindercarnaval gaan vieren toen ze 2,5 was. De jongste ging vorig jaar mee toen ze 1.4 was. Ze kon toen al lopen en heeft er veel plezier gehad.l