ratten/ongedierte in kruipruimte

Discussie in 'De lounge' gestart door helma85, 15 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo,

Graag zou ik willen weten of er iemand ervaringen gehad heeft met ongedierte in kruipruimte.
    Onze toilet, douche en bad lopen heel slecht door. Eerst dachten we aan verstopping en hebben dat geprobeerd op te lossen met heel veel soda en kokend water. Het hielp wel iets, maar begint nu weer lastiger door te lopen.
    Mn man heeft contact gelegd met gemeente en die komen volgende week kijken naar de afvoer in de grond. Ze gaan dan ook wat graven, maar ze vroegen ook om te kijken naar hoeveel buizen we hebben in kruipruimte. Ik braaf gekeken en het eerste wat ik zag waren uitwerpselen en een mooi stel kraalogen die weg schoot! Ik gilde uiteraard behoorlijk, hele buurt heeft me zowat gehoord.
    Nu is het vermoeden dat een ongedierte bezig geweest is met knagen aan een buis.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je zegt dat alles niet goed doorloopt.
    Als ongedierte aan een buis geknaagt zou hebben dan zou er dus een gat in zitten. Met een gat in een buis loopt het water dus weg... dus dan zou je kruipruimte vol staan met stinkend afvoerwater EN je zou geen last hebben van slecht weglopend water...
    Ik zou dus denken aan een verstopping maar dan dieper. Dus onder het huis of buiten. Daar komt je soda en ontstoppingsmiddel niet hoor. Die werkt alleen plaatselijk;)

helma85 en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gelukkig geen ervaring maar verder sluit ik me aan bij dumay77.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier in de straat zat een flink rattennest in zo’n koppeling van het riool. Daardoor spoelden wc’s van 3 huizen niet goed door. Met camera’s werd het riool gecheckt en zag je inderdaad gewoon die kraalogen... In die koppeling zaten takken etc, hadden die ratten erin gestopt. Daarom spoelde het dus niet goed door. Gemeente heeft de stoep open laten breken om het nest te kunnen verdelgen. Was echt een flink nest met veel ratten, brrr!

Als in jullie kruipruimte ratten zitten, zou ik sowieso beginnen met ongediertebestrijding. En qua riool eens de boel goed laten checken en ontstoppen met zo’n veer, soda doet echt niet veel voor een verstopt riool. Hier is het stukje naar de straat toe maar kort, dus klein stukje om te

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Er is gif wat ervoor zorgt dat de ratten uitdrogen. Dan heb je ook geen last van stank

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Als je in de buurt van België woont, kun je daar gif halen. Scheelt enorm. In onze wijk was zoveel overlast dat we nu altijd speciale bakken met gif hebben staan.

7. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Gaat de geur van dode ratten dan niet stinken?

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij wonen aan water, onze fundering is ook de slootgrens dus driekwart van het jaar staat er water in de kruipruimte. Toen we de vloer lieten isoleren kwamen ze ook oude rattenkeutels tegen. We kunnen er niet zo heel veel aan doen met al dat water maar we hebben er ook geen last van verder.

9. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Vandaag is loodgieter langs geweest. Wat blijkt, er is in al de jaren dat dit huis hier staat nooit wat aan riolering gedaan, Het huis staat 25 jaar en wij wonen er 2 jaar sinds maart.
    Er heeft dus in 25 jaar een soort plakkaat van urine/ontlasting/sopresten/haarresten zich genesteld. Die plak werd steeds dikker en harder.
    Hij heeft toilet van plek gehaald en met allemaal apparatuur die plak verwijderd. Ik schrok heel erg wat er allemaal uit kwam! Echt ranzig.
    Maar alles doet het weer!

Dus geen ratten of ongedierte. Ik schrok waarschijnlijk van mn eigen schaduw:p:p met licht weerkaatsing op glasscherven

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Toen wij terugkwamen van een reis van drie maanden en de wc doorspoelden, liep alles wat er net in was gedropt zo over de vloer... het bleek dat er ratten tot in de wc afvoer waren opgeklommen en zich door de afvoer naar buiten hadden gevreten. Wc deur was gelukkig dicht geweest, dus de enige schade was verder een aangevreten slipper, maar man wat vond ik het erg (nog net zwanger van de eerste ook trouwens, dus bang voor alles).
    Waarschijnlijk kon de rat ook opklimmen naar de tweede door 50 jaar drek in de grote afvoerbuizen tussen de appartementen. De wc zelf was 5 jaar eerder nog helemaal gerenoveerd.
    De woningbouw heeft de buis denk ik wel vier of vijf keer provisorisch gerepareerd met tape, plastic en bitumen, die beesten vraten zich er elke keer weer doorheen. (Terwijl er aan de andere kanr dus ook echt niks te halen was).
    Het duurde maanden voor ze het echt konden oplossen, ivm asbest. Dus uiteindelijk zijn ze ook een paar dagen bezig geweest met asbestpakken en zo om die vieze oude leiding in het hele rijtje te vervangen.

Tot zo ver mijn ervaring met ratten thuis. Elke keer als ik s nachts naar de wc moest, was ik bang om zo'n griezel tegen te komen, brrr!

Deel Deze Pagina